Onnistumisia ICSI:stä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sini 78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sini 78

Jäsen
13.09.2006
228
0
16
Moikka! Mua kiinnostaisi sellainen, että onko jollain käynyt niin, että IVF:llä alkioiden määrä on ollut pyöreä nolla (eli siis yksikään munasolu ei ole hedelmöittynyt), mutta ICSI:llä on sitten onnistuttu? Kaipaisin vähän rohkaisua, koska meillä kävi ekassa IVF:ssä niin onnettomasti, että ei päästy siirtoon asti ollenkaan, koska yhtään alkoita ei tullut. Lääkäri ei osannut antaa mitään selitystä/syytä miksi näin kävi, mutta seuraavassa hoidossa tehdään siis ICSI.

Täällä yksi jolla IVF ei toiminut. IVF:ssä saatiin 10 munasolua joista yksikään ei hedelmöittynyt. Seuraavaksi tehtiin ICSI ja 8 solusta 6 hedelmöittyi, mutta vain 3 oli siirtokelpoisia. Yksi pakkaseen ja kaksi siirrettiin ja nega oli tulos. Tehtiin uusi ICSI pitkällä kaavalla ja saatiin kaksi siirtokelpoista ja molemmat siirrettiin. Nyt onnellisesti raskaana ja 21 viikkoa täynnä. Joten kaikki on vielä mahdollista. Onnea seuraavaan hoitoon!

Näin kävi minullekin, kun ivf:ssä saatiin 8 munasolua, mutta yksikään ei hedelmöittynyt. Vieläkin muisteltuna tuo on varmaan näiden hoitojen pahin hetki (jopa pahempi kuin nega, koska tuo tuli niin jysäyksenä eikä yhtään osannut odottaa). Seuraavaksi tehtiin icsi ja sillä saatiin sitten siirtokelpoinen alkio, mutta raskautta ei valitettavasti vielä. Toivottavasti pääsette pian yrittämään sitä icsiä :flower:

Meillä ekassa laitettiin puolet !VF:lla ja puolet ICSI:llä, IVF:llä ei hedelmöittynyt yksikään, icsillä kyllä. Muuten meillä meni noi hoidot vähän pitemmän kaavan mukaan, mutta neljännen icsin tuorresiirrosta alkoi raskaus ja lapsi syntyi.

Meil ootellaan 3.ICSIä (nyt lokakuussa 2.aika Naikkarille).
Nää yksityisellä: Eka oli lyhyel kaaval, josta ison sadon jälkeen 2 vaivasta ruppanaa istutettiin tuoreena-ja ei mtn :( Ja täs siis puolet ivf:llä ja puolet ics:llä ja VAIN icsi toimi. Tokal kerralla pitkäl kaaval ja taas sama veisu-jokunen taidettiin taas ivf:llä kokeilla ja ei MTN! Mua kiinostaskin tietää, onks teillä "monihoidokeilla" vaihdettu lääkitystä hoidosta toiseen? Meil mentiin sillai samoil aineksilla(paitsi miten nyt pitkä ja lyhyt kaava eroaa), mut nyt kehoitettiin kokeilee muuta...

Meillä lääkitys oli pitkälti sama, mitä nyt välillä oli Gonal-F ja välillä Puregon, mutta se vaihtelu johtui enemmänkin annosmäärien vaihtumisesta. Lääkäri kyllä sanoi, että jossain tapauksissa eri lääkeet vaikuttaa eri tavalla, mutta että meidän tapauksessa siitä ei olisi ollut hyötyä.

Niin, ja kaikki tehtiin lyhyellä kaavalla.

lumeton: Saaks udella, mikä tein onkelma oli...? Meillä se näil näkymin on miehen siittiöt->ei liiku, vasta-aineita on-TÄÄ kai riittääkin!?Saattaahan sit mun munalois olla jtn vikaa, kun sit jakautumises on häikkää->se meinaa lopahtaa ja tulee epäkelpoja alkioita!
Mul on lääkityksenä ollu Synarela/Puregon/Orgalutran/Pregnyl-riippuen kaavasta.

Merisiili: juu, saa udella =) Uskoisin, että meillä on monen asian yhteissumma, mun ikä (lähempänä 40), lievä PCO ja sitten papereissa lukee, että hedelmöityshäiriö ja huono alkioiden laatu. Eli, vaikka miehellä simppoja kiitettävästi niin eivät vaan ivf:llä hedelmöity. Ja vaikka alkioita tulee paljon, niin jakautumisessa häikkää meilläkin; pysähtyvät 4-soluvaiheeseen. Sitten kun saatiin pidemmälle jakautunut niin siitä se raskaus alkoi.

Lääkkeet on ollut sitä Puregon/Gonal-F, Orgalutran, Pregnyl ja sitten luget kaksi viikkoa siirrosta.

Peukkuja teille seuraavaan hoitoon!

