Oon ihan romahduspisteessä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Karo"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

"Karo"

Vieras
Aamulla kirjoittelin tänne, kun sain puhelun lääkäriltä. Mulla todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta. Itkin ilosta. Vihdoinkin sain selityksen kaikille niille oireille jotka mua on piinannut.

Nyt itkettääkin sitten surusta. Koko päivän oon ajatellut vaan kilpirauhasia :D Voi kuulostaa naurettavalta, mutta tää on mulle iso juttu. Kuulostaa niin kamalalta, että lääkkeitä täytyy syödä lopun ikää. Ja kuitenkin mulla on niin helpottunut olo.

Ehkä mä odotan niiltä lääkkeiltä ihan liikoja. Tänään kävin heti apteekissa ja aloitin lääkityksen. Kuvittelin ensimmäiset pillerin syötyäni, että nyt se elämä muuttuu ja minä muutun aktiiviseksi, iloiseksi, jaksavaiseksi ihmiseksi ja laihdun kaiken tän ihran ja turvotuksen pois!

Mä oon ihan hajalla. Mielenterveys on säpäleinä, itsetunto nollissa ja oma jaksaminen ihan minimissä. Tiedän, että odotan ihan liikoja. Haluaisin vaan niin kovasti voida paremmin.

Kertokaa omia kokemuksia, kuinka vointi on muuttunut lääkityksen alettua?

Hmm, en itse puhu kilpirauhasesta mutta itsellä pysyy elämä elämisen arvoisena yhden pienen pillerinpuolikkaan ansiosta. Kyllä se siitä ku vaikutus alkaa tuntua, se pilleri tai pari päivässä on ihan mielettömän pieni ja vaivaton juttu siitä et homma toimii :o)

Joillain kestää jopa vuosia, että lääkitys saadaan kohdilleen, kestää kauan että vaikutus näkyy. Joten malttia, kyllä se siitä nyt kun sait diagnoosin ja pikkuhiljaa lääkitys alkaa vaikuttaa! :)

Viimeksi muokattu:
[QUOTE="Karo";28371447]
Mä oon ihan hajalla. Mielenterveys on säpäleinä, itsetunto nollissa ja oma jaksaminen ihan minimissä. Tiedän, että odotan ihan liikoja. Haluaisin vaan niin kovasti voida paremmin.

Kertokaa omia kokemuksia, kuinka vointi on muuttunut lääkityksen alettua?[/QUOTE]

toi masentuneisuushan on ihan vajiksen yksi hyvin voimakas oire, jota ei osata aina yhdistää tohon vaan tyrkytetään masis lääkkeitä. Kyllä se muutamassa viikossa alkaa helpottaa. voimii

Yhteistyössä