Oonko mä ihan typerä jos suutun tästä? *purnausta anopista*

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "noppispoppis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"noppispoppis"

Vieras
Miehen veli perheineen on tulossa anopin luo kylään samana päivänä kun oli tarkotus järjestää meidän pojan 5v synttärit.

Anoppi soitti äsken että he ei sit tule synttäreille jos veli perheineen tulee. Myös miehen veli perheineen on juhliin tervetullut, mutta eivät halua tulla koska on vieraita ihmisiä paikalla eli siis mun puolen sukua.

Mä vedin nyt kyllä pojan puolesta vähän herneen nenään.

En minäkään tykkäisi. Miksi veljen perheen pitää tulla juuri silloin? Ovatko he tietosia että synttärit ovat tuolloin? Voisiko miehesi soittaa veljellensä ja jutella asiasta?

Riippuu niin taustoista kannattaako tuosta hermostua. Oma anoppini tuntee jonkinlaista huonommuutta, minkä vuoksi hän ei ole "kyennyt" tulemaan edes lasten ristiäisiin, ei edes silloin kun paikalle oli kutsuttu vain isovanhemmat ja lapsen kummit. Jos kyseessä olisi siis oma anoppini, niin en edes kuvittelisi, että hän vaivautuisi tuleemaan lapsen synttäreille. Ongelma on siis anopin korvien välissä.

Tuleeko se veli perheineen noin kaukaa vain päiväksi? Outoa tuokin, että sun sukulaiset "pelottaa" noin kovasti. Eihän synttäreillä tarvitse koko päivää olla, tunti tai pari riittää hyvin.

[QUOTE="noppispoppis";25388657]Ei, miehen veli vaimoineen jätti myös tulematta meidän kihlajaisiin ja häihin vaikka olivat paikkakunnalla, menivät sen sijaan kylpylään.[/QUOTE]

Juurihan sanoit etteivät pidä vieraista ihmisistä eli siksi karttavat vastaavia juhlia.

No tulkoot anoppi sitten toiste, mutta mitään normaalista poikkeavia tarjoiluja en järjestäisi. En tosiaan alkaisin nisuja leipomaan tai kakkua vääntämään. Saisi ihan tyytyä johonkin paistovalmiiseen kaupan kamaan tai sitten yksinkertaisesti siihen mitä kaapissa sattuu silloin olemaan :D.

Outo veli kyllä sun miehellä :O!

[QUOTE="noppispoppis";25388657]Ei, miehen veli vaimoineen jätti myös tulematta meidän kihlajaisiin ja häihin vaikka olivat paikkakunnalla, menivät sen sijaan kylpylään.[/QUOTE]
Taitaa olla ongelmat periytyvää laatua.
Toivottavasti miehesi on selvinnyt lapsuudestaan ilman pahempia traumoja.

[QUOTE="noppispoppis";25388683]Ja mä olen ymmärtänyt että se on tämä veljen vaimo joka ei halua tulla.[/QUOTE]
Asiat eivät välttämättä ole niin suoraviivaisia. Ainakin meillä anoppi laittaa kaiken miniöiden syyksi. Mieskin osaa esittää asiat siten, ettei itse joudu syypääksi, vaan jos ei muuta selitystä keksi, niin syyksi käy se, että vaimo ei laske. Valitettavasti anopin ongelmat ovat meillä siirtyneet lapsille, toisille enempi ja toisille vähempi.

Positiivista, jos anoppi yleensä käy synttäreillä, vaikka nyt ei pääsekään. Ehkä hän voisi tulla pistäytymään toisena päivänä. Ymmärrettävää on sekin, että hän haluaa tavata poikaansa, joka käy paikkakunnalla harvoin. Outo veli, mutta heillä on varmaan joku isompi ongelma muiden ihmisten suhteen, kun eivät ole pystyneet kylässäkään käymään.

Positiivista, jos anoppi yleensä käy synttäreillä, vaikka nyt ei pääsekään. Ehkä hän voisi tulla pistäytymään toisena päivänä. Ymmärrettävää on sekin, että hän haluaa tavata poikaansa, joka käy paikkakunnalla harvoin. Outo veli, mutta heillä on varmaan joku isompi ongelma muiden ihmisten suhteen, kun eivät ole pystyneet kylässäkään käymään.

Hmm ja kylpylässä ei sitten ole vieraita ihmisiä...

Yhteistyössä