Hae Anna.fi-sivustolta

Onnistuuko Inssillä

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Eka IUI, 24.04.2007.

1. jepu* Vierailija

Jossain vaiheessa vois varmaan perustaa uuden keskustelun jollain myyvällä ja kuvaavalla otsikolla, jos saatais vaikka lisää inssiläisiä mukaan:)

Täällä on vissiin pp10 tai 11, joka tapauksessa kp20/24-25. Olen yrittänyt olla oireiden suhteen jalat maassa. Se on ollut helppoa, kun on paljon tekemistä niin ajatukset pysyy muualla... Mutta. Valkkaria on tosiaan tullut vajaan viikon, vaikka pitäisi olla "kuiva kausi" ja nännit on jotenkin arat. Rinnat mulla on yleensäkin tullut kipeäksi ennen menkkoja, mutta ei nännit. Oireet voi hyvinki johtua vaikka pregnylistä:)
    Tilasin netistä erikoisherkkiä testejä, joilla voi testata jo ennen menkkojen alkua. Hiukan kyllä kutittais tehdä jo viikonloppuna:) Jalat maassa, joo joo:)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

2. jepu* Vierailija

Vielä pikaisesti, tässä keskustelussa on inssionnistumisia aika lailla:)

http://www.kaksplus.fi/keskustelu/?mode=viewtopic&tid=415232

3. ap. Vierailija

Heissan kiitos Jepu linkistä!! Tosi ihania onnistumiskertomuksia tuolta löytyi..eli uskoa vielä omalla kohdallakin, että toivoa on..Mä jotenkin vaivuin ton ekan inssin jälkeen pieneen epätoivoon, kun ei se onnistunut. Eli suuria toiveita, ei tälle seuraavalle tuu..
    Hih tosiaankin uusi ketju, että saatais porukkaa mukaan.. tällä hetkellä muita nimiehdotuksia ei oo kun vaik...INSSITTÄRET..laittakaa ehdotuksia muut..

4. Vippe Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Hieno kyllä lukea toisten onnistumisista. Täällä on joskus mun mielestä ollu inssiläiset ketju, mutta toisaalta kyllä tuo Onnistuuko inssillä otsikko saa inssiläiset lukemaan jos niitä kiinnostaa.. :)

Jepu, saitko pidettyä näppis poissa testeistä? Keskiviikkona sulla on vissiin virallinen testipäivä? Mulla ainakin lääkäri sano että kaks viikkoa inssistä ja testi kehiin, jos vuotoa ei näy. Viikon verran saa siis vielä odottaa. Onneks on tulossa vajaa työviikko ja kaikkea kivaa muutenkin tiedossa, niin ei tarvii näitä pohtia loppuviikosta.

Mulla ei oo ollu oikein oireita. Ihan täysin kuivaa kautta mullakaan ei oo ollu, vaikka niin olis voinu luulla. Limojakin tuli vielä oviksen jälkeen vaikka yleensä ne loppuvat siihen.. Sikälikin oli ihan hauska käydä inssissä, kun oviksen ajankohdan tietää tarkkaan, ja pysty toteamaan, että kyllä se ovis tapahtuu meikäläisellä ensimmäisistä nippailuista, sen jälkeen on vielä pari päivää jälkinipistelyä. Oon jotenkin kuvitellu, että nipistely on "alkusoittoa" ovikselle, kun ne onkin mulla jälkilöylyt.. heh, vähän oman kropan analyysia..

Mulla ei oo nännit arat, vaikka ne aiemmin on oviksen jälkeen kipeytyny. Rinnoissa ei oo mitään tuntemuksia. Eikä oo mahassakaan, joten odotellaan mielenkiinnolla.

Mutta tämmösiä tänne. :)

5. Hei, insittäret! Vierailija

Meillä onnistui ekalla inssillä, pco tausta ja clomit tukena. Siittiöitä laitettiin pesun jälkeen 11 miljoonaa. Ajoitus osui tosi hyvin nappiin. Eihän se järee hoito ole, mutta kyllähän siinä siitiöitä autetaan matkaan tosi kivasti. Ei ole turhan pitkää uintimatkaa edessä! :) Hirveästi tsemppiä ja onnistumisia teille!
    10kk tytön äiti

6. jepu* Vierailija

^Hienoa!

Onkos ap:llä ollut jo ultra? Mtä siellä näkyi?
    Eihän näissä oireissa ja oirettomuuksissa ole mitään logiikkaa; ilman ensimmäistäkään oiretta voi plussata ja mahtavilla oireilla tulla negaa. Ja toisinpäin. Oon aika skeptisellä mielellä lähtenyt insseihin, mutta nämä oireet piti yllä uskoa maanantaihin asti, mutta sitten vaan luovutin. Kun ei koskaan ennenkään ole onnistunut... Tavallaan sairasta, mitään vikaa ei ole löytynyt ja riittävästi simppoja on laitettu oikeaan aikaan oikeaan paikkaan, niin onhan aivan oikeutettua toivoa?

