Oonko yksin "ongelmani" kanssa? Liittyy miehiin..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Liian pitkä tarina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Liian pitkä tarina

Vieras
Tää varmastikin juontaa juurensa mun edellisestä suhteesta. Sitä ennen taisin olla läheisriippuvainen, kai, mutta jokatapauksessa juuri eronnut "elämäni miehestä" joka petti lapseni kummitädin kanssa ainakin puoli vuotta ennenkuin jäivät kiinni ja lähdin.
Kuitenkin. Olin särkyneen sydämeni ja poljetun itsetuntoni kanssa oiva kohde tälle "unelmien prinssille" joka saapui elämääni vain muutama kk eron jälkeen.
Mies vaikutti unelmamieheltä :( Kaikki oli oikeasti ihan täydellistä. Mies teki kotitöitä, hemmotteli minua, otti lapseni kuin omikseen, puhui paljon siitä miten hän on minussa löytänyt "sen oikean" ja rakastaa minua loppuelämänsä. Kosi, halusi yhteisen perheen ja lapsia. Kaikki tämä suunnilleen samantien kun häneen tutustuin. Kaikki oli liian hyvää ollakseen totta, mutta enhän minä tajunnut varoa. Ei minulla ollut kokemusta hänenlaisistaan.

Menin komeasti lankaan. Otin hänet luokseni asumaan, menin kihloihin, suostuin hänen vauvakuumeeseen ja aloin odottamaan yhteistä lastamme.

Jossain vaiheessa alkoi helvetti. En muista milloin se tapahtui. Mies muuttui aggressiiviseksi. Hajotti nyrkein seinät ja ovet. Muutama ikkunakin taisi mennä. Kännykät yms hajosi kun mies heitteli niitä raivoissaan. Tuli mustasukkaisuutta, mies valvotti minua yöt ja kuulusteli. Hän oli varma että petin häntä töissä potilaiden kanssa (olin vanhuspuolella..). Yöt itkin ja valvoin ja koetin vakuuttaa syyttömyyttäni, päivät kuljin urheasti töissä. Vauvan synnyttyä kaikki paheni vauhdilla.

Mies ei osallistunut vauvan hoitoon ollenkaan. Alkoi olemaan kotoa poissa. Myi kaikki vähänkin arvokkaamman irtaimiston "kaniin" saadakseen rahaa itselleen. Kiristi minun rahani. Piti vankina omassa kodissani, otti auton ja kodinavaimet, puhelimeni ja rahani ja sanoi että jos en anna hänelle rahaa, hän vie ne kaikki mukanaan ja lähtee. Ei minulla ollut paikkaa minne mennä, lähimmät tuttavani asuivat satojen kilometrien päässä. Tyhjensi surutta tilini useampaan otteeseen, ei välittänyt tippaakaan siitä saatiinko vuokraa maksettua tai lapsille ruokaa. Kuvioon tuli toiset naiset, mies petti jatkuvasti eikä välittänyt peitellä sitä. Käytti alkoholia, huumeitakin, ajoi kännissä autolla, pahoinpiteli kadulla muita.

Tappouhkauksia alkoi sadella. Välillä uhkasi tappaa vain minut, välillä myös lapset. Väkivalta raaistui. Kuristi, löi, töni, potki, yritti tiputtaa rappusia pitkin alas. Luita murtui, lääkäriin en mennyt. Hävetti. Repi hiuksistani niin, että hiustuppoja oli lattiat täynnä.

Yhden ainoan kerran soitin poliisit. Sinä kertana mies sekosi totaalisesti. Yritti kuristaa minut, sihisi hampaidensa välistä että nyt huora kuolet. Pääsin pakoon takaovesta, talvipakkaseen, ilman ulkovaatteita. Ulkonavärjötellessäni mies hajotti koko asunnon. Potki ja rikkoi huonekalut, repi verhot ikkunoista, silppusi kaiken henkilökohtaisen omaisuuteni minkä käsiinsä sai pieniksi palasiksi, hajotti ikkunat, ovet, seinät. Kuin pommi olisi räjähtänyt.. Sen jälkeen putkasta päästyään seuraavat viikot olivat kauheita. Ei käynyt kotona juuri muuten, kuin silloin kun oli rahaa vailla. Tappouhkailut jatkuivat. Minä en uskaltanut enää asunnossamme olla öitä, vaan ajoin parin sadan kilometrin päähän vanhemmilleni yöksi. Aamuisin kun palasin asunnolle, oli usein ikkunoiden alla jalanjälkiä, mies oli käynyt katsomassa olenko paikalla..

Lupasi tulla ampumaan mut. Ilmoitti päivämäärän ja kellon ajan, jolloin on mun kuolinaikani.

Pakenin enkä palannut koskaan.

