Onnistunut kääretorttu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miten mun nyt kuuluu tehdä, kun otan torttupohjan uunista. Annanko jäähtyä siinä uunin leivinpaperissa vai kumoanko heti kuumana sokeroidulle leivinpaperille? Ja missä vaiheessa sitten käärin rullalle? Mulla käy vaan aina niin, että rulla jää kiinni sokeroituun paperiin, vaikka kuinka on paljonkin sokeria. Mitä siis teen väärin?

Kuulostaa oudolta, odota vaikka että se jäähtyy ja siihen päälle ripottele sokeria+täytteet, sitten pylrittelen sen leivinpaperin missä se nyt on kasaan.

Kuumana kumotaan sokeroidulle leivinpaperille. Sitten voi kylmällä vedellä vähän valella paperia, niin paperi irtoo helpommin. Sitten saa jäähtyä ennen täyttöä.

Mä otan heti pelliltä pöydälle jäähtymään, viiden minuutin kuluttua kumoan sokeroidulle leivinpaperille. Ei ole koskaan tarttunut kiinni. Tällaisella ohjeella on tullut hyvä:
-4 munaa
-1,5 dl sokeria
-1,5 dl perunajauhoa
-2 tl leivinjauhetta

Alkuperäinen kirjoittaja No jos pyörittelet;25918212:
sen väärinpäin niin kyllä, muuten ei.

Heh, ootko koskaan tehnyt kääretorttua? :D itse teen niin Et ripottelen sen sokerin Hiukan jäähtyneen pohjan päälle ja sit kumoan puhtaalle leivinpaperille. Mut kaiken a ja o on se et leivinpaperi kannattaa voidella ruokaöljyllä jo ennen kun laitat sen taikinan siihen. Irtoaa paremmin.

[QUOTE="Fakta";25918352]Heh, ootko koskaan tehnyt kääretorttua? :D itse teen niin Et ripottelen sen sokerin Hiukan jäähtyneen pohjan päälle ja sit kumoan puhtaalle leivinpaperille. Mut kaiken a ja o on se et leivinpaperi kannattaa voidella ruokaöljyllä jo ennen kun laitat sen taikinan siihen. Irtoaa paremmin.[/QUOTE]

Tämä oli hassu ohje. Olen tehnyt tuhansia kääräreitä enkä koskaan voidellut yhtään mitään. Mutta aloittajalle sanoisin, että pohja on ilmeisesti raakaa, jos noin tarttuu paperiin.

Yhteistyössä