Oonkohan mä ihan sillä alalla millä mun pitäs olla?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja OnniKeiju
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

OnniKeiju

Aktiivinen jäsen
21.08.2005
9 831
-1
36
Mun kaveri kävi viime viikolla ja puhuttiin "henkeviä" ja se sano mulle et oli aina kuvitellu et musta tulee joku parturikampaaja joka on "huipulla" tai sit joku suunnittelija tai joku taiteilija tai joku muu käsityöihminen...

Nyt siis opiskelen nuoriso-ja vapaa-ajan ohjaajaks...vuosi jälellä... Lähihoitajaopinnot keskeytin, koska mun sisko sairastu ja hoidin siskoo sairaalassa ja heräsin todellisuuteen että se ei mun alaa oikeesti ole... Oonkohan mä vieläkään oikeella alalla... Ja mitä musta mahdetaan aatella jos vaihdan koulua taas... "ei sekään saa ammattia itelleen...." :/

Jos epäröit, lue kuitenkin se vuosi vielä. Saat lisää aikaa miettiä ja kuitenkin itsellesi ammatin, josta ilmeisesti pidät, vaikket olekaan varma siitä, haluatko sitä loppuikäsi tehdä.

Kyllä sitä ehtii myöhemminkin opiskella uudelle alalle, jos jokin muu asia alkaa tuntua omemmalta. Mikään kiire ole, nuori olet sinäkin?

Ei kannata ajatella sitä mitä muut ajattelee! Sun pitää tehdä/opiskella sitä mikä tuntuu omalta. Suosittelisin kuitenkin, että käyt tuon koulun ensi loppuun, koska sulla on niin vähän enää jäljellä. Sitten olisi joku ammatti. Voithan ensi keväänä hakea sitten luovalle alalle jos vielä kiinnostaa. Mutta olen siis sitä mieltä, että ehdottomasti kannattaa hakeutua alalle mistä tykkää.
nimim. yksi ammatti luettuna, yksi kesken (tuskin koskaan valmistun) ja kolmatta ammattia tällä hetkellä tekevä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Piu:
Jos epäröit, lue kuitenkin se vuosi vielä. Saat lisää aikaa miettiä ja kuitenkin itsellesi ammatin, josta ilmeisesti pidät, vaikket olekaan varma siitä, haluatko sitä loppuikäsi tehdä.

Kyllä sitä ehtii myöhemminkin opiskella uudelle alalle, jos jokin muu asia alkaa tuntua omemmalta. Mikään kiire ole, nuori olet sinäkin?

no varma mä ainaki oon asiasta etten tälle alalle jää...

Kuitenkin, jos on varma että ei aio alalle jäädä, niin aika turha niitä opintotukikuukausia on siihen kuluttaa :|

Onko sulla mitään ajatusta siitä, että mitä sä tekisit jos saisit tehdä ihan mitä vaan? Miettimättä muita, tai edes arvailematta että onnistuisko se vai ei?

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto:
Kuitenkin, jos on varma että ei aio alalle jäädä, niin aika turha niitä opintotukikuukausia on siihen kuluttaa :|

Onko sulla mitään ajatusta siitä, että mitä sä tekisit jos saisit tehdä ihan mitä vaan? Miettimättä muita, tai edes arvailematta että onnistuisko se vai ei?

http://ikata.lpkky.fi/dynamic/1/474.html

Mun mielestä ala, jota luet voi tarjota paljonkin. Monesti on ihan itsestä kiinni, mitä työpäivä pitää sisällään. Mutta se miinuspuoli onkin sitten alan huono palkkaus. Jos opintoja ei ole paljon jäljellä, kannattaa varmaan lukea itsensä valmiiksi.

Ootko muuten koskaan käynyt työkkärin ammatinvalinnanohjauksessa?

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Mun mielestä ala, jota luet voi tarjota paljonkin. Monesti on ihan itsestä kiinni, mitä työpäivä pitää sisällään. Mutta se miinuspuoli onkin sitten alan huono palkkaus. Jos opintoja ei ole paljon jäljellä, kannattaa varmaan lukea itsensä valmiiksi.

Ootko muuten koskaan käynyt työkkärin ammatinvalinnanohjauksessa?

siis tuo alahan voi tarjota todella paljon... kyse on vaan siitä että kiinnostaako niistä mua mikään...

en mä oo koskaan käyny siin ammatinvalinnanohjauksessa...

Alkuperäinen kirjoittaja Rokkimakkara:
Nuoriso- ja vapaaajanohjaajan työn kuvittelisi olevan aika luovaa. Ei muuta kuin hyödynnä kykysi siinä työssä :)

niinhän se onki... mulla vaan tulee korvista ulos kaikenmaailman ryhmänohjaukset, seikkailut sun muut ohjaustilanteet...

Yhteistyössä