onnellisin ikinä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Mike"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Mike"

Vieras
31v. töissä 24/7, yrittäjä, sijoittaja, uhkapeluri... viime sunnuntaina eniten rakkain ihminen maailmassani kertoi olevansa raskaana.

Ei ole helppoa kirjoittaa omista tuntemuksista kun ei löydä sanoja. Se pieni ihminen joka siellä tähän maailmaan on tulossa, on jotain mitä olen oikeasti odottanut jo vuosia, isin kulta.

Google:tin isäksi tulemisesta, ajattelin löytäväni muiden tulevien isien juttuja siitä miten ihminen voi olla onnellinen... harva joka on onnellinen, harva joka on halunnut tulla isäksi, kertoo siitä julkisesti... itketään kun meni nyt nuoruus, vapaus ja elämä? vihaksi pistää ja vituttaa moinen asenne...

Ei ollut meillä sama tarina kuin monella, vahingosta perheeksi, tai että vuosia yritetään ja vihdoin tärppää. Me rakastuttiin, pidettiin hauskaa, kierreltiin maailmaa, mentiin rakkudesta naimisiin, jätettiin pillerit nurkkaan ja annettiin mahdollisuus... harvoin tällä työrytmillä makarissa muuta tehdään kuin nukutaan, mutta se yksi lauantai kun ei kummallakaan ollut kiire minnekkään...

Ei olla vielä kerrottu kellekkään, ehkä liian aikaista vielä, kerrotaan sitten jouluna vaikka...

Tulevaisuus -> kaksi vaihtoehtoa, jos jatkaisin samalla 24/7 rytmillä, voisin jäädä eläkkeelle vuonna 2020... "hyvää 9v synttäriä, oon sinun isi ja NYT minulla on aikaa sinulle!" versus, irtisanoin 4 ihmistä joilla on perheet elätettävinä, että saan itselleni vapaa-aikaa ja olla täysillä mukana lapseni elämässä heti alusta asti??? moraalisesti oikein on mikä? työni on 110% sitova.

Älkää tuomitko, en todellakaan ole syntynyt kultalusikka suussa. Oman isäni näin viimeksi vuonna -98 sitä ennen vuonna -86... . En ole katkera, ei alkoholistin pojalla ole varaa katkeruuteen, no.. ehkä vähän, Isi ei ollut koskaan tukena... näin itselleni uskotellut ja sen kanssa oppimaan elänyt?!?

Valitsenko lapseni ja vaimoni vai muun maailman ja muiden ihmisten hyvinvoinnin, ystävien hyvinvoinnin, olenko itsekäs jos valitsen perheeni?

Olen elämässäni tehnyt paljon sekä hyvää että pahaa muille ihmisille, olen myös itse saanut osani molemmista.

Ei pitäisi olla kenellekkään epäselvää kuinka tämä tarina jatkuu... Lapseni, ehkä jokin päivä luet tämän ja ymmärrät kuinka paljon isi sinua rakastaa

Liikutuin melkein kyyneliin. Onnea!
Sinun kaltaisiasi, toiset huomioonottavia ja ajattelultaan kypsiä ihmisiä on harvassa.
Kyllä sinä sydämessäsi tiedät mikä on oikein.

tasapainottele työn ja perhe-elämän välillä. Vaikeaa se on, mutta itsehän halusit isäksi.

Vuorokaudessa on 24 tuntia ja viikossa 7 päivää, yrittäjänänä saa vuorokauteen tunnin lisää työaikaa kun tekee ruokatunninkin töitä... Ei todellakaan ole vaikeaa luopua työstä saadakseen olla lapselleen isä, vaikeaa on ottaa vastuu muista joiden toimeentulo on omasta työpanoksestani kiinni.

Ei sulla ole mitään moraalista velvoitetta työllistää muita. Kyllä töitä Suomessa saa jos haluaa, niin sinä kuin ne sun nykyiset työntekijäsikin. Entä jos sairastuisit? Kuka silloin hoitaisi firmasi asiat? Ei kukaan ole korvaamaton. Unohda koko firma, jos se oikeasti on 24/7. Ei sellainen ole ihmisarvoista elämää. Mene normaaliin työhön ja nauti lapsestasi, perheestäsi ja elämästäsi.

[QUOTE="Mike";22274799]Ja jos livenä näkisit et ikinä uskoisi että minä se olin =)[/QUOTE]

vaikea uskoa miehen kirjottamaks. Mutta mitäpä sen väliä. Onnea.

onnea odottavalle isukille ja ole läsnä hetkessä! jos annat vähän, anna kuitenkin sinä hetkenä kaikkesi. Ja ajattele että elämä on lyhyt ja arvaamaton. Lapseen pitää luoda suhde oikeasti vauvana, sitä aikaa et takaisin saa... Keksi jotain, olethan yrittäjä..!

[QUOTE="piude";22274837]vaikea uskoa miehen kirjottamaks. Mutta mitäpä sen väliä. Onnea.[/QUOTE]
Oot vissiin tavannut melko vajaita miehiä, jos he eivät saisi tuollaista tekstiä aikaiseksi. Ihan normaali fiksun aikuisen ihmisen kirjoitus.

Onnea tulevalle isälle!

kyllä terveitä ihmisiä kasvaa ilman, että 2 aikuista omistautuu täysillä yhdelle ihmiselle syntymästä alkaen. Että turha dramatiikkaa pois. ei tuollaisia tarvitse päättää sinä päivänä kun alkaa odottaa lasta.

Kolmen lapsen isänä ja yrittänäjä sanoisin että ensimmäiset 7 vuotta ovat tärkeimmät lapsen kehityksen kannalta ja isän puute voi jättää pahat jäljet.. älä hukkaa nuo vuodet.

