Oon niin kateellinen.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "huoh"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"huoh"

Vieras
Näen paljon perheitä joilla on peruasiat kunnossa ja voi vitsi miten tulee huono fiilis itselle.
Tähän asti oon pärjännyt ja ajatellut että mitäs muista, mutta nyt kun lapsetkin kasvaa niin on alkanut tulla tollasia tunteita.
Esim kun fb.ssä katson jonkun kuvia, missä on onnellinen perhe, mukavaa tekemistä, kaunis talo ja hieno sisustus niin tekee kipeää...

itse olen monen lapsen yh, raha-asiat päin persustaa, kamala asunto, ei huvita edes sisustaa kunnolla kun ei se auta eikä ole varaa. Väsynyt oon koko ajan, ja todella yksin tässä kaikessa.

Pakko vaan purkaa tätä johonkin.

minä olen myös, kateellinen kauniista kodista.. en ees käy missään, koska sitten ahdistaa kotona ku täällä kaikki niin rumaa.. en vaan ole ikinä ole sisustaja tyyppi ollu, eipä sille mitään voi, ja rahatonkin vielä..

mutta jokaisessa perheessä on varmasti omat ongelmansa, ei KELLÄÄN ole elämä mitään helppoa tms. toiset vaan osaa piilottaa kaiken sinne kauniin kodin alle..

sepä harmi, että ei ole tukea. entäs vanhempasi? ex?
Ehkä ne vaan käy noissa kirjoissa, joilla kaikki on täydellistä? tai ne esittelevät eniten kuviaan, jotka haluavat kaiken näyttävän hienolta?
itse en ole koskaan käynyt tuolla feisbuukissa. Ja emme vietä täydellistä elämää. Rahallisesti on niukkaa, mutta on meillä ydinperhe ja oma velkainen talo, ei kaunis tai hieno sisustus.

Olen monilapsisen yh-perheen lapsi, ja muistelen kyllä lapsuuttani ihan pääosin onnellisena. Yritä löytää tukea jaksamiseen.

Asiasta kannattaa rohkeasti puhua jollekkin. Vaikka kuin pinnalliselta tuntuisikin, piristää se kyllä, kun koti on kauniisti laitettu. Jos ei itsellä taidot, aika tai energia riitä, löytyy varmasti kaveripiiristä joku auttaja. Ja monilla sisustusintoilijoilla on paljon ylimäärästäkin kaunista tavaraa varastossa pölyttymässä, vinkkinä vaan. ;) Ensiksi kanattaa kuitenkin ihan vain siivota kunnolla ja ostaa vähän kauniita kukkia. Siitä tulee hyvä mieli. :)

Voitte tekin olla onnellinen perhe ja tehdä mukavia asioista. Kodinkin pystyy sisustamaan mukavammaksi ilman suurta budjettia. Matkit vaikka netistä löytämiäsi kuvia sisustuksista joista pidät. Kuitenkin ne asiat, joista olet kateellinen, ovat sellaisia mitä arvostat. Eikö silloin kannattaisi yrittää kehittyä niillä alueilla. Ja muihin vertaaminen ei johda mihinkään. Aina on joku kauniimpi, rikkaampi, muka onnellisempi jne.

Mun mielestä se, että aletaan kuvittelemaan muitten perheidyllien taakse kätkeytyvää perhehelvettiä, ei kyllä auta ap:tä tippaakaan. Kaikilla on ongelmansa, mutta toisilla on vähemmän ja niin se vaan on. Se on ihan pakko hyväksyä. Itse olen joka päivä kiitollinen unelmaperheestä ja miehestä, jota niin kovin rakastan, koska mikään ei ole ikuista ja asiat muuttuvat.

Musta sinun kannattaa käydä juttelemassa jossain noista tunteista, tuntuu, että ois alkavaa masennusta ilmassa. Sulla on ilmeisesti kuitenkin terveet lapset ja koti pään päällä ja rahaa ruokaan. Halvallakin saa sisustettua kotiaan, mutta ongelma tuntuu olevan nyt pään sisällä, eikä siihen auta muiden kadehtiminen. Älä jää maahan makaamaan, vaan tee jotain. Siitä se lähtee. Katkeroitumalla vain pilaat elämäsi ja vaikutat negatiivisesti lastesikin elämään.

Yhteistyössä