Onnistuuko satunnainen tupakointi? Olen huolissani...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja weenus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
W

weenus

Vieras
Mieheni poltti aikanaan 10 vuotta ja lopetti kahdeksi vuodeksi. Huomasin viime viikonloppuna että hän haisi tupakalta. Sanoi että on silloin tällöin polttanut muutaman. Kun kysyin kuinka usein, niin kuulemma parin viikon välein viime aikoina. Aloin huutaa, että se tästä vielä puuttuu, että hän alkaa taas polttamaan. Kuulemma "ei aio enää ruveta tupakoitsijaksi". Niin varmaan... onnistuuko muka tuollainen satunnainen tupakointi?? En todellakaan hyväksy että mies alkaisi vetämään päivittäin tupakkaa!

no mä en ole nikotiini- vaan tapariippuvainen.

saattaa mennä parikin viikkoa etten polta. lähinnä viihteellä ollessa tai jos tulee joku sellanen kaveri kylään joka polttaa tms.
mut esim.työpäivän aikana ei tupakka käy edes mielessä.
oman lapsen edessä / aikana en ole koskaan tupakoinut.

että onhan se mahdollista, mutta ihmiset on niin erilaisia... toivotaan et pysyy miehelläs hanskassa :)

Niin no, mieheni poltti aikoinaan todella paljon (siis jopa yli askin päivässä) ja oli työn ja tuskan kanssa lopetus (lopetti lopulta nikotiinipurkkien ym. avulla)... että se v*tuttaa, jos hän taas menee samaan koukkuun!!!

Mie ehin tupakoija yli kymmenen vuotta ko lopetin raskauven takia. Nyttemmin oon välistä polttanu, ja välistä en, voi mennä pitkiäki aikoja etten polta ja sitte taas mennee pari päivää niin että poltan enempi. Eli kyllä se onnistuu jos tahtoa on. Mut tosi on että vaikka kuinka pauhaisit niin ei siitä hyötyä ole, siitä ihmisestä itestä se lähtee, onko polttamatta vaiko eikö.

Täällä kk polttamati, ei tunnu missään, tosin poltin vain 4-5 tupakkia pv, joten ei aiheuta pahoja oireita lopettaminen... tosin syksyllä tai talvella voi retkahtaa taas.

Mulle kävi niin, että parin vuoden tupakoimattomuuden jälkeen aloin polttelemaan just baareissa yms. Siitä se sitten pikkuhiljaa lipsahti takaisin täysriippuvuuteen. Nyt taas lapsen myötä savuton, toivottavasti en repsahda...

Tiedän ihmisiä, joilla onnistuu, mutta myös niitä, joilla ei. Mieheni kuuluu valitettavasti tuohon jälkimmäiseen joukkoon. Sai vaivalla kerran lopetettua, mutta sitten leikki vähän liikaa ja jäi koukkuun taas. :(

Miehelläsi on täysi oikeus polttaa niin halutessaan, kamalaa ruveta skitsoilemaan tuollalailla miehelle.
Nalkuttamisella ja syyllistämisellä et varmasti auta tilannetta.

Yhteistyössä