Onpa kiva mennä töihin työkavereiden takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihainen ja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vihainen ja surullinen

Vieras
Olin keskiviikkona pois migreenin takia. Siis ihan oikeasti migreenin enkä käyttänyt sitä vain tekosyynä. Ja minkäs mä sille mahdan jos mulle tulee migreeni, ei lääkkeet heti auta.

No nyt luin töissä talon puhelimesta viestejä (poistelin ylimääräisiä) ja siellä oli yksi työkavereista lähettänyt toisen omaan puhelimeen viestin, että tämä on velkaa hänelle oluen. Oli muutamia viestejä, en nyt sen tarkemmin niitä tähän laita, mutta siellä oli että ei se tullut töihin ja migreeni sillä oli. Eli olivat lyöneet vetoa siitä tulenko töihin vai en.

Jep, kyllä lähtee esimiehelle tieto tuosta. Otin omalla puhelimella kuvia, että sain kaikki viestit tallennettua kuvina ja voin ne näyttää esimiehelle jos joku on ehtinyt poistaa viestit ennen kuin esimies ne näkee. Oli "kiva" olla töissä loppupäivä ja pidätellä itkua, onneksi ne kaksi ei ollut töissä vaan tulivat iltavuoroon ja mulla loppui vuoro jo ennen sitä.

En ole mikään jatkuvasti saikuttaja ja kun olen sairaslomalla niin olen ihan syystä! Toinen näistä työkavereista on ollut itse viime aikoina usein sairaslomalla, että eipä ole varaa aukoa päätä toisten sairaslomista. Eikä niistä tarvitse mun mielestä aukoa päätään lainkaan, on sairaslomalla sitten kuka tahansa ja kuinka paljon!

Sanomattakin selvää, että tuossa talossa on ongelmia työilmapiirin kanssa ja osa ollut sairaslomalla burnoutin takia. Ei ole pitkä aika kun oli palaveri missä puhuttiin, että selän takana puhumista ei harrasteta. No tämä teko työkavereilta oli kyllä todella alhainen. Ja vaikka olisi koskenut jotakin muuta kuin mua niin silti lähtisi tieto esimiehelle. Todella asiatonta touhua tuollainen!

Onneksi mulla on tuolla määräaikainen työ joka loppuu joulukuun viimeinen päivä. Vaikka mulla on noin vähän töitä enää jäljellä niin kyllä esimiehen silti täytyy tietää tästä koska mistä tietää mitä muuta tekevät toisten selkien takana. Ei talossa ilmapiiri parane tuollaisella touhulla.

Jos mä olisin sinä, niin mä kävisin hakemassa pari tölkkiä bisseä kaupasta ja kävisin iskemässä kummankin pöydälle yhden, katsoisin silmiin ja hymyilisin oikein kauniisti.

No mä en olekaan sä. Ei ole musta tekemään noin, mutta esimiehelle kyllä kerron ja näytän todisteet.

Ok.
Sinäänsä huvittavaa, että sulla ei ole pokkaa "kohdata" niitä, joiden koet kiusanneen itseäsi, mutta sun mielestä on ihan ok käydä "kielimässä" esimiehelle?

Toivottavasti ymmärrät mitä ajan takaa.
Sinällään olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että työtovereidesi käytös ei ollut kovinkaan kivaa ja esimiehen on ihan hyvä tietää asiasta.

Ok.
Sinäänsä huvittavaa, että sulla ei ole pokkaa "kohdata" niitä, joiden koet kiusanneen itseäsi, mutta sun mielestä on ihan ok käydä "kielimässä" esimiehelle?

Toivottavasti ymmärrät mitä ajan takaa.
Sinällään olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että työtovereidesi käytös ei ollut kovinkaan kivaa ja esimiehen on ihan hyvä tietää asiasta.