Onnistuin pitämään viikonlopun ajan näppini erossa testeistä ja eilen aamulla tein herkällä testillä ja negaahan sieltä tuli. Tänään aamulla alkoi juilimiset ja jäystämiset, eli menkkoja odotellessa...

Vipellä riittää vielä jännitettävää:)
    Onneksi on rentoutumista tiedossa, kun on pitkä viikonloppu:)

7. Metsäkämmekkä Vierailija

Meillä selittämätöntä lapsettomuutta takana 3,5 vuotta. 4.inseminaatio tehty ja nyt pp5. Lugesteron-kuuri meneillään ja siitä tietysti raskausoireet kuten aina tähänkin asti. Hämäävää. Meillä lääkkeenä Puregon 75yks. + Pregnyl-irroituspistos. Ei voi kun toivoa, vaikka....vaikeaa sekin välillä on.

8. Vippe Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Pahoittelut negasta Jepu! :/ *halaus* Täällä ei ole mitään oireilua, ainoastaan loppukierrosta tuleva rintojen ja nännien kipeytyminen.. eli ei mitään uutta toistaiseksi. pp10 tänään, kp22. Mulla ei oo lugeja käytössä, joten ei tule mitään hämyoireita. Tsemppiä niiden kanssa Metsäkämmekkä ja tervetuloa piinistelemään.

Ap:n kuulumisia täälläkin odotellaan.. :)

9. Vippe Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    ja onnittelut inssissä onnistuneelle! :)

10. a.p Vierailija

Moi!
    Jepu voi harmi=(. Aiotteko mennä toiseen inssiin. Fiilikset on varmaan syvältä!! Mä kävin ultrassa keskiviikkona, sillon oli 14mm follikkeli ja toinen 11mm, joten ma olisi toka inssi. Täytyy vaan toivoo, ettei munis karkaa. Yleensä ovis ollut kp 15-16 aikaan ja nyt kp13. Eli vähän jännittää..Eka mietittiin tätä päivää, mut ois voinu olla liian aikaista. Pregnylin pistän sunnuntaina. Joten jos ovulaatio tapahtuu sunnuntaina, niin maanantaina vielä voi ehtiä!
    Vippeä jännätään seuraavaksi!!
    Ja Metsäkämmekkä toivottavasti tämä inssi tuo toivottavan tuloksen! Kertoilkaahan kuulumisia!!

11. Vippe Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Sunnuntaita! Mua ei tarvii enää jännätä, tuhrut alkoivat ja se tietää pelin olevan selvä. Jomottanut on jo kaks päivää, joten huomenna aukee hanat. Plääh, mutta se on semmosta.. Me ei lähdetä uuteen inssiin heti, katotaan syksymmällä uudestaan. Tosin mies on myös työmatkalla parin viikon päästä ja sitte on heinätauko Taysissa (ainakin mun lääkäri sanoi niin) joten tulee pakollakin taukoa. Et semmosia tänne.

Tsemppiä sulle ap, ja Metsäkämmekälle myös. +++

12. jepu* Vierailija

Meitähän on täällä lisää. Hienoa! (tai siis hienoa on se, että olemme "löytäneet" toisemme, ei se että monilla näitä ongelmia tuntuu olevan.) Olin hiukan tietokonepimennossa viikonlopun, mutta nyt taas täysillä mukana.

Voi Vippe, on tämä p*rseestä. Tuoreessa muistissa mullakin menkkojen alku. Ja taukokin teillä edessä, *voimaa*.
    Mitkä fiilikset ap:llä on inssin jälkeen? Oliko munikset tallella? Aloitit tämän ketjun ekan negan jälkeen ja nyt on helppo ymmärtää sun silloiset fiilikset. Alkoi myös itsestä tuntua siltä, että insseistä ei ole mihinkään ja aloin henkisesti valmistautua ivf:ään.