Erosta on nyt kuusi vuotta. Ex ei ole lopettanut vieläkään.
Hän jatkaa kiusantekoa lastemme kautta. Ei hän lapsistaan välitä, minun kiusaamisesta sitten senkin edestä. Tappouhkaukset ovat jääneet, viimeiseen neljään vuoteen ei niitä ole tullut. Nykyään hän uhkailee lastenvalvojilla, poliiseilla, lakimiehillä. Jollen tee kuten hän käskee, alkaa uhkailut. On soitellut kai jokaiselle viranomaiselle ja kertonut että minä olen vaaraksi lapsilleni, sanonut että on huolissaan siitä mitä olen tehnyt lapsille jollen vastaa puheluihinsa. Yhdenkään ihmisen mielikuvituskaan ei riitä keksimään niitä kaikkia tekoja, joita on mulle eronkin jälkeen tehnyt. Edellä vain murto-osa kaikesta.

Olen käynyt, käyn yhä terapiassa, kuten lapsenikin. Mutta miten ikinä voisin toipua tästä kaikesta, kun ex ei lopeta? Hän on yhä edelleen meidän elämässä. Välillä menee kuukausia että on hiljaa, mutta sitten hän taas aloittaa. Tällä samalla kaavalla on menty kaikki nämä vuodet, joten hiljaiselokin alkaa loppuvaiheessa ahdistamaan kun tiedän että kohta se taas keksii jotain.

Ja niin. Surullisinta on se, että todella haluaisin rakkautta ja rakastaa. Mutta mitä kauemmin tätä kestää, sen enemmän mä pelkään miehiä. Olen ollut joskus kaunis, nykyään enää en. Olen lihonut ainakin 30 kiloa, ihan vain siksi että saan olla rauhassa miesten katseilta ja lähestymiseltä. En halua flirttiä, en flirttailla. En halua katsoa yhtäkään miestä silmiin. En halua enää olla kaunis, en halua herättää mitään huomiota, tahdon olla täysin näkymätön.

Ja mä tiedän, että tää kaikki johtuu exästä. Sen lisäksi, että hän rikkoi minut muinoin täysin, hän on tuhonnut myös tulevaisuuteni. Mä en voi koskaan enää rakastua tai ihastua, en vaikka toisaalta haluaisinkin.. pelkään liikaa. :(

Ei lähestymiskieltoa kuulema saa, jollei ole fyysistä uhkaa. Ja sitähän ei enää ole. Suhteessa ollessani ja erotessani en edes tajunnut mitään rikosilmoituksia tms. Kaikki energia meni siihen, että selvisin lasten kanssa uuden elämän alkuun. Nyt tässä vaiheessa rikosilmoitukset ovat turhia. Mies ei sinänsä tee (kai ) mitään laitonta, kunhan kiusaa lasten asioilla kaikin mahdollisin tavoin. Tulisi vähintään alkuperäisen viestin mittainen tarina siitä, mitä kaikkea ex on eron jälkeen tehnyt minulle ja lapsille.. :(

Alkuperäinen kirjoittaja Henrietta:
Mä varmaan palkkaisin jonkun ottaan tollasen ihmisen hengiltä :kieh:

Arvaa onko se mun suurin unelmani :ashamed:
Nää kuus vuotta on näyttänyt sen, että mä en pääse siitä ihmisestä koskaan eroon. Tää helvetti jatkuu ihan niin kauan, että jompikumpi meistä kuolee. Kauheasti sanottu, mutta se on totta.

Alkuperäinen kirjoittaja Liian pitkä tarina:
Ei lähestymiskieltoa kuulema saa, jollei ole fyysistä uhkaa. Ja sitähän ei enää ole. Suhteessa ollessani ja erotessani en edes tajunnut mitään rikosilmoituksia tms. Kaikki energia meni siihen, että selvisin lasten kanssa uuden elämän alkuun. Nyt tässä vaiheessa rikosilmoitukset ovat turhia. Mies ei sinänsä tee (kai ) mitään laitonta, kunhan kiusaa lasten asioilla kaikin mahdollisin tavoin. Tulisi vähintään alkuperäisen viestin mittainen tarina siitä, mitä kaikkea ex on eron jälkeen tehnyt minulle ja lapsille.. :(

Hanki yksinhuoltajuus. Ja katoa lasten kanssa ns. maan alle. Muuttakaa vaikka toiseen maahan.
Surullinen tarina. :(

Yksinhuoltajuuttakaan ei kuulema saa. En sitten tiedä onko jo ääni muuttunut kellossa, kun ex on muuttunut vain röyhkeämmäksi ajan saatossa.. Mutta ainakin vielä puoli vuotta sitten sanottiin ettei yksinhuoltajuutta helpolla saa. Olin niin tyhmä kun yhteishuoltajuuteen erotessa suostuin, mutta toisaalta, en osanut kuvitellakaan että mitään tällaista on olemassa :(

Olen haaveillut "katoamisesta".. ehkä vielä jokin päivä sen toteutan.

