Oon huomannu, ettei hoitovapaalla kulu juuri mihinkään rahaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhä mutta onnellinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhä mutta onnellinen

Vieras
Etukäteen pelkäsin, että miten oikein pärjätään, kun hoitovapaa alkaa ja pitäis pärjätä pelkällä kotihoidontuella. Oon ihan yllättynyt, miten hyvin raha riittää, vaikka saa vain murto-osan rahaa siitä, mitä töissä käydessä/äitiyslomalla.

Kun tekee ruuat itse, niin halvaksi tulee. Shoppailla ei kaupasta pahemmin voi, kun ei tuon lapsen kanssa voi edes sovittaa mitään. Nyt on aikaa kierrellä kirppareita ja ostan sieltä melkein kaiken lapselleni ja itselleni. Turhat heräteostokset on jääny, samoin baarikäynnit ja ravintolasyömiset.

Ekan kanssa mullakin oli noin. Kahden pienen kanssa ei sitten enää napannutkaan lähteä kirppisiä kiertämään, joten tuli ostettua vaatteita paljon enemmän uutena. Ruokaakaan ei jaksanut enää tehdä samalla lailla väsyneenä, joten useammin tuli haettua roskaruokaa tai ostettua eineksiä. Pelkästä Citymarketissa käymisestä tuli megaluksusta ja siellä tuli törsättyä kaikkeen turhaan ihan vain siitä ilosta, että sai mennä yksin mennä ja tehdä ostoksia rauhassa... Ja sitten alkoikin kh-tuki tuntua pieneltä ja palasin töihin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No se kans riippuu, meillä kun lähdetään kirpprille niin sinne on 45 km matkaa ja sitten käydään myös syömässä...

Mun kirppisreissu on viisi minuuttia kävelyä ja kahvikuppi eurolla. Halpaa kuin saippua:) Jos oikein hurjaksi heittäydyn, saatan hakea kotimatkalla kaupasta maidon ja leipää. Ihmekös tuo että rahaa jää säästöönkin...

Yhteistyössä