Meillä lähtee samantien uusi kierros samoilla napeilla kuin edellinenkin. Perjantaina on tsekkausultra. Tarkoitus on tehdä nyt ennen kesätaukoa vielä kaksi inssiä.
    Perun puheeni hormonien sivuoireettomuudesta; puntari näytti aamulla kahta kiloa enemmän kuin ennen tätä inssikiertoa. Great. Olen normaalipainoinen eli tuo kaksi kiloa kyllä tuntui farkuissa. En tuota muuten edes noteeraisi, mutta edessä on useammat juhlat ja mekkoon pitäisi mahtua:( Ja uusi kierto, uudet kilot:(

13. Metsäkämmekkä Vierailija

Kiitos tsemppauksesta! pp11, kp21 meneillään. Viikon päästä voi testailla. Ajatelkaas, en ole vielä koskaan tehnyt raskaustestiä, aina on kuukautiset alkaneet valitettavan ajallaan.. Ja tätä on kuitenkin kestänyt jo yli kolme vuotta eikä mitään syytä tosiaan ole kummastakaan löydetty. Ehkä syksyllä viimeistään sitten ivf:lla tärppää, toivon sitä niin kovasti! Koitetaanhan taas likat jaksaa eteenpäin ja ajatella positiivisesti. Kyllä meitä vielä joskus onnistaa.

14. jepu* Vierailija

Mitäs inssijännäilijöille kuuluu? Miten Metsäkämmekän kävi, taitaa h-hetki juuri olla piinapäivien suhteen?

15. Metsäkämmekkä Vierailija

Kiitos kysymästä Jepu! Täällä odotellaan ensi viikkoa ja testipäivää... Luget loppuu viikonloppuna. Ei mitään oireita. Nukuttaa vaan kamalasti, kuten aina ennen kuukautisia. Ei viitteitä raskaudesta, vaikka kuinka mielikuvitustani käyttäisin. Pelkään, että ensi viikolla tähän aikaan olen taas täynnä pettymystä. Se tunne on niin musertava. Mutta, kyllä kai vielä pitää pitää toivoa yllä.

16. jepu* Vierailija

Ahaa, luulin Metsäkämmekkä että tänään ois ollu pp14 ja olisit voinut jo testata? Johtuuko noista lugeista, että piinapäiviä onkin enemmän? En ole itse niitä käyttänyt.

Mulla on huomenna toisen inssin ensimmäinen ultra. Ei niin paljoa jännitä enään, kun kerran on sen läpikäynyt ja on todettu mikä annostus induktiossa toimii.

17. Äkäpussi Vierailija

Heips! Voisin liittyä seuraanne. Huomenna on toisen inssikierron ensimmäinen ultra, kuten jepulla. Viime kierrossa oli toiveet korkealla ja kuvittelin itselleni vaikka minkälaiset raskausoireet, mutta sieltähän ne menkat sitten pärähti. Tässä kierrossa ajattelin ottaa rauhallisemmin, enkä taatusti testaile enää ennenaikojaan. :p Takana clomikiertoja, aukiolotutkimuksia ym ja nyt sitten viimeinen inssikierto ennen IVF:ään siirtymistä. Follit ei kasva mulla itsekseen mihinkään (PCOS), joten Menopur-pistoksilla koitetaan herätellä munasarjoja toimimaan. Toivottavasti nyt tärppäisi, koska seuraavaksi kesätauko ja sitten tosiaan IVF vasta syksyllä (ja ei muuten yhtään innosta).

18. sivullinen* Vierailija

Kyllähän se testaus menee ihan ovulaation mukaan eli pp14 tai viimeistään pp15 tulos on jo luotettava. Ei aikaisemmalla kierrolla ole mitään merkitystä. Metsäkämmekällä on varmaan ollut tässä kierrossa ovis erikoisen aikaisin ja sen perusteella kierrostakin pitäisi tulla lyhyempi. Luget usein pidentävät kiertoa kun vuoto ei ala ennen niiden lopettamista, mutta silti suosittelisin testaamaan heti kun mahdollista ja jos negaa, niin luget pois. Kiertoa kun on turha pitkittää ns turhaan.

19. Metsäkämmekkä Vierailija

Sivullinen on aivan oikeassa. Ovulaatio oli tosiaan normaalia aiemmin, eli jo kp10. Tänään pp13. Äkäpussi, kiva saada sinut porukkaan. Olen kanssasi samoilla linjoilla... Testaamisen suhteen ei ole kiire. Kuukautiset ovat joka kuukausi alkaneet omia aikojaan kuitenkin. Tämä meillä siis viimeinen inssi. Syksyllä sitten ivf. Äkäpussille ja teille muille rutkasti onnea yrityksiin!

20. jepu* Vierailija

Tervetuloa Äkäpussi! Me ollaankin ainakin tässä vaiheessa samassa aikataulussa. Mulla näyttäisi inssi tulevan seuraavalle tiistaille. Kuinka sinulla kävi?
    Mitä ap:lle kuuluu? Onko Vippe hiljentynyt linjoilta hoitotauon myötä?