No totta hemmetissä kerron esimiehelle! Kun on yritetty tehdä töitä ilmapiirin parantamiseksi niin sitten tehdään tuolla tavalla! En mä mitään kieli vaan haluan esimiehen tietävän mitä toisten selkien takana edelleen tehdään ja että vaikka mä talosta lähdenkin niin eiköhän se seuraava uhri löydy ja esimiehen pitää olla tietoinen tällaisista tapauksista. Kuten jo kirjoitin niin kertoisin esimiehelle vaikka kyse ei olisi musta. Mä tiedän nämä kaksi ihmistä ja on parempi, että heille asiasta puhuu esimies. Mun ylitse nämä kaksi päällepäsmäriä saattaisi jyrätä, tekevät monelle niin. Ovat kuin pikkupomoja vaikka me työntekijät ollaan kaikki samalla viivalla.

No totta hemmetissä kerron esimiehelle! Kun on yritetty tehdä töitä ilmapiirin parantamiseksi niin sitten tehdään tuolla tavalla! En mä mitään kieli vaan haluan esimiehen tietävän mitä toisten selkien takana edelleen tehdään ja että vaikka mä talosta lähdenkin niin eiköhän se seuraava uhri löydy ja esimiehen pitää olla tietoinen tällaisista tapauksista. Kuten jo kirjoitin niin kertoisin esimiehelle vaikka kyse ei olisi musta. Mä tiedän nämä kaksi ihmistä ja on parempi, että heille asiasta puhuu esimies. Mun ylitse nämä kaksi päällepäsmäriä saattaisi jyrätä, tekevät monelle niin. Ovat kuin pikkupomoja vaikka me työntekijät ollaan kaikki samalla viivalla.

Et sitten tainnut lukea mun viestiä loppuun asti.

BTW- juuri tästä syystä mulle ei pahemmin vittuilla, missään, koska mulla on pokkaa tehdä noin.

No kivat sulle! Etkö tajua, että me ihmiset olemme erilaisia?! En mäkään mikään hiljainen tossukka ole, mutta kun tiedän nämä kaksi ihmistä niin kaikkein selvintä on kertoa suoraan esimiehelle. Eivät ehdi kääntää asiaa mun piikkiin, voivat silti yrittää tehdä niin. Sen verran näitä ihmisiä tunnen, että paska halutaan aina kaataa jonkun muun niskaan vaikka itse tekisi väärin. Ja annappa olla jos menet itse sanomaan näille jostakin ihan aiheesta ja asiallisesti, niin heti ollaan naama norsun veellä ja tiuskitaan. Helpommalla pääsee kun puhuu esimiehen kanssa.

No sitähän se on, eikö olekkin, kielimistä?
Sun ei kannata vittuuntua noin kovin helposti. Juuri sen takia sä olet vallan mainio uhri.

Niin, että mun syytä tämä on. Kiitos vain, tuotahan mä kaipasinkin. Lisää vain paskaa niskaan.

Olenko mä muka ainoa jonka mielestä tuollainen käytös työkavereilta on täysin asiatonta? Ja jos kerran työpaikassa on jo ongelmia työilmapiirin kanssa, niin onko silloin varaa lyödä leikiksi asioita kun selvästikään aikuiset ihmiset ei tajua mitä on soveliasta tehdä ja mitä ei. Ei tuo meno näytä muuttuvan ja pian taas joku sairaslomalla burnoutin tms. takia.

No kivat sulle! Etkö tajua, että me ihmiset olemme erilaisia?! En mäkään mikään hiljainen tossukka ole, mutta kun tiedän nämä kaksi ihmistä niin kaikkein selvintä on kertoa suoraan esimiehelle. Eivät ehdi kääntää asiaa mun piikkiin, voivat silti yrittää tehdä niin. Sen verran näitä ihmisiä tunnen, että paska halutaan aina kaataa jonkun muun niskaan vaikka itse tekisi väärin. Ja annappa olla jos menet itse sanomaan näille jostakin ihan aiheesta ja asiallisesti, niin heti ollaan naama norsun veellä ja tiuskitaan. Helpommalla pääsee kun puhuu esimiehen kanssa.

Sä saat olla kuule ihan kaikessa rauhassa erilainen, eikä sun tarvitse olla yhtään samanlainen kuin minä. En pidä itseäni erityisen ihanteellisena ihmisenä. Kunhan nyt totesin, että mulle ei pahemmin vittuilla.

Erikoista silti, että sä et ole mikään tossukka, mutta et uskalla kohdata paria tyyppiä siksi, että ne on sua nälvineet. Eritoten, kun sulla on työaikaa enää vuoden loppuun asti.

Niin, että mun syytä tämä on. Kiitos vain, tuotahan mä kaipasinkin. Lisää vain paskaa niskaan.

Olenko mä muka ainoa jonka mielestä tuollainen käytös työkavereilta on täysin asiatonta? Ja jos kerran työpaikassa on jo ongelmia työilmapiirin kanssa, niin onko silloin varaa lyödä leikiksi asioita kun selvästikään aikuiset ihmiset ei tajua mitä on soveliasta tehdä ja mitä ei. Ei tuo meno näytä muuttuvan ja pian taas joku sairaslomalla burnoutin tms. takia.

Käsittääkseni en ole sanonut minkään olevan sun syytä? Käsittääkseni myös sanoin, etten pidä työtovereidesi käytöstä sopivana.
Sä vaikutat kovin vihamieliselle ja otenkin... riidanhakuiselle ja marttyyrimaiselle.
Onneksi me ei olla samassa duunipaikassa.

Höm. Ei mulle oo tullut mieleenkään etteikö saisi/voisi muiden työkavereiden kanssa jutella tai jopa lyödä veto siitä, miksi ovat poissa.

Siis niinko mitä pahaa tossa nyt sit oikeasti muka tapahtui?

Mulle saattaisi tulla paha mieli jos olisin poissa eikä kukaan edes huomaisi...

Sä saat olla kuule ihan kaikessa rauhassa erilainen, eikä sun tarvitse olla yhtään samanlainen kuin minä. En pidä itseäni erityisen ihanteellisena ihmisenä. Kunhan nyt totesin, että mulle ei pahemmin vittuilla.

Erikoista silti, että sä et ole mikään tossukka, mutta et uskalla kohdata paria tyyppiä siksi, että ne on sua nälvineet. Eritoten, kun sulla on työaikaa enää vuoden loppuun asti.

Ei ole uskaltamisesta kiinni vaan tiedän pääseväni helpommalla kun kerron suoraan esimiehelle. Pitäähän mun silti ne ihmiset kohdata. Haloo. Meinasin ensin laittaa heille tulikivenkatkuiset tekstarit, mutta peruin aikeeni ja käyttäydyn asiallisesti. Kaljojen vieminen näille ihmisille ei olisi myöskään asiallista, se olisi täysin lapsellista.

Mun mielestä paras vaihtoehto (varsinkin kun tunnen nämä ihmiset) on se, että kerron esimiehelle. Ole sä siitä mitä mieltä tahdot. Mä en mieltäni muuta.

Käsittääkseni en ole sanonut minkään olevan sun syytä? Käsittääkseni myös sanoin, etten pidä työtovereidesi käytöstä sopivana.
Sä vaikutat kovin vihamieliselle ja otenkin... riidanhakuiselle ja marttyyrimaiselle.
Onneksi me ei olla samassa duunipaikassa.

Just joo. Niin, että tuollainen pitäisi vain hymistellen hyväksyä eikä sanoa kellekään mitään. Muistutan: työilmapiirissä on ongelmia. Ne ongelmat ovat olleet tuossa paikassa jo ennen mua näiden pikkupomojen takia ja on tehty työtä sen eteen, että selän takana puhuminen loppuisi ja ilmapiiri parantuisi. Ei sitä ilmapiiriä näin paranneta. Mä lähden talosta, mutta ei ne ongelmat sieltä lähde niin kauan kuin noita ihmisiä ei saada kuriin.

Just joo. Niin, että tuollainen pitäisi vain hymistellen hyväksyä eikä sanoa kellekään mitään. Muistutan: työilmapiirissä on ongelmia. Ne ongelmat ovat olleet tuossa paikassa jo ennen mua näiden pikkupomojen takia ja on tehty työtä sen eteen, että selän takana puhuminen loppuisi ja ilmapiiri parantuisi. Ei sitä ilmapiiriä näin paranneta. Mä lähden talosta, mutta ei ne ongelmat sieltä lähde niin kauan kuin noita ihmisiä ei saada kuriin.

