Onpa mulla nyt asiaa (ja kaikki tietty tosi tärkeitä), mutta selittäkääs viisaammat miksi meidän poika on blondi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Niin siis mä olen ihan pienestä asti ollut tosi tumma, sekä iholtani, karvoiltani että hiuksistani.

Mies on pienestä asti ollut ruskeahiuksinen, kesäisin vähän vaaleampi mutta kuitenkin selvästi enemmän ruskea kuin blondi.

Poitsulla oli syntyessään tummat hiukset, jotka vaaleni hyvin pian. Nyt 7-vuotiaana jätkällä on ihan vaalea iho ja ihan blondi tukka. Talvella hiukset sentään vähän tummenee, mutta silti ne on talvellakin vaaleat.

Multa on jopa kysytty että olenko adoptoinut poikani. Kun näin tummasta ei pitäis noin vaaleaa lasta saada :D

toivottavasti mä en masenna sua, mut..

mun veli on ollu noin 7-8v asti täysi blondi, jolla isot enkelikiharat, sit luokkakuvista huomaa kuin joka vuos se tummu ja tummu, ja nyt sillä on täysin tummanruskeat hiukset..(ikää kohta siis jo 40v)

Samoin kävi Sällille, ja mä ja mun äiti ollaan siis tummia, niin silmät, hiukset ku ihokin ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ja harmaa:
Minkäs värisíä isovanhemmat on, niitten vanhemmat jne? Kaipa sun poika on perinyt blondigeeninsä jostain kauemmasta sukuhaarasta :)

Mulla on vanhemmat tosi tummia molemmat, samoin vieläpä isovanhempanikin. Miehen äidin puolelta kyllä muuten ollaan vähän vaaleampia...voiskohan sieltä sitten...

Se on vaan niin hassu se kontrasti mun ja pojan välillä, etenkin kesäisin kun tuun niin helposti ihan ruskeaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

mun veli on ollu noin 7-8v asti täysi blondi, jolla isot enkelikiharat, sit luokkakuvista huomaa kuin joka vuos se tummu ja tummu, ja nyt sillä on täysin tummanruskeat hiukset..(ikää kohta siis jo 40v)

Samoin kävi Sällille, ja mä ja mun äiti ollaan siis tummia, niin silmät, hiukset ku ihokin ;)

Ei et masenna :D . Saa olla minkä värinen tahansa tuo poika. Oon vaan kaikki nämä vuodet ihmetellyt pojan vaaleutta =)

Mä, ja mun mies ollaan tummia, lapsena molemmat oltu pellavapäitä.
Nyt meiän lapset on alkuunsa, siis ihan vauvana tummia, sit niistä tuleekin pellavapäitä =)
6v poika on jo kuitenkin aika tumma jo ;-)

Mulla on ollut lapsena ihan vaaleat hiukset, mutta sitten kouluaikana vuosi vuodelta tummeni. Vielä edelleen kesäisin mun hiukset vaalenee huomattavasti ja kaikki aina kyselee, että oletko värjännyt hiuksiasi :)

Alkuperäinen kirjoittaja tai jospa:
Eihän sitten oo vaan ollut joskus sellasta pienenpientä syrjähyppyä havaittavissa. Jos sä et vaan MUISTA!! Ei vais, toi oli ihan tsoukki :) :)

Mun työkaveri kysyi multa joskus että minkäs väriset hiukset on meidän mittarin lukijalla :laugh: :laugh:

Pelastuksekseni voin sanoa, että meidän poika on täysin isänsä näköinen, tosin vaalea versio hänestä :D

Alkuperäinen kirjoittaja turkilmas:
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu:

Ei et masenna :D . Saa olla minkä värinen tahansa tuo poika. Oon vaan kaikki nämä vuodet ihmetellyt pojan vaaleutta =)

:D

Sällillä olis saanu tukka jäädä vaaleaks, ku sillä on isot ihan pikimustat (no, ruskeat, mut toooosi tummat) silmät, olis ollu veikeän näköinen..tosin, mustaks se hiuksensa värjäs et eipä sitä nyt näkiskään :D

tytöt on molemmat ihan tummia, ja kaikilla meillä on tumma iho, ei tarvii ku vilkaista aurinkoon ni rusketusraidat näkyy jo :D

min mies on arabi, aika tumma, mustasilmäinen ja ite olen vihreäsilmäinen, ruskeahiuksinen ja kulmakarvainen, mutta tyttö on ihan blondi ja mun silmien väri.. poika taas on ruskeasilmäinen ja hiuksinen.. miehen äiti on arabiksi vaalea, vihreät silmät ju ruskeat hiukset :D on se mahdollista.. mun äiti on sinisilmäinen ja lapsena ollut ihan pellavapäinen :D

suomalaislapsilla nyt vaan on tapana olla pienenä pellavapäitä ja muuttua sitten iän myötä tummemiksi. Ikävä kyllä. Omanikin on ihan pellavapää, mutta tuskin kovin montaa vuotta.

