Oon fiilistellyt muutaman päivän syksyä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .......
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.......

Vieras
Nyt on kyllä maailmankirjat sekaisin. Tuli himo cappuccino-jauheeseen, joten ostin sitä. Nyt olen muutamat päivät juonut cappuccinoa ja nenään on saman tien pamahtanut se kostea sateisen raikas märkien lehtien aromi, korvissa on alkanut soimaan tietty musiikki, on tullut himo nähdä kauhuelokuvia, poltella kynttilöitä pimeinä iltoina, syödä kotimaisia juureksia ja marjoja sekä pukeutua ihaniin neuleisiin. Minulle kevät- ja kesäihmiselle, joka normaalisti pidän syksyä masentavana aikana, on tullut ikävä syksyä. Juuri kun pitäisi nauttia kesästä ja ihanista helteistä!

On tullut ikävä sitä aikaa, kun nuorempana koulu alkoi syksyllä. Kesäloman jälkeen koulussa oli taas jotain uutuudenviehätystä ja hohtoa. Luokkakaverit olivat pikkuisen muuttuneet, kasvaneet, hankkineet uusia vaatteita ja itselläkin oli uudet hienot vaatteet. Oli olo, että tänä vuonna voi aloittaa taas puhtaalta pöydältä. Kouluvuoden alkuun liittyy vahvasti koulun yleisurheilukentän hiekan ja kalkin sekainen tuoksu.

Alkusyksy elokuusta lokakuun alkuun on ihanaa aikaa, kun luonto alkaa muuttua oranssiksi, mutta silti vielä paistaa aurinko, eivätkä päivät ole vielä tyystin pimeitä. Kuitenkin kesä on Suomessa niin lyhyt, että nyt pitäisi nauttia siitä, eikä haikailla vielä syksyä.

Mulla vuosi alkaa henkisesti aina koulunalusta. Kesän jälkeen, kun ilma viilenee ja kaikessa on aavistus syksyä (lempivuodenaikaani), olen energisimmilläni. Keväällä on puhti ihan pois, ja oikeastaan kesätkin menevät aina vähän ohi.

Yhteistyössä