Alkuperäinen kirjoittaja narsistin lapsi:
Meillä oli lapsuusperheessä samankaltainen tilanne ja valitettavasti äiti ei ehtinyt pakoon vaan tappouhkaus toteutui :(

Olen pahoillani :( :hug: Ihan kaikesta.
Toivottavasti olet kuitenkin pystynyt aikuiselämäsi elämään onnellisena ja onnellisesti kaikesta huolimatta.

Välillä olen oikeasti ajatellut, että ex on pahan ruumiillistuma. En voi vieläkään ymmärtää, että ihminen voi olla niin paha ja julma ja täysin tunteeton, vailla mitään empatiakykyä tai mitään. Tuntuu, että ainoa mistä saa nautintonsa, on sadistinen kiusanteko. Oma napa on aina ensin, eikä itseasiassa mitään muuta olekaan. Vain hän itse. En ole löytänyt siitä ihmisestä inhimillisyyttä, en tippaakaan. Ja se on pelottavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Liian pitkä tarina:
Alkuperäinen kirjoittaja narsistin lapsi:
Meillä oli lapsuusperheessä samankaltainen tilanne ja valitettavasti äiti ei ehtinyt pakoon vaan tappouhkaus toteutui :(

Olen pahoillani :( :hug: Ihan kaikesta.
Toivottavasti olet kuitenkin pystynyt aikuiselämäsi elämään onnellisena ja onnellisesti kaikesta huolimatta.

Kyllä olen. Nyt on ihana oma perhe ja kunnollinen mies :) Terapiassa käyn kuitenkin. Onneksi pääsin isästäni eroon eikä voi enää kiusata...

Yksinhuoltajuus, muutto, puhelinnumero vaihtoon, osotetiedot + puhelintiedot salasiksi. Tossa tapauksessa ei ois yhtään liioteltua vaihtaa sukunimeä.

Saattaa kuulostaa hurjalta, mutta toisaalta, eikö uusi alku kuulosta aika kivalta?

Et varmaan ole yksin. Mutta onneksi olet päässyt eroon.

Miksiköhän jotku naiset, niin usein, suostuvat tuohon kaikkeen? Miksi piilottelevat ongelmaa? Tuo ihminen on vinksahtanut, miksi siis totella kaikkia vinksahtaneen älyttömiä vaatimuksia?
En ymmärrä miten joku noin pipipää voi romuttaa toisen itsetunnon. Mun ex yritti vastaavaa mutta mulla tollanen ei mene alkuunsakkaan läpi. En tajua.

Kaipa siihen pitää olla tietynluonteinen, että se aivopesu onnistuu.. Mäkin olin liian kiltti, halusin aina vaan ymmärtää ja yrittää ja uskoa ja luottaa ja yrittää vielä kerran. Ennestaan huono itsetunto ei paljoa vaatinut, kun viimeisetkin rippeet katosi. Henkinen väkivalta oli vielä julmempaa meidän suhteessa, kuin fyysinen. Ex alisti ja manipuloi mua kaikin mahdollisin tavoin, ei liene tässä maailmassa sellaista haukkumasanaa jota en sen ihmisen suusta ois kuullut. Lisäksi pelottelu, uhkailu, kiristys.. "sä et enää ikinä näe lapsias jos mut jätät" "kukaan ei ikinä tule huolimaan sinua muut kuin minä" "sä et pärjää" "mä tapan sun sukulaiset jos lähdet" "mä tapan kaikki, jotka edes kattoo suhun päin" jne. Se henkinen väkivalta oli todella järkyttävää. Mies nöyryytti minkä ehti. Kyyneleeni olivat hänelle nautinnon lähde. Mies nauroi ainoastaan silloin, kun minä itkin. Istui sohvalla vahtimassa minua kun kyyhötin nurkassa peloissani ja itkin.. mies vahti, nauroi, pilkkasi, teki äkkinäisiä liikkeitä minua kohti jolloin sai minut säikkymään lisää ja nauroi..

Jotenkin tuo kaikki söi minua kaikintavoin. En ollut enää normaali, täysissä sielun voimissani. Luojalle kiitos hän ei saanut minua nitistettyä täysin, vaan löysin voimaa jostain lopulta pakenemiseen.

Tuo on järkyttävää, sana narsisti ei riitä tähän. Mikä on mennyt vinksalleen tällä ihmisellä?
Paras olisi että saisit olla turvassa tältä ihmiseltä ja saisit uuden alun elämällesi.
Mullakin on miehiin liittyvää, mutta ei tällaista tarinaa.
Voimia sulle!

Yhteistyössä