oonko mä teidän mielestänne jättänyt lastani paljon hoitoon..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...purkaus...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

...purkaus...

Vieras
oon kaks kertaa käynyt 7kk aikana kaverieni kanssa ulkona ilman lastani.. kerran syömässä ja kerran join pari, mutta niin et tulin omalla autolla kotiin. koskaan en ole yli 4 tuntia ollut pois hänen lähettyviltään.. mummulassa joka on n.1km päässä hän on toki ollut esim..lääkärikäyntien ja kauppareissujen ajan.. mielellään pitävät häntä siellä..

ketuttaa vaan et jos tulee iltamenoista kysymys niin vanhempani eivät voi ottaa.. tai ainakin tuntuu siltä.. aina äitini sanoo et lähde shoppailee ja syömään..et poika voi olla meillä.. mut jos esim.. haluisin nyt illalla lähteä johonkin ni vauva on aivan liian pieni.. koskaan ei voi ehdottaa et menkää miehenne kaa johonkin tuulettumaan..

tiedän et pitäis vaan pyytää jos haluaa, mut jotenkin tuntuu et käyn kauheen usein sit jossain.. mut tuntuuko toi määrä paljolta mitä selitin? ku en kuitenkaan jois ku oon raskaana.. olis nyt kiva käydä vaikka kuunteles musaa tunnin ja syömässä ku maha ei vielä näy.. sit en enää baariin enää kehtaa mennä..

tänäänki olis niiiiiiiiiiiin mieli tehnyt tehdä jotain.. mies nukkuu, poika nukkuu.. ja mä kuolen tylsyyteen.. houh.. kaikki lehdet on luettu, tvstä ei tuu mitään.. plaaaah.. yritin vinkua et mies lähtis vuokraa lefaa mut käänsi vaan kylkeä..

entäs jos lähdet nyt käymään jossain ulkona tai meet ite vuokraamaan leffan?? kyllä se mies sen aikaa laspen kanssa pärjää... ja et oo jättäny paljos lasta hoitoon.. jotkut jättää enemmänkin. Ja hyvä on äidin saada välillä omaa aikaa niin on paljon virkeämpi ja paremmalla tuulella. Lapsellakin on hyvä olla kun äiti voi hyvin.

Voi että, et kyllä ole todellakaan liikaa pitänyt lastasi hoidossa! =)
Rohkeesti vaan kysyt vapaa-ilta mahdollisuutta jos siltä tuntuu. Hienoa on se, että vanhempasi mielellään ovat lapsen kanssa. Ei se ole keltään pois, päinvastoin. =)

mut ku sen pitäis mennä ensin koirien kanssa ulos..siihen menee ainakin tunti ja sit noi täällä noi vuokraamot jo kiinni ja kavereita ei paljon oo täälläpäin ketkä yhtäkkiä lähtis johonkin.. ja yksin kaupungille ei oikein tee mieli.. olis ton miehen kaa kiva tehdä joskus jotain..

Jokainen tyylillään mutta mietin vain että onko sen oman ajan sitten aina oltava sitä iltamenoa? Kai sentään on käynyt mielessä jo ennen lapsen hankintaa että lapsen myötä se elämä muuttuu, asioita joutuu arvottamaan ja ottamaan huomioon sen että niitä hoitajia ei tosiaan kasva joka oksalla. Voihan sitä vaikka päivällä tehdä lenkin lapsen kanssa ja käydä vuokraamassa pinon leffoja. Niitä voi sitten vaikka illalla katsella sen miehen kanssa kun lapsi nukkuu.

ku itten kaipaan johonkin tuulettumaan.. ja mulle noi kauppareissut ei oo sellasia ku tiedän et joudun juoksien tulee kotiin.. meen vanhempien kanssa sama juttu viimeksikin ku olin ni en voinut olla yli kahden vaikka vasta 23aikaan lähdin.. poika nukku koko yön ja kaikki kaverit jäi sinne juhlimaan mun polttareita... tiedän kyllä et tää on tätä ku on lapsia eikä edes usein tule mieleen lähteä mihinkään mut tää on varmaan tää raskaus vaan ku ajattelee et pian oon taas ihan kiinni täällä ja on kaks ja miehellä pitkät vuorot töissä..
mutku tota toista ei saa mihinkään....

ne ole kaikki niitä.. mutta mielestäni mä oon kanssa aika vähän ollut missään.. siis iltasin.. eikä se varmasti tarkoita et jos tulee lapsia niin ei koskaan voi lähteä mihinkään..eikä täältä paljon lähdetä lapsen kanssa kävellen.. aina täytyy ottaa auto.. ja se on sit yhtä rattaiden kokoamista ja purkamista ja taas istuimeen laittamamista..

ja kunhan puran itteeni.. enkä todennäköisesti lähde mihinkään ennen ku ens vuonna..

