Oonko ihan turhaan ärsyyntynyt??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohtuuton??
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kohtuuton??

Vieras
Anoppilassa on kaivosta vesi melkein loppu, ollut nyt yli kuukauden. Tällä hetkellä samassa taloudessa asuu anopin ja appiukon lisäksi myös mieheni veljen perhe, 3 henk. Mieheni veljen perhe rakentaa taloa siihen viereen ja talo on melkein valmis, pieniä pikkujuttuja lukuunottamatta. Esim. kodinhoitohuone on valmis ja vedetkin tulee jo heidän omasta kaivostaan taloon. Eivät vaan kuulemma ole ehtinyt kytkeä pesukonetta paikalleen. Pesettävät pyykkinsä meillä. Meillä on normaalisti kahden aikuisen ja yhden taaperon pyykit. Nyt siis minä pesen yhteensä kahdeksan ihmisen pyykit ja käyn vielä töissäkin. Tämä anoppilan porukka on kaikki kotona, appivanhemmat eläkkeellä, mies lomalla ja nainen äitiyslomalla. He vain tuovat pyykitmeille tai vaihtoehtoisesti antavat kassitolkulla pyykkiä mukaan kun käymme siellä. Sit vaan hakevat ne pestynä meiltä. Eivät edes itse tule pesemään pyykkejänsä. Mitään rahaa ei tästä ole meille tarjottu, oiskohan kiitostakaan kuulunut. Tammikuun sähkölasku oli yli 200?. Esim. sama untuvatakkikin, mikä pestiin kuukausi(!!) sitten, oli taas pesussa ja piti tietysti pari-kolme tuntia kuivausrummussakin kuivata. Pesettävät tietysti myös kaikki lakanat, verhot, liinat yms. vaikka varmasti on kaapissa niin paljon, että voisivat niitä likaisenakin säilyttää niin pitkään että naapuritaloon saadaan joskus se kone kytkettyä. Mä oon ihan raivona!!! Miestäni ei tunnu häiritsevän, ehkä kun ovat hänen vanhempiaan.
Musta toi on jo inhottavaa hyväksikäyttöä! En vaan tiedä miten sen heille sanoisin kauniisti... Seuraavan kerran vedet tulee kai heille kun lumet sulaa(?). JA ne yhdetkään eivät mukaa saa pesukonettaan kytkettyä, kaipa se on mukavaa toisilla pesettää vaatteensa.

Sori kauhee vuodatus, mut oon vaan ihan kypsä tähän!

Sano asiallisesti, mutta suoraan, että et enää pese heidän pyykkiään. Kerro heille, miten paljon laskunne ovat kasvaneet ja ettei sinulla ole aikaa eikä halua hoitaa koko suvun pyykkejä. Sano todellakin suoraan! Äläkä kysy miehesi mielipidettä. Tietenkään häntä ei häiritse, koska sinä joudut pesemään kaiken!

No tuossa tilanteessa mie kyllä saattaisin sanoa pahastikin, että en oo mikään pyykkäri eikä meiän talo oo mikään pesula. Jos puhdasta pyykkiä haluavat, niin tervetuloa pesemään, konetta saa kyllä käyttää.

Ja vaikka olisitte kuinka rikkaita, niin on täysin kohtuutonta olettaa, että kukaan työssäkäyvä ihminen jaksaa hoitaa muidenkin pyykkirumban omansa lisäksi. Nyt pidät puolesi ja teet tästä lopun.

Laitat sitten laskun heille samantien, olet laskenut sitten veden, pesuaineet, oma työsi ja sähkön siihen. Annat lapun nätisti käteen, tilinumero luonnollisesti siinä kanssa ja hymyilet oikein nätisti ja sanot että annoit hiukan alennusta näin kun ollaan sukulaisia :)

Alkuperäinen kirjoittaja lasku:
Laitat sitten laskun heille samantien, olet laskenut sitten veden, pesuaineet, oma työsi ja sähkön siihen. Annat lapun nätisti käteen, tilinumero luonnollisesti siinä kanssa ja hymyilet oikein nätisti ja sanot että annoit hiukan alennusta näin kun ollaan sukulaisia :)

Tää on ihan huippu!!! :D

Anoppi ja appi ei varmasti edes ehdottaisi tällaista orjuutusta omalle tyttärelleen. Miniää ei koske samat periaatteet. Aiothan nyt tehdä tästä välittömästi lopun? Minä vaikka soittaisin heti, etten alkaisi epäröimään päätökseni kanssa. Jos he ovat herneet nenään vetävää sorttia, niin sitten ovat. Ajattele nyt omaakin jaksamistasi. :)

Jos minulla olisi vastaava tilanne niin ensinnäkin laittaisin miehen pesemään ne pyykit jos hänestä se kerta olisi ok. Toisekseen mainitsisin seuraavan kerran kun pyykkikassin saisin että tuolla on kone, olkaa hyvä, opetan kuinka sitä käytetään. Kolmanneksi ihan röyhkeästi mainitsisin että meillä on nyt tolkuton sähkölasku kun koko ajan pitää pyykätä ja tähän on tultava joko rahallista avustusta tai sit homma loppuu.
Sua käytetään nyt ihan vaan hyväkseen koko asiassa ja homma jatkuu niin kauan kun annat sen jatkua.

Uusimmat

Yhteistyössä