Ultrassa oikealla näkyi kaksi follia ja vasemmalla yksi pienempi. Oikeaan munasarjaan oli myös ilmestynyt kysta sitten viime näkemän ja vasemmalla puolella on pitempään ollut jokin epämääräinen ilmestys, jota seurataan. Viimeksi se oli pienentynyt ja nyt kasvanut. Outoa. Ahdistaa nuo molluskat, kun itsellä edelleen on se endoepäily, vaikka skopia olikin ok. Julkisen sairaanhoidon puolesta asia on nyt selvä, kun skopiassa ei mitään ollut ja se, että minulla on edelleen samat oireet kuin ennen tähystystäkin on täysin yhdentekevää. Tähänkin asiaan olisi kiva saada selvyys, oli se mikä tahansa.

Taas vaihteeksi tuntuu täysin toivottomalta, että me ikinä saadaan lapsi. Masentavaa että jo tässä vaiheessa kiertoa on näin alamaissa, kun kuuluisi olla taas toivoa täynnä uuden inssin lähestyessä. Onneksi on taas viikonloppu tulossa...

Metsäkämmekälle plussaonnea!

21. Vippe Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Nojoo, kyllähän mää täällä seuraan tein kuulumisia, mutta koska meille ei ennen syksyä tehdä uutta inssiä, niin oon ollu sit hiljaa.

Metsäkämmekkä, jänskää. Mulla alko tuhrut jo pp13. Pidän sulle peukkuja!

Äkäpussi, miks teille tehdään vaan 2 inssiä? Onko sulla kokeiltu metuja tuohon PCOS:n hoitoon? Mulla ei oo sitä, mutta oon täällä ketjuista lukenu että ne auttais tohon vaivaan? Toivottavasti tärppi tulisi, niin ei tarvitsisi miettiä enää.

Tsemppiä sullekin Jepu, älä anna toivottomuuden tunteen viedä..

22. Metsäkämmekkä Vierailija

Hei kaikki. Tämä on ensimmäinen viestiketju, johon koskaan olen kirjoittanut. Tulee niin hyvä olo, kun kannustatte. Olemme (laajan) ystäväpiirimme ainut lapseton pariskunta. Vaikka asiasta ystävien kanssa jutellaankin, tuntuu, että ei lapsettomuutta oikeasti pysty ymmärtämään kuin toinen itse lasta haluava lapseton. Kiva jakaa näitä ajatuksia. Meillä on viisi kummilasta ja paljon muita lapsia ympärillä. Mukavaa kun saa vähän jakaa näitä hoivaamistunteita.
    Tod.näk.en tee mitään raskaustestiä nyt. Lugesteron-kuuri loppuu vkl:na ja sitten odottelen vuotoa. Tulen kyllä kertomaan teille, kuinka kävi. Jos sen plussan joskus saan, se on kyllä ihme. Pärjäilläänhän taas.

23. Metsäkämmekkä Vierailija

Lupasin tulla kertomaan... Metsäkämmekkä on täällä aivan ihmeissään, viidennellä raskauskuulla!!! Eilen haalea viiva testissä, tänään hcg-arvo selkeästi koholla. En tajua tätä todeksi. KUnpa vaan nyt se pieni pysyisi siellä!!!

24. Metsäkämmekkä Vierailija

No nyt on kyllä Metsäkämmekkä onnesta sekaisin. Vai jo raskauskuulla... tarkoitin tietysti että ..viikolla!!! Vaikka kyllä toivon että se 5.raskauskuukin vielä saavutetaan. :)

25. jepu* Vierailija

Aivan mahtavaa Metsäkämmekkä!! Kannatti todella tehdä neljäs inssi. Todella hienoa. Onnea paljon! Mietenkin juuri, että kun meitä viisi tässä on pyörinyt, niin tilastollisesti ainakin yhden pitäisi raskautua:)

Meidän inssit taitaa olla tässä. Tiistaina oli inssi, eikä ultrassa näkynyt enää folleja. Mitä todennäköisimmin ne on irronnut jo aikasemmin. Simpat laitettiin joka tapauksessa uimaan. (Teoreettista mahdollisuutta pitää yllä se, että touhuttiin kotona sunnuntaina.) Eli mönkään taisi tämäkin mennä.

Syy minkä takia inssit nyt jää, oli se möllyskä vasemmassa munasarjassa. Jos se on endoa, ovulaation induktio ikäänkuin "ruokkii" sitä kasvamaan. Tällä hetkellä se on sen kokoinen, että laparoskopiaa ei tarvita. Tarkoituksena on aloittaa tämän kierron jälkeen parin kuukauden kuivatuskuuri, jolla kehon oma hormotoiminta lyödään alas ja mahdollinen endokin toivottavasti lepotilaan. Ja sen jälkeen syksyllä ivf:ään...

Tsemppiä muille! Ap. taitaa olla jännäilvuorossa?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri