Onpa kiva mennä töihin työkavereiden takia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vihainen ja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juu mielensäpahoittaja...

Ymmärrän että koulussa ei saa kiusata mut aikuisen pitää osata vähän puolustaa itseään jos kokee vääryyttä tai päästä asioista yli. Ap kantelee äidille ja rypee ongelmissaan.
Huomaa näistä vastauksista ketkä ovat itse kiusaajia. Jos työpaikalla kerran on ongelmia, niin kyllä on ihan aiheellista silloin kertoa pomolle näistä jutuista. Vain kiusaajat pitävät ap:ta kantelijana mielensä pahoittajana yms.

Huomaa näistä vastauksista ketkä ovat itse kiusaajia. Jos työpaikalla kerran on ongelmia, niin kyllä on ihan aiheellista silloin kertoa pomolle näistä jutuista. Vain kiusaajat pitävät ap:ta kantelijana mielensä pahoittajana yms.

Töihin tullaan tekemään töitä.

Ap:hän ON mielensäpahoittaja.

Joku syy niillä kavereilla oli suhtautua epäluuloisesti ap:n saikkuun mutta eihän ap sitä puolta tarinasta avaa.

Mua on kiusattu. Ja paljon. Aiheen vierestä ja myös aiheesta. Olen asian aikuisena käsitellyt ja todennut että kiusaaminenkaan ei aina ole yksisuuntainen tie. Että syytetään vaan kiusaajia - vaikka toki tekevät väärin. Mutta ei lainkaan tueta kiusattua näkemään omia "huonoja puolia".

Minä olin mielenipahoittaja. jos minulle joku sanoin vaikka että reppusi on auki - suutuin tai ainakin ärsyynnyin. Siis lapsena. Ja koin jo tuon kiusaksi. Ei siis ihme että minua alettiin "räyhääjänä" tai "kantelijana" kiusata. Koska ärsytyskynnykseni oli sairaan matala.

Kiusatuista tehdään aina reppanoita ja parkoja, joiden mukaan maailman pitäisi sitten kai tanssia. Ei se niin mene. Kyllä jokaisella on myös vastuu omasta käytöksestä ja siitä mistä kaikesta on järkevää suuttua. Minä olen kasvanut. Ja ilokseni todennut että nykyään jo päiväkodeissa lapsille opetetaan tunteiden sanoittamista ja hallintaa, sen sijaan että "vedetään herneet nenään", suututaan tai muuta.

Mä uskallan olla tässä suora. KOSKA minua todellakin on kiusattu. Olen kuitenkin onnellinen koska olen kasvanut ja oppinut itsestäni paljon - valitettavasti vasta aikuisena. Kiusaaminen on väärin. Mutta oikein ei ole sekään ettein yhtään kestä kritiikkiä tai itseensä kohdistuvaa negatiivisuutta. Koska sitä on aina. EI kaikkien tarvitse minusta tykätä, ja jos he sen sanovat ääneen tai selän takana niin se on heidän juttunsa. EI minun.

• Tykkää
Reactions: AivanSama
Ei ole suoraan puhumista jos juoksee samntien pomon pakeille. Aikuiset puhuu keskenään asiat ja jos homma ei sitten hoidu niin tietenkin pomolle.

Työkaverit ovat käyttäytyneet törkeästi aloittajan selän takana. Heille ei aloittajan sairauslomat kuulu millään tavalla, eikä aloittaja ole tilivelvollinen selvittämään sitä työkaveriensa kanssa. Esimiehelle tällainen touhu kyllä kuuluu, koska tuollainen työilmapiirin huonontaminen vie työtehoa ja -motivaatiota koko työyhteisöltä.

Just joo. Niin, että tuollainen pitäisi vain hymistellen hyväksyä eikä sanoa kellekään mitään. Muistutan: työilmapiirissä on ongelmia. Ne ongelmat ovat olleet tuossa paikassa jo ennen mua näiden pikkupomojen takia ja on tehty työtä sen eteen, että selän takana puhuminen loppuisi ja ilmapiiri parantuisi. Ei sitä ilmapiiriä näin paranneta. Mä lähden talosta, mutta ei ne ongelmat sieltä lähde niin kauan kuin noita ihmisiä ei saada kuriin.

Minähän en kertaakaan sanonut, että sun pitäisi hymistellen hyväksyä yhtään mitään.

Ei ole uskaltamisesta kiinni vaan tiedän pääseväni helpommalla kun kerron suoraan esimiehelle. Pitäähän mun silti ne ihmiset kohdata. Haloo. Meinasin ensin laittaa heille tulikivenkatkuiset tekstarit, mutta peruin aikeeni ja käyttäydyn asiallisesti. Kaljojen vieminen näille ihmisille ei olisi myöskään asiallista, se olisi täysin lapsellista.

Mun mielestä paras vaihtoehto (varsinkin kun tunnen nämä ihmiset) on se, että kerron esimiehelle. Ole sä siitä mitä mieltä tahdot. Mä en mieltäni muuta.

Mä en ole sua edes kehottanut muuttamaan mieltäsi. Hoida asia ihan justiinsa niin kuin itse haluat.

Jos mä olisin sinä, niin mä kävisin hakemassa pari tölkkiä bisseä kaupasta ja kävisin iskemässä kummankin pöydälle yhden, katsoisin silmiin ja hymyilisin oikein kauniisti.

Minä taas ostaisin kaksi pakettia kortsuja ja antaisin ne heille saatesanoin "käyttäkää näitä, ettei Teidänlaisenne kyrvät lisäänny tässä maailmassa".

Minun työpaikassa akat puhuu myös ihan avoimesti miten se ja se taas lintsaa, jos joku on saikulla. Tiedän, että minunkin poissaoloja päivitellään ja kyseenalaistetaan. Mutta ei haittaa pätkääkään! Mulla on jokaisesta poissaolosta lääkärin tai hoitajan todistus. Oli sitten krapulassa saatu todistus "flunssasta" tai oikea angiina. Minä vitut välitän.

• Tykkää
Reactions: vierailijatartar
Minun työpaikassa akat puhuu myös ihan avoimesti miten se ja se taas lintsaa, jos joku on saikulla. Tiedän, että minunkin poissaoloja päivitellään ja kyseenalaistetaan. Mutta ei haittaa pätkääkään! Mulla on jokaisesta poissaolosta lääkärin tai hoitajan todistus. Oli sitten krapulassa saatu todistus "flunssasta" tai oikea angiina. Minä vitut välitän.

Ja teikäläiset vitun lintsarit ovatkin niitä ketkä vituttaa kaikkia. Ihan oikein että selän takana puhutaan.

ENNEN AVIOLIITTOA
maxresdefault.jpg

JÄLKEEN NAIMISIINMENON
2czzjnr.jpg

ENNEN AVIOLIITTOA
maxresdefault.jpg

JÄLKEEN NAIMISIINMENON
2czzjnr.jpg

Yhteistyössä