Oonko mä nyt ihan kamala ex-vaimo? :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mmm
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mmm

Vieras
Lasten isä on siis alkoholisti-päihderiippuvainen, erottiin 2v sitten. Koko tän ajan oon koittanut auttaa exää, kuunnellut kun se soittaa päissään, soitellut sairaaloihin perään kun on yrittänyt ottaa hengen itseltään, ja lisäksi koittanut järjestää hänen ja lasten tapaamisia. Tai no, tuota samaahan mä tein sen 5v joka oltiin yhdessä, tuin päihdehoidoissa, metsästin milloin putkasta, milloin sairaalasta, kestin pettämiset, juomisen ja päihteet, koitin auttaa, uskoa ja luottaa, hoidin lapset, kodin, ja järjestin kuntoon kaikki ne sotkut mitä ex sai aikaan putken ollessa päällä. Oma mielenterveys siinä meni, stressaannuin, masennuin, sain paniikkikohtauksia... Enkä lopulta jaksanut olla läsnä lapsille kun kaikki energia meni miehestä stressaamiseen. Sitten tuli stoppi ja erosin.
No, takaisin nykyhetkeen. Eli eilen mun olisi pitänyt lähteä kuskaamaan miestä kauppaan hakemaan kaljaa. Olisin kuulemma saanut bensarahaakin, mutta kun en mä halua lähteä ajamaan 20km reissua vain siksi että juoppo saa juotavansa. Kehotin kävelemään, jos niin kaljaa himottaa niin kyllä sen 4km kävelee kauppaan ja takas. Sitten sanoin että nyt en enää jaksa, että mä oon niin monta vuotta yrittäny että nyt riittää. Ihan ystävällisesti sanoin ettei soittele mulle enää, että jos haluaa kuulla mitä lapsille kuuluu niin silloin toki saa soittaa, sama kun jos haluaa tavata heitä. No, tietenkin ex olisi halunnut nyt kuulla mitä heille kuuluu, olisin kuulemma voinut kaljanhakureissulla kertoa kuulumiset. Sanoin että ei onnistu, ja että soittaa kun selviää niin voin kertoa sitten. Tässä vaiheessa ex otti puheeksi itsemurhan ja kuinka hän on yrittänyt sen jo tehdä mutta ei onnistunut, onnistuu kuulemma seuraavan kerran jne. Sanoin että mulle on noita juttuja enää turha puhua, en jaksa kiinnostua enää, enkä yrittää auttaa kun ei itsekään yritä. Lopulta sanoin että tappaa sitten itsensä, että jos sen oikeasti haluaa tehdä niin ei sitä mulle tarvi kertoa, kuulen sen kyllä sitten.

Ja se kysymys... Olinko mä liian julma? :( Mä oon niin kauan ollut tässä pelissä mukana etten osaa arvioida. Mutta kun ei tuo vähemmällä usko, eikä varmaan usko vieläkään. Mä oon itse päässyt jaloilleni vihdoin, henkisesti vahvempi kuin koskaan. Mutta silti pieni omantunnon pistos tuntuu, jos sittenkin olin liian julma...

sinä ansaitset nyt oman elämän, mielenrauhan ja uuden rakkauden! ei kukaan voi tuollaista kestää pitkän aikaa, olet ollut tosi sisukas.

nyt sinä ajattelet vain itseäsi ja lapsiasi :)

Alkuperäinen kirjoittaja mmm:
Lasten isä on siis alkoholisti-päihderiippuvainen, erottiin 2v sitten. Koko tän ajan oon koittanut auttaa exää, kuunnellut kun se soittaa päissään, soitellut sairaaloihin perään kun on yrittänyt ottaa hengen itseltään, ja lisäksi koittanut järjestää hänen ja lasten tapaamisia. Tai no, tuota samaahan mä tein sen 5v joka oltiin yhdessä, tuin päihdehoidoissa, metsästin milloin putkasta, milloin sairaalasta, kestin pettämiset, juomisen ja päihteet, koitin auttaa, uskoa ja luottaa, hoidin lapset, kodin, ja järjestin kuntoon kaikki ne sotkut mitä ex sai aikaan putken ollessa päällä. Oma mielenterveys siinä meni, stressaannuin, masennuin, sain paniikkikohtauksia... Enkä lopulta jaksanut olla läsnä lapsille kun kaikki energia meni miehestä stressaamiseen. Sitten tuli stoppi ja erosin.
No, takaisin nykyhetkeen. Eli eilen mun olisi pitänyt lähteä kuskaamaan miestä kauppaan hakemaan kaljaa. Olisin kuulemma saanut bensarahaakin, mutta kun en mä halua lähteä ajamaan 20km reissua vain siksi että juoppo saa juotavansa. Kehotin kävelemään, jos niin kaljaa himottaa niin kyllä sen 4km kävelee kauppaan ja takas. Sitten sanoin että nyt en enää jaksa, että mä oon niin monta vuotta yrittäny että nyt riittää. Ihan ystävällisesti sanoin ettei soittele mulle enää, että jos haluaa kuulla mitä lapsille kuuluu niin silloin toki saa soittaa, sama kun jos haluaa tavata heitä. No, tietenkin ex olisi halunnut nyt kuulla mitä heille kuuluu, olisin kuulemma voinut kaljanhakureissulla kertoa kuulumiset. Sanoin että ei onnistu, ja että soittaa kun selviää niin voin kertoa sitten. Tässä vaiheessa ex otti puheeksi itsemurhan ja kuinka hän on yrittänyt sen jo tehdä mutta ei onnistunut, onnistuu kuulemma seuraavan kerran jne. Sanoin että mulle on noita juttuja enää turha puhua, en jaksa kiinnostua enää, enkä yrittää auttaa kun ei itsekään yritä. Lopulta sanoin että tappaa sitten itsensä, että jos sen oikeasti haluaa tehdä niin ei sitä mulle tarvi kertoa, kuulen sen kyllä sitten.

