Oonkohan mä joutunut jonkun häirikön uhriksi? Nettideittiasiaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Ihme ja kumma"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"Ihme ja kumma"

Vieras
Ihan hämärä asia.

Laitoin deittiprofiilin nettiin pari kk sitten. Tän parin kuukauden aikana mä oon saanut varmaan ehkä viisi, kuusi yhteydenottoa jotka toistaa samaa kaavaa. Lähettäjänä on aina kuvaton profiili, joka on luotu yleensä sinä päivänä. Profiileissa ei ole kauheasti tekstiä, mutta jotain vähän kuitenkin. Viesti jonka näiltä saan, vaihtelee, mutta aina niissä on jotain "koukkua" joka saa mut kiinnostumaan ja vastaamaan takaisin. Tässä ekassa viestissä mies pyytää mun sähköpostiosoitetta, jonne voi kuvansa heti laittaa.

Tilanne on vaan se, että ikinä mitään viestiä ei mun sähköpostiin saavu. Ei koskaan. Välillä tää viestin lähettäjä laittaa mulle uutta viestiä tuolla netissä ja lupaa laittaa mulle postia samantien -vaikka mä vastaan että en ole saanut sulta mitään postia.

Mun sähköposti toimii ja roskapostikansiossa ei ole mitään.

Onkohan nyt sitten niin, että joku häiriintynyt urpo laittaa jostain syystä mulle joka kerran uudella profiililla noita viestejä? Miksi ihmeessä?

Tähän mennessä viestit on olleet suht lyhyitä, mutta eilen sain todella pitkän viestin jälleen uudelta tyhjältä profiililta. Mies osaa kirjoittaa ihan normaalisti, kielioppisääntöjenkin mukaisesti eikä viestit vaikuta millään tavalla häiriintyneiltä. Päinvastoin. Mutta joku juttuhan tässä nyt täytyy olla, kun tää sama kuvio toistuu ihan koko ajan.

Jokseenkin karmivaa. Mikä motiivi kenelläkään on toimia noin? Ja toistuvasti.

No ehkä se on joku tumpelo joka ei vaan osaa käyttää s-postia tai treffipalstaa. Tai päissään aina unohtaa tunnukset... Onko se reagoinut mitenkään siihen tyyliin että muistaisi laittaneensa viestiä ennenkin?

Suomeksi kirjoittaa ja siis on aina eri henkilö. Eri profiili. Eri viestit. Mutta vasta nyt mä aloin miettimään, että jos onkin kyseessä yksi ja sama henkilö, joka tekee aina vain uuden profiilin, koska tää juttu toistuu jatkuvasti. Mitään postia mun sähköpostiini ei siis koskaan tule, vaikka aloitusviestissä pyytää mun osoitetta jotta voi laittaa sinne kuvansa.

Okei, kysyin siksi, että tiedän tuollaisilla palstoilla pyörivän ulkomaisia huijareita ja yksi kaveri meni lankaan..

Mut hämärältä kuulostaa, kuten muutkin sanoivat, ei kannata enää vastata.

Et voi olla noin yksinkertainen? :D

Jo silloin yli 10 vuotta sitten kun itse noita nettideittejä harrastin, niin erilaiset rahankerääjät yms. massapostittivat just noita viestejä. Tyypillisimmin juurikin noin, että lähetä s-postisi, jotta voin lähettää kuvani. Joskun on hoono soomi, joskus ei. Riippuu siitä, ovatko viestit käännetty käännöskoneella vai onko joku siistinyt tekstejä ennen lähettämistä.

Olen luullut, että nämä ovat jo kaikkien tiedossa, koska olen kavereiltani kuullut, että samanlaista on edelleenkin.

Miehille ainakin tulee "koneviestejä", ilmeisesti ainut tarkoitus että tulisi maksettua sinne? Tai sitten Suomessa on todella paljon melko "rohkeita" naisia kun aina pukkaavat myös alastonkuvnkin tulemaan.

[QUOTE="mies";29257154]