onx tääl ketään jolla on riitaa lastenisänkaa tapaamisista?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
haluaisin tietää et miten toimitte ym?
meillä siis isä ei toimi sopimuksen mukaan. eli viikko tapaamisia ei ole koska hän ei hae lapsiaan viikolla eli ainoastaan hakee vain joka toinen vloppu. sopimuksessa ei olla sovittu muista käytännöistä siis juhlapyhistä. jouluna rupesi vaatimaan lapsiaan nyt luokseen ja itse en suostu siihen koska lapset ovat nyt mun tykönä silloin. eli asia siis on vaan niin et miten kannattais toimia kun oon niin väsynyt tohon isän temppuiluun. ei ole siis kiinnostunut myöskään lasten elämästä juurikaaan. lastenvalvojiin olen ollut yht. ja sanoivat et isällä on oikeus tavata vain sopimuksen mukaan ja jos ei noudata niin munkaan ei olisi pakko aina suostua hakemisiin jos siis yhtäkkii ilmestyy ovelle eikä ole ilmoittanut. kerokaa te muut jolla kans tämän tyylisiä ongelmia.
ja ei tarvii vaivautua vastaamaan jos asia ei kosketa sinua...

oli joskus ongelmia...ex ei hakenut silloin ku oltiin sovittu ja sitten ilmoitti että hakee silloin ja silloin....sanoin vaan aina että ei käy vaan tule hakemaan silloin ku oikeesti kuuluu...

nyt sujuu jo onneksi hyvin

meillä oli alussa hankaluuksia joka asiassa....en ottanut kuuleeviin korviini sen sanomisia ja väittämiä ja uhkailuja.
niillä mennään mitä paperiin on sovittu ja niitä voi mennä muuttamaan jos tarvetta...isän ei ole pakko tavata lapsiaan jos ei mielenkiintoa :(

pahentaa vaan varmasti asioita jos rupeet sanomaan exällesi noista tapaamisista koska hänen ei ole tosissaan pakko tulla niin kuin paperissa on mutta hän ei myöskään saa tulla omin lupineenkaan hakemaan jos ei ole sovittu....

juu tässä onkin vielä aika huvittavaa et tämä homma on kestänyt meillä jo lähes 3 vuotta ja nyt viel rupes pahenemaan asiat kun saimme uuden mieheni kans lapsen kesällä... että sellasta!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
juu tässä onkin vielä aika huvittavaa et tämä homma on kestänyt meillä jo lähes 3 vuotta ja nyt viel rupes pahenemaan asiat kun saimme uuden mieheni kans lapsen kesällä... että sellasta!

mä kannatan sitä että toisesta korvasta sisään ja toisesta heti ulos! =)
nauti elämästä äläkä anna exän pompottaa sua...anna sen olla eläkä reagoi mitenkään niin eiköhän se jossain vaiheessa lopeta...

monta tuntia vkossa on määrä tavata?
Itse varmaanmenossa tuohon sit seuraavana ja miestä tuntien hakee ku häntä jaksaa kiinnostaa leikkiä lapsensa kanssa vähän aika...blaah!

Alkuperäinen kirjoittaja hajuherne81:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

mä kannatan sitä että toisesta korvasta sisään ja toisesta heti ulos! =)
nauti elämästä äläkä anna exän pompottaa sua...anna sen olla eläkä reagoi mitenkään niin eiköhän se jossain vaiheessa lopeta...

tää on hyvä neuvo.näin minäkin aloin tekemään ja kas kummaa kaikki muuttui jossain vaiheessa

eli ma ja ke olis 4 h ja joka toinen vkonloppu mut isä ei siis hae vkolla koskaan. joskus toki yrittää tulla yhtäkkii hakeen mut en oo yleensä antanut jos ei ole sopinut erikseen

Sen verran voin sanoa että lähivanhemman on nuodatettava lastenvalvojan luona tehtyä ja vahvistettua sopimusta, se on nimittäin lainvoimainen.

Sopimusrikkomuksista (toistuvista) voidaan asettaa tapaamisille uhkasakko tai viimeisimpänä keinona lapsi/lapset haetaan ulosottomiehen toimesta, mikäli oikeudessa on todettu että tapaamiset eivät suju sopimuksen mukaan. Tapaamisia ei saa estää ilman todella pätevää syytä; esim. lapsen terveys tai kehitys on vaarassa jos tapaa etävanhempaa.

Etävanhempaa taas sopimus ei ikävä kyllä velvoita ihan täysin samalla tavalla. Asioista kannattaa aina ottaa selvää ennenkun tekee itse omavaltaisia päätöksiä lasten tapaamisten tms suhteen..

Alkuperäinen kirjoittaja emmi06:
Sen verran voin sanoa että lähivanhemman on nuodatettava lastenvalvojan luona tehtyä ja vahvistettua sopimusta, se on nimittäin lainvoimainen.

Sopimusrikkomuksista (toistuvista) voidaan asettaa tapaamisille uhkasakko tai viimeisimpänä keinona lapsi/lapset haetaan ulosottomiehen toimesta, mikäli oikeudessa on todettu että tapaamiset eivät suju sopimuksen mukaan. Tapaamisia ei saa estää ilman todella pätevää syytä; esim. lapsen terveys tai kehitys on vaarassa jos tapaa etävanhempaa.

Etävanhempaa taas sopimus ei ikävä kyllä velvoita ihan täysin samalla tavalla. Asioista kannattaa aina ottaa selvää ennenkun tekee itse omavaltaisia päätöksiä lasten tapaamisten tms suhteen..

mitenkä sitten pitää toimia jos isä ei kerta tule sovittuna aikana eikä ole toiminut vuosiin sop.mukaan. ja lapset käy päivähoidossa johon täytyy ilomottaa hakaija jos se poikkeaa normaalista. elikä onko isällä oikeus mennä päiväkotiin ilmoittamatta minulle että hakee? ja vaatia sop.mukaan että hänellä on oikeus nyt vaikka ei olekkaan tähän asti ikinä sieltä heitä hakenutkaan? mielenkiinnolla kysyn. tähän asiaan pitäisi suomen laki jo puuttua, isähän voi kiusata sen 18 vuotta entistä akkaansa tälläm tavoin! ei ole minuta lasten oikeus enään tämmönen kun isä pompottaa niin ovat hekin pihalla asiata kun yht äkkii tulee muka hakeen ja vaatii jonkun sop.mukaan heitä luokseen vaikka ikinä ei oo kiinnostunut ollutkaan!

Yhteistyössä