Monihoidokki olen minäkin.. Meillä on kokeiltu vuoronperään Puregonia ja Menopuria, mutta lopputuloksessa ei ole ollut eroa. Harmillisesti käy meilläkin aina kato jakautumisvaiheessa. Kahdessa viime hoidossa päästiin tuoresiirtoon nelisoluisella alkiolla, mutta pakkaseen ei jäänyt mitään, kun loput alkiot olivat monitumaisia :'(

Näistä hankalista lähtökohdista huolimatta olen iloinen, että tämmöinen icsi-systeemi on keksitty, niin ollaan päästy kuitenkin siirtoon asti. Olen miettinyt, että lahjasoluhoito voisi olla jatkossa edessä, jos näyttää siltä, ettei omilla alkioilla voi raskaus alkaa. En ole kuitenkaan vielä menettänyt toivoa omien solujen suhteen, kun näistähän lähtökohdista näyttää joillekin plussia tulevan.

KIITOS :flower: kun viitsitte vastailla!(ja sori Sini78,jos änkesin ketjuusi kysymyksineni...)
Mun piti oikein mennä tarkistaan papruista et mikä se meidän saldo oli nois hoidois!?1.lyhyen kaavan kera saatiin 15, joista 3!!! jakautui ja sit kaks istutettiin-lopuis oli vaik mitä monitumaisuutta/fragmentaatiota/jakautumattomuutta/ja kaikkee surkiaa :(
Sit 2.pitkän kaavan setissä tuli 26, joista 10 jakautui, mut taas vaan 2 jäi istutettavaks. Kummassakaan ei siis mtn pakkaseen, joten TAAS alusta aletaan tää ralli--- :headwall:
Jotain juttuja oon tosiaan lueskellut et toi Menopur tai muu VOIS parantaa laatua, mut mene ja tiedä-harmi kun tää aina vaatii tällasen IHMISKOKEEN ! Totta toisaalt, niinko Lottakin totes, et hienoa et tällanen mahdollisuus on ees olemassa, mut silti-rankkaahan se on!On se vaan kannattelevaa kyl sit lukea näist onnistumisistakin(kiitti lumeton) ni ei heti kirves singahda kaivoon!

Kiitos kaikille vastauksista! Merisiili, ihan kiva kun esitit tarkentavia kysymyksiä, ne kiinnostaa muakin :) Mutta kiva kuulla, että monilla ICSI on toiminut. Lotta77, olen samaa mieltä, että omallakin kohdalla juuri tuo hetki kun lääkäri soitti että yhtään alkiota ei saatu, on ollut pahin takaisku ja järkytys hoitojen aikana. En yhtään osannut varautua siihen, että siirtoon ei välttämättä päästä. No, sen osalta itkut on nyt itketty ja kohti uutta yritystä mennään ihan hyvillä mielin. Vaikka kieltämättä tässä vaiheessa alkaa jo takaraivossa kyteä pieni pelko siitä, että alkaa keinot loppua kesken. Hoitojen alussa mulla oli aika järkkymätön usko siihen, että kyllähän me hoitojen avulla saadaan raskaus alkuun. Mua vähän harmittaa tossa ekassa IVF:ssä se, että osalle muniksia ei tehty ICSI:ä, ilmeisesti Väestöliitossa ei ole tapana toimia näin jos simppanäytteet on ollu ok.

"kiva" (tosi kiva ) lukea kokemuksianne, jos tässä ICSI:iin päädytään. kiitos. :hug:

mullehan on tehty IVF reilu 7 vuotta sitten: lääkkeenä oli pregnyl, gonal-f, orgalutran - kai... noi ainakin muistan, että liittyi hoitoon jotenkin :ashamed: . Ja multa saatiin aika paljon muniksia (13) ja niistä hedelmöityi 11; 2 alkioo siirrettiin ja loput 9 pakkaseen. Eli mulla toi toimi SILLOIN! Nyt pelkään että vastoinkäymiset jatkuu, ja seuraava hoito ei menekään ihan kuin toivoisin. :ashamed: mä oon kyl kova maalailemaan piruja tai sit tää vaan on pessimististä realismia - pakko varautua kaikkeen. :/ Mutta toisaalta usko ICSI:iin on korkealla - kiitos teidän kokemustenne! =)

lyhyt kaava puregon, orgalutran, pregnyl ja luget
pitkäkaava, josta onnistunut tulos zumenon, puregon, orgalutran, pregnyl ja pregnyl myös lugejen korvaavana jälkihoitona 4 pistosta.

Meillä syynä huonohkot siittiöt, ilmeisesti vahvakuoriset munasolut ja hedelmöityshäiriö. On ollut monitumaisuutta ja sirpaleisia alkioita.

Erona epäonnistuneisiin hoitoihin myös se, että lopetin erittäin raskaan ja stressaavan työni.

Yhteistyössä