Onnistuuko miehen lisääminen kirjoille vuokra-asuntoon jos on vuokrarästejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Eli haluaisimme muuttaa kaupungin omistamaan asuntoon. Joka ei onnistu suoraan niin että vuokrasopimus olisi meidän molempien nimille koska miehelläni on edellisestä asunnostaan vuokria rästissä. Eli kysymys onkin onnistuuko niin että minä muutan lasten kanssa kirjat uuteen asuntoon ja ilmoitan kaupungille viikon päästä että mieskin muuttaa sinne? Voivatko laittaa hanttiin ettei mies saa siirtää kirjojaan sinne? Ja nyt en tarvitse mitään moralisointia vaan tietoa. :)

ainahan pitää ilmottaa taloyhtiöön jos asuntoon muuttaa joku, ja maistraattiin ilmotus ja sit sinne taloyhtiöö tai mikä huoltomies onkaan! mut ei ne sitä vuokrasopimusta rupee peruu tai mitään..

Käsittääkseni sinä allekirjoitat vuokrasopimuksen ja olet tällöin päävuokralainen (ja viimekädessä vastuussa vuokranmaksusta), mies ei enää allekirjoita mitään sopimuksia jos myöhemmin muuttaa asuntoon, joten entiset vuokrarästit ei silloin vaikuta. Toki kirjoille pitää mies laittaa.

[QUOTE="aloittaja";28845241]Se on muuten ihan jees tyyppi. :D[/QUOTE]

Mutta aikoo elää sinun siivellä. Sinä vastaat vuokrasta, kun nimesi on vuokrasopimuksessa. Mies voi elää siivellä eikä tarvitse antaa sulle vuokra tai muutakaan rahoja. Mies et voi heittää uloskaan, jos mies kirjataan talon asukkaaksi. Mietihän vähän.

[QUOTE="vieras";28845329]Mutta aikoo elää sinun siivellä. Sinä vastaat vuokrasta, kun nimesi on vuokrasopimuksessa. Mies voi elää siivellä eikä tarvitse antaa sulle vuokra tai muutakaan rahoja. Mies et voi heittää uloskaan, jos mies kirjataan talon asukkaaksi. Mietihän vähän.[/QUOTE]

Olet kyllä väärässä etten pihalle sain kun vuokrasopimus mun nimissä. Mutta muuten kiitos vaan huolenpidosta. :D

[QUOTE="aloittaja";28845092]Eli kaupungille ei tarvitse ilmoittaa että mies asuu siellä?[/QUOTE]

Missä kaupungissa? Helsingissä ainakin alueyhtiöstä haetaan asumislupaa ensin.

[QUOTE="aloittaja";28845339]Olet kyllä väärässä etten pihalle sain kun vuokrasopimus mun nimissä. Mutta muuten kiitos vaan huolenpidosta. :D[/QUOTE]

No ei todellakaan ole noin yksinkertaista. Ei ihmisiä voi omasta kodista ulos heittää noin vain, kun virallisesti ovat sinne muuttaneet.

Missä kaupungissa? Helsingissä ainakin alueyhtiöstä haetaan asumislupaa ensin.

Vuokralain mukaan vuokralainen saa käyttää vuokraamaansa asuntoa itse ja perheensä kanssa. Avopuoliso on perheenjäsen, eikä tietenkään yksikään vuokranantaja voi estää vuokralaista menemästä avoliittoon tai muuten perustamasta perhettä.

[QUOTE="vieras";28845701]No ei todellakaan ole noin yksinkertaista. Ei ihmisiä voi omasta kodista ulos heittää noin vain, kun virallisesti ovat sinne muuttaneet.[/QUOTE]

Kyllä se vaan on. Vaikka eipä sillä tässä suhteessa ole mitään väliä. :)

Yhteistyössä