Lähtekää laivalle :) Otatte aamulähdön tukholmaan niin on rauhallista. Vauvan voi hyvin rattaissa ottaa mukaan kun meette päivätansseja seuraamaan. Kuulosuojat ehkä kannattaa olla. Ja pääsette hyvin syömään.

Eikä sit ketään kaveria olis kuka tulis illalla vahdiksi? Tai vaikka mll:stä lastenhoitaja siks aikaa. Asennekysymys toi loppulopuksi on. Et sä paljon ole missää ollut tai lasta hoidossa pitänyt. Mut eipä itekään vauvan ollessa 7kk ollut tullut paljon missään käytyä.

ajateltiin kyl mennä laivalle mut vasta sitten ku lapsi itte kävelee.. sit on jo helpompi mennä syömään ku istuu ihan kunnolla.. kyllähän lasta vois viedä varmaan, mut mä oon aina ajatellut et jos meen esim. .syömään niin haluan sit syödä rauhassa..enkä niin et lapsi saattaa alkaa itkemään tai napaa pöydältä jonkun astian ja tiputtaa lattialle.. eli ku oon tällänen ni en voi koskaan mennä mihinkään..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ajateltiin kyl mennä laivalle mut vasta sitten ku lapsi itte kävelee.. sit on jo helpompi mennä syömään ku istuu ihan kunnolla.. kyllähän lasta vois viedä varmaan, mut mä oon aina ajatellut et jos meen esim. .syömään niin haluan sit syödä rauhassa..enkä niin et lapsi saattaa alkaa itkemään tai napaa pöydältä jonkun astian ja tiputtaa lattialle.. eli ku oon tällänen ni en voi koskaan mennä mihinkään..

Voi sua :) Kun kerran kokeilee ni ehkä huomaa, ettei se niin vaarallista ole vaikkei kaikki tiptop menisikään? Melkein sanoisin, et jos vaan vauva nukkuu vielä vaunuissa yhtään ni helpompi teiän kai nyt on mennä kuin sit kahden kanssa! Sit vasta toinen on just sellanen et heittelee astioita eikä malta mitään ja toinen tissillä sillon kun toinen rauhassa. Mut siihenki tottuu ;)

No...kaikesta saa vaikeaa, jos siitä tekemällä tekee vaikeaa.
Mun esikoinen oli neljän viikon ikäinen kun oli ekaa kertaa laivalla mukana, ongelmitta. Nyt lapset on 4 v ja 2 v ja molemmat ovat olleet risteilyllä kymmeniä kertoja, ja joka reissusta on nauttineet sekä äiti että lapset =).
Rohkeasti vaan matkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Åboriginal:

No...kaikesta saa vaikeaa, jos siitä tekemällä tekee vaikeaa.

Jälleen kerran voin peesata åboriginalia. Ota ap vähän rennommin ;)

etten halua viedä vauvaa hälinään ja meteliin.. ja aika vaikea meidän on lähteä ku kaks isoa koiraa ja kaks kissaa pitäs saada hoitoon.. miehellä 12h työpäivät..

etten halua viedä vauvaa hälinään ja meteliin.. ja aika vaikea meidän on lähteä ku kaks isoa koiraa ja kaks kissaa pitäs saada hoitoon.. miehellä 12h työpäivät..

No jos on noin vaikeaa, niin ei kai se auta kuin jäädä sit kotiin (ja valittaa) :whistle:

No, pysykää kotona sitten. Jos on niin kovin vaikeaa.
Vaikeus on suhteellinen käsite ja lähinnä vaan asennekysymys.
Mummula on kilsan päässä, kai ne vie teidän koirat pissalle pari kertaa päivässä jos olette laivalla? Eikun ne tietty on allergisia, tai pelkää koiria. Vai?