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:
suomalaislapsilla nyt vaan on tapana olla pienenä pellavapäitä ja muuttua sitten iän myötä tummemiksi. Ikävä kyllä. Omanikin on ihan pellavapää, mutta tuskin kovin montaa vuotta.

niimutku mä oon tosiaan ite ollut AINA tumma, siis tosi tumma. Ja mies on ollut tumma myös, vaikka ei niin tumma kuin minä. Mulla on ihan pienestä asti ollut ihan mustat kulmat ja ripsetkin ja normaalia tummempi iho =)

Mä olen itse tälläinen luonnonoikku, mun vanhemmat on ihan tummia, isällä mustat hiukset ja suomalaiseksi tumma iho, äidilläkin aina ollut tummanruskeat hiukset. Mutta mä siis ihan blondi, sekä iholta että hiuksilta, nyt kyllä hiukset värjätty tummiksi, mutta oikeasti ihan vaalea oon. Ja iho lapsena ollut suorastaan albiino.

Pienenä jopa itse mietin, että onkohan mut adoptoitu! :D

Alkuperäinen kirjoittaja Greippi:

niimutku mä oon tosiaan ite ollut AINA tumma, siis tosi tumma. Ja mies on ollut tumma myös, vaikka ei niin tumma kuin minä. Mulla on ihan pienestä asti ollut ihan mustat kulmat ja ripsetkin ja normaalia tummempi iho =)

Tjaa. Minä taas olin lapsena tosi vaalea, mutta iho on aina ollut tumma ja ruskettunut helposti (peritty isältä). Ripset ja kulmat minulla ovat aina olleet tummat. Isäni ja äitini ovat molemmat tosi tummia, isällä on melkein mustat hiukset.
Ihmeellistä tämä genetiikan maailma = )

Tumma on dominoiva mutta jos sattuu valikoitumaan geeneistä ne vaaleat niin se tulee näkyviin. En ole tuota puolta kauheasti lukenut mutta pitiköhän olla et tulee molemmin puolin vaalea ettei tuo tumma syrjäytä sitä.

Alkuperäinen kirjoittaja Taevahan Tosi:
Tumma on dominoiva mutta jos sattuu valikoitumaan geeneistä ne vaaleat niin se tulee näkyviin. En ole tuota puolta kauheasti lukenut mutta pitiköhän olla et tulee molemmin puolin vaalea ettei tuo tumma syrjäytä sitä.

Saattaa mun puoleltakin jostain vaaleita löytyä. Mulla kun on melko mielenkiintoinen suku...esim. mun mummulla on 4 lasta joilla kaikilla eri isä B) . Eli mun isä oli tosi tumma, samoin pappani. Täti taas on vaalea, toinen setä ristiverinen ja yks setä punapää :D

Saattaa mun puoleltakin jostain vaaleita löytyä. Mulla kun on melko mielenkiintoinen suku...esim. mun mummulla on 4 lasta joilla kaikilla eri isä B) . Eli mun isä oli tosi tumma, samoin pappani. Täti taas on vaalea, toinen setä ristiverinen ja yks setä punapää :D

Sinullahan on värikäs suku :)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras ja harmaa:
Minkäs värisíä isovanhemmat on, niitten vanhemmat jne? Kaipa sun poika on perinyt blondigeeninsä jostain kauemmasta sukuhaarasta :)

Mulla on vanhemmat tosi tummia molemmat, samoin vieläpä isovanhempanikin. Miehen äidin puolelta kyllä muuten ollaan vähän vaaleampia...voiskohan sieltä sitten...

Se on vaan niin hassu se kontrasti mun ja pojan välillä, etenkin kesäisin kun tuun niin helposti ihan ruskeaksi.

Mun miehelläkin oli 10v asti melkein valkoset hiukset, nyt on tummanruskeat. Sen molemmilla vanhemmilla myös melkein mustat hiukset.

Mulle on vaan koko ajan sanottu että kyllä ne pojan hiukset tummuu, odotas vaan...ja seitsemän vuotta oon odottanut :D .

On se muuten varmaan aika hassua että jos ja kun ne sitten joskus tummuu, niin poikahan on ihan eri näköinen =) .

Mites sitten kulmat ja ripset? Kuuluuko ne samaan kastiin että voi tummua myöhemmin? Pojalla kun on nekin vaaleammat kuin meillä vanhemmilla...

Mulle on vaan koko ajan sanottu että kyllä ne pojan hiukset tummuu, odotas vaan...ja seitsemän vuotta oon odottanut :D .

On se muuten varmaan aika hassua että jos ja kun ne sitten joskus tummuu, niin poikahan on ihan eri näköinen =) .

Mites sitten kulmat ja ripset? Kuuluuko ne samaan kastiin että voi tummua myöhemmin? Pojalla kun on nekin vaaleammat kuin meillä vanhemmilla...

Minun isälläni tosiaan tummui vain tukka. Ripset ja kulmakarvat (ja viikset) ovat edelleen vaaleat.

Sinullahan on värikäs suku :)

Juu se on värikäs hiuksiltaan ja ihoiltaan, mutta myös todella värikäs luonteiltaan. Mä en oo oikeesti koskaan tavannut yhtä outoa ja persoonallista sukua kuin mitä mun isän puolelta suku on :D

Yhteistyössä