Ja se kysymys... Olinko mä liian julma? :( Mä oon niin kauan ollut tässä pelissä mukana etten osaa arvioida. Mutta kun ei tuo vähemmällä usko, eikä varmaan usko vieläkään. Mä oon itse päässyt jaloilleni vihdoin, henkisesti vahvempi kuin koskaan. Mutta silti pieni omantunnon pistos tuntuu, jos sittenkin olin liian julma...

Et todellakaan ollut. Pahinta mitä voit alkoholistille tehdä, on silittää sen päätä. Siskoni toipuminen alkoi vasta siitä, kun omat vanhemmat sulki oven nenän edestä.

Jokainen on vastuussa vain ja ainoastaan omasta elämästään. Jos hän tappaa itsensä, niin se on hänen päätös.
Elä sinä lasten kanssa omaa elämääsi ja älä annan hänen enää lannistaa sinua henkisesti tai fyysisesti.

Kiitos :)

Kyllä mä tavallaan tiedänkin että mun täytyy nyt vain potkasta tuo ex kokonaan mun elämästä ulos, mutta kai sitä on liian tottunut paapomaan jo... :(
Sitten jos ex joskus lapsia tahtoo tavata niin katson sitten uudelleen mutta tuskin tuota tarvitsee miettiä, ei ole tän kahden vuoden aikana kertaakaan soittanut siksi että kysyisi miten lapset voi tai että koska niitä vois tavata.

Et todellaka ollu julma, julma on ollu sua kohtaan toi sun ex- miehes. Se että uhkailee itsemurhalla kun et suostu johoki älyttömyyksiin on sun kiristämistä. Tietää että hellyt tollasesta niin käyttää sitä taktiikkana. Nyt pidä pääs siinä että oot noin sanonu sille, älä vaan pyörrä puheitas nimittäin sillon sen taktiikka on taas onnistunu.

Mut kovasti sulle voimia ja jaksamisia. :hug:

Kyllähän sinun kuuluisi huolehtia sen verran lasten isästä ettei sentään ulos kaljanhakureissullaan kylmety :(muutenkin väärin jos toinen puhuu itsemurhasta niin sivuuttaa koko aihe,toinen huutaa apua etkä sinä auta.

Olit viisas kun et antanut manipuloida itseäsi. Voit aivan hyvin vaatia, että hän saa soittaa sulle vain selvin päin ja jos asia koskee lapsia.

Mihinkään viinanhakureissuihin ei kannata lähteä.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:
Kyllähän sinun kuuluisi huolehtia sen verran lasten isästä ettei sentään ulos kaljanhakureissullaan kylmety :(muutenkin väärin jos toinen puhuu itsemurhasta niin sivuuttaa koko aihe,toinen huutaa apua etkä sinä auta.

No sen ei tartte hakee sitä kaljaa jos siellä niin kylmä on että kylmettyy.
Pitäskö mun ehkä vahtia sitä 24/7 ettei tee itselleen mitään? se on mahdottomuus. :/

Olen itsekin eronnut alkoholistista ja minä olin se hyysääjä ja silittelijä. Eron jälkeen halusin irti kokonaan exästä ja hän minua takaisin. Hän alkoi uhkailemaan itsemurhalla ja lopulta on päädytty siihen, että minä olen uhlailun kohde "tapan sinut" Erosta jo useampi vuosi. Muutin pois ja elän nyt niin,e ttä en pidä mitään yhteyttä exään. Murkkuikäien tytär pitää yhteyttä isäänsä, mutta ei mun kautta.

Et ole vastuussa exäsi tekemisistä, etkä ole vastuuntunnoton jos et hänelle kaljaa kuskaa. Joten hekekoon kaljansa vaikka taksilla tai juokoon kusensa. Lopeta hyysääminen ajoissa tai voiolla että joudut vaikeuksiin, kun hän tajuaa, että voi hyvin sinun avullasi ja ei päästäkään irti tms.

jos uhkaa itsemurhalla, sano että soitat poliisit/ambulanssin. Silloin vastuu siirtyy muualle. Jos eivät hälytyskeskuksesta autoa lähetä, se on sitten heidän vastuullaan.

Yhteistyössä