Niin no sit jos ei halua ottaa lasta mukaan eikä jättää yksin niin sit kannattas tehdä ne lapset kun tietää että jaksaa sitte kököttää siellä kotona niitten kans.
Kyllä me ollaan otettu 7kk ikäsenä laivalle, aina ravintoloihin (ne hienoimmat jätetty väliin, kauppakeskuksiin, reissuihin mukaan, ihan täyspainosena perheenjäsenenä.
En mä yksin osais tai haluaiskaan enää mennä, tai no joskus tietenkin,

mutta olen käsittänyt ETTÄ joskus voisin mennä myös mieheni kanssa pariksi tunniksi johonkin.. myös illalla.. vai? ja tosiaan meillä ei ole mahdollisuutta saada eläimiä mihinkään.. oltais jo miljoona kertaa reissattu mun veljen luokse, mut kuka vahtii eläimiä..? missään eläinkodissa eivät mene.

mutta olen käsittänyt ETTÄ joskus voisin mennä myös mieheni kanssa pariksi tunniksi johonkin.. myös illalla.. vai? ja tosiaan meillä ei ole mahdollisuutta saada eläimiä mihinkään.. oltais jo miljoona kertaa reissattu mun veljen luokse, mut kuka vahtii eläimiä..? missään eläinkodissa eivät mene.

Tarvitseeko eläimet vahdin jos menette jonnekin pariksi tunniksi?
Ja eikö ne kilsan päässä asuvat isovanhemmat (tai naapuri, joku ystävä, tms) voi tulla antamaan eläimille ruokaa & ulkoiluttamaan koirat, jos menette vaikka laivalle? Risteily kestää vuorokauden ajan, ei ole tarvetta viedä eläimiä hoitoon siksi aikaa.
Niin se vaan menee, että lemmikkieläimet paitsi antaa paljon, myös sitoo ihmistä.
Sinä ihan selvästi vaan haluat nyt valittaa ja surkutella olotilaasi, ja siksi teet asioista paljon vaikeampia kuin ne ovatkaan.

Itsepä olette lemmikkinne hankkineet..?

Ja 7 kk on aika mukava reissukaveri. Jos sinun mielestä hankala, niin mietipä, kun niitä on sekä sellainen alle vuoden ikäinen JA uhmaikäinen viilettäjä...

Mutta jää sitten kotiin valittamaan, kun näemä muutakaan et mitenkän voi. Jaksuja.

koirat ovat isoja eivät päästä sisään ketään kavereita.. vanhempani toki voisivat käydä täällä mutta koirat eivät ole tottuneet olemaan edes 6 tuntia yksin.. joten täällä olisi jonkun oltava yö ja se ei onnistu. laittavat kämpän palasiksi jos ovat yksin.. ja en todellakaan nyt valita siitä ettemme pääse laivalle ym..pidemmälle..itse olemme eläimet hankkineet.. vaan valitan siitä että jos en halua ottta lastani mukaan mihinkään, niin eikö mulla oo mahdollisuutta poistua kotoa edes hetkeksi rentoutumaan.. tiedän et on turhaa täällä marista.. etteköä varmasti ymmärrä mun pointtia.. joka on et haluisin mieheni kanssa pari tuntia yhteistä aikaa.. näin iltasella.. ja tämä ei onnistu, koska vanhempani eivät voi ottaa lasta illalla. koska luulevat että juon.. he luulevat että saan houkutuksia baarista ym.. ja eivätsiksi suostu hoitamaan poikaa. tämä on ihan naurettavaa.. koska en ikinä joisi jos olen raskaana.. ja ketään muuta lastenvahtia en pojalle hommaa(siihen on hyvä syy, josta nyt ei sen enempää.) eli valitan vanhemmistani.. jotka aina päivällä hokevat että tuo poika tänne mut jos illalla pitäis niin se ei käy... tiedän et monella ei ole isovanhempia lainkaan tai he ovat sellaisia et eivät pidä.. eli lähinnä valitan siitä että äitini ei voi luottaa muhun.. vaikka sen asia ei edes ole mitä mä loppujen lupuksi teen.. sekavaa

Yhteistyössä