Onpa vaikee saada hammaslääkäriaikaa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mie

Vieras
Julkiselle puolelle ei mitään toivoa, yksityiselle sain ensimmäisen vapaan ajan eli 3.12. Pitää sinne saakka kärvistellä. Hampaasta pala lohjennut ja vissiin pari reikääkin tullut.

Ja toinen kyssäri, hammaslangan käytöstä. Mulla on TODELLA tiukat hammasvälit sivu/takahampaissa. Miten sillä langalla sais putsattua ilman että joka kerta lanka uppoaa ikeneen ja saa ikenet aroiksi. On siis niin tiukat hammasvälit, että joutuu voimalla ja pakolla sen langan survomaan saadakseen menemään hampaiden välistä.

Siis langanhan pitää upota sinne ikeneen jonkin verran, että saat putsattua sieltä ikenen ja hampaan välistä minne ei harja mene. Mulle sano yksityisellä et jos sillon tulee esimerkiksi vähän verta, niin kertoo siitä että lisää täytyy putsata. Ja päivittäin.

Julkiselle puolelle todellakin saa jonottaa iät ja ajat. Silti se on lähes yhtä kallista kuin yksityisellä käynti. Tein itse juuri hintavertailuja yksityisen ja julkise puolen tarjonnoista. Yksityisellä käynti tuli maksamaan vain noin 20e enemmän, mitä se olisi maksanut julkisella puolella. Yksityiselle sentään pääsin parin päivän varotusajalla

Alkuperäinen kirjoittaja Jamssi:
Siis langanhan pitää upota sinne ikeneen jonkin verran, että saat putsattua sieltä ikenen ja hampaan välistä minne ei harja mene. Mulle sano yksityisellä et jos sillon tulee esimerkiksi vähän verta, niin kertoo siitä että lisää täytyy putsata. Ja päivittäin.

Mut tiiät sä sen tunteen, kun tuntuu että nyt meni ja liikaa... Kun se oikeesti sattuu ja ikäänkuin "leikkautuu" sinne ikeneen...

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

Mut tiiät sä sen tunteen, kun tuntuu että nyt meni ja liikaa... Kun se oikeesti sattuu ja ikäänkuin "leikkautuu" sinne ikeneen...

No itseasiassa en. Mulla on tosi väljät hampaan välit jokapuolella jonka takia onki aika helppo sitte pitää puhtaana eikä plakkia keerry sinne väleihin. En tiedä sitten miten saisit varovaisemmin putsattua jos ei kunnolla mee se ohuinkaan hammaslanka.. :/

Alkuperäinen kirjoittaja mie:

No itseasiassa en. Mulla on tosi väljät hampaan välit jokapuolella jonka takia onki aika helppo sitte pitää puhtaana eikä plakkia keerry sinne väleihin. En tiedä sitten miten saisit varovaisemmin putsattua jos ei kunnolla mee se ohuinkaan hammaslanka.. :/

Joutuu meikä sen verran voimaa käyttämään, että lanka puristuu sormienkin ympärille sikatiukkaan.

Yhteistyössä