Jotenkin tuntu että ap ei omalta osaltaan ja toiminnallakaan ainakaan yhteishenkeä kohota….

Jos tuolla työpaikalla on jo ollut puhetta huonosta ilmapiiristä, niin miten se paranee sillä, että vittuillaan keskenään jatkossakin, eikä tiedoteta asiasta esimiestä? Helpointahan ap:n olisi pitää suu kiinni ja luikkia pois, kun työpäiviäkin on enää muutama jäljellä, mutta ap:lla on onneksi sen verran munaa, että tekee asiasta jutun, jotta tuollaiset ilmapiirin myrkyttäjät saadaan esimiehen tietoon.

Jos tuolla työpaikalla on jo ollut puhetta huonosta ilmapiiristä, niin miten se paranee sillä, että vittuillaan keskenään jatkossakin, eikä tiedoteta asiasta esimiestä? Helpointahan ap:n olisi pitää suu kiinni ja luikkia pois, kun työpäiviäkin on enää muutama jäljellä, mutta ap:lla on onneksi sen verran munaa, että tekee asiasta jutun, jotta tuollaiset ilmapiirin myrkyttäjät saadaan esimiehen tietoon.

Ja vaikka ei koskisi mua tuo viestittely, niin kertoisin silti esimiehelle. Kyllä pistäisi vihaksi silti jos jollekin työkaverille tehtäisiin noin. Esimies on oikeasti tehnyt töitä sen eteen, että työpaikasta saataisiin parempi, mutta sitten toiset vesittävät sen. Yksi suunsoittaja sijainen ei saanut uutta sopimusta, tämä ihminen oli myös erittäin herkästi puhumassa selkien takana tai tiuski kun toiset asiallisesti puhui tai sitten erittäin näsäviisaasti sanoi mitä toisen pitää vielä tehdä vaikka kaikki ovat kyllä työtehtävien tasalla.

Ihan on ylemmällä taholla seurannassa työpaikan toiminta eikä vain meidän oman esimiehen.

Kyllä ihan jokaisella työpaikalla mietitään sitä, miksi joku kollega on poissa, koska esimieshän ei sitä saisi muille kertoa. Tämän vuoksi minä ainakin laitan aina kaikille työkavereille aina viestin, jotta ei tarvitse miettiä. Minulle on ihan sama, lyökö joku töissä vetoa poissaolostani vai ei, harvase päivähän nyt jostain töissä lyödään vetoa, sehän vain piristää töissäolijan päivää, oli se sitten vedonlyönti siitä, osaako lounasravintola kirjoittaa tämän päivän ruokien nimet oikein vai pääseekö ikkunan takana oleva orava suoraan puusta toiseen vai joutuuko kiertämään maanpinnan kautta.

Missään kohtaa et maininnut, että viesteissä olisi puhuttu mitään lintsauksesta. Oliko lintsaustulkinta ihan omasta päästäsi lähtöisin, vai oliko viestissä sanottu jotain sellaista?

Harkitse myös pidempää sairauslomaa, omat reaktiosi tuntuvat ainakin tämän ketjun perusteella todella äärimmäisiltä -- ettet vain olisi sinäkin sairastunut jo työuupumukseen, kun näin pienten asioiden vuoksi menet täysin tolaltasi ja joudut pidättelemään itkuja loppupäivän. Terve ihminen ei reagoi noin.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Joopa joo. Vai, että ihminen ei ole terve jos on luonteeltaan herkkä. On maailma mennyt kummalliseksi kun mistään ei saisi ikinä pahoittaa mieltään ja kaikki pitäisi vain ottaa huumorilla ja hyväksyä. Jos jostakin joku loukkaantuu, niin naureskellaan ja pilkataan mielensäpahoittajaksi.

Mun mielestä on luonnotonta jos mistään ei saa kukaan ikinä pahoittaa mieltään. Jos ei mistään ikinä pahoita mieltään, niin taitaa olla aika kylmä ja tunteeton ihminen.

Yhteistyössä