9 vuotias on jo hyvinkin itsenäinen ja hänellä on selvä kuva siitä millainen mies ja perheenisä kuuluu olla.

Niin ja tuli mieleeni että aika suuret luulot sull aon ittestäs jos tosiaan sun firmas on "muun maailman" hyvinvoinnin tae :D

Ei todellakaan elätä muuta maailmaa, mutta neljä perhettä eli tässä tapauksessa 2+3+4+2=11 ihmistä meidän lisäksi saa leipänsä tuosta toiminnasta... ei varmaan sinun elämääsi liikuta eikä paljon suomen työttömyysluvuissa tunnu, mutta neljän perheen asuntolainat, jääkaapin sisältö, harrastukse... jne... siis semmosten ihmisten mitkä elättävät itsensä ja perheensä tekemällä työtä, eikä elämällä kelan rahoilla.

nähtävästi tyhjä arpa kirjottaa missään foorumilla siitä miten on onnellinen elämästään. jatketaan sitten aiheesta kun on paska fiilis, ollaan työttömiä, alkoholiongelmia, perheväkivaltaa, keskenmeno, avioero ja helevetin isot veromätkyt.

moi

miksi olet korvaamaton yrityksessäsi? eikö joku noista neljästä voisi ottaa lisää vastuuta tai parikin heistä? vaikea arioida kun en tiedä alaa jolla toimit.

onnea raskaudesta! todellakin suosittelen, että olet aivan alusta asti, jo nyt raskausaikana (juu, se isyys on jo alkanut :) ) mukana lapsesi elämässä. ei riitä, että näet häntä pikaisesti aamulla ja tulet möhään kotiin ja näet puoli tuntia hereillä, jäät hänelle etäiseksi ja vieraaksi. hyvä vanhemmuus syntyy ajasta, yhdessä vietetyistä tunneista, päivistä jne. senhän tiedätkin, joten nyt vaan järjestämään elämää sellaiseksi, että lapsesi saa isän eikä "isää".

Hei Mike! Sait tuollaisen kommentin, koska joku oli k a t e e l l i n e n, älä välitä. Olen itse tehnyt töitä yrityksessä, jonka omistaja kuulosti vähän samalta kuin sinä töidensä suhteen. Sitten hän palkkasi yritykseen työntekijän, joka oli niin hyvä, että pystyi ottamaan puolet omistajan töistä hoitaakseen. Ilman sitä hän ei pystynyt elämään perheensä kanssa ja ilman sitä hän olisi menettänyt terveytensä ennen aikojaan. Omistaja oli 30-vuotias kun olin siellä töissä.

Sinusta tulee varmasti hyvä isä, kun nyt mietit jo näitä asioita! Kaikista ei tule, jos välit omaan isään ovat olleet huonot. Esim serkkuni ei osaa olla isä..ei osaa ottaa sitä vastuuta, mutta siihen on varmaan monia syitä. Onneks hänen vaimonsa jaksaa hoitaa koko perheen.

Onnea sinulle! Se on ihanaa kun saa kuulla ensimmäisen kerran sydänäänet neuvolassa ja siitä se alkaa.. hyvää odotusta koko pienelle perheellenne!

[QUOTE="Mike";22275000]Ei todellakaan elätä muuta maailmaa, mutta neljä perhettä eli tässä tapauksessa 2+3+4+2=11 ihmistä meidän lisäksi saa leipänsä tuosta toiminnasta... ei varmaan sinun elämääsi liikuta eikä paljon suomen työttömyysluvuissa tunnu, mutta neljän perheen asuntolainat, jääkaapin sisältö, harrastukse... jne... siis semmosten ihmisten mitkä elättävät itsensä ja perheensä tekemällä työtä, eikä elämällä kelan rahoilla.

nähtävästi tyhjä arpa kirjottaa missään foorumilla siitä miten on onnellinen elämästään. jatketaan sitten aiheesta kun on paska fiilis, ollaan työttömiä, alkoholiongelmia, perheväkivaltaa, keskenmeno, avioero ja helevetin isot veromätkyt.[/QUOTE]

jaa, eikö riitä että lähes kaikki nuolivat takamustasi, kun ajattelevat että aloituksen teki MIES.
Kyllä ihminen voi käydä kuule töissä ja elättää perheensä, vaikka ei pystyisikään kolmikymppisenä miettiä, että muutaman vuoden päästä on miljonääri.

Kylllä ne lapset on kasvaneet ennenkin ilman tuollaisia julistuksia tai itsensä ylistyksiä, tai niiden vaatimisia muilta.

Luin esikoista odottaessani Janne (?) kirjan Isyyspakkaus. Siinä tämä kahden lapsen isä (taatusti mies;)) totesi, että on turha mennä roikkumaan lapsen futispelin laidalle, kun lapsi on noin 10 -vuotias, ellei ole aikaisemmin osallistunut lapsen elämään. Se futispelin laidalla roikkuminen on kuulemma sitten palkinto niistä vuosista, kun on lasta ensin hoitanut ja hoivannut. Eli suhde lapseen luodaan niinä lukemattominan vaipanvaihtoina ja räkänenien pyyhkimisellä.

Toisin sanoen, palkkaa firmaan henkilö, joka pystyy ottamaan esimiehen vastuun, tai myy firma (jopa nykyiset työntekijät voivat olla kiinnostuneita siitä). Joka tapauksessa, elä lapsesi kanssa täysipainoisesti alusta alkaen ja tee vai normaaleja työpäiviä.

Ps. Minun mieheni on kyllä ollut alusta asti onnellinen isäksi tulostaan. 30-kymppinen yrittäjä hänkin ;)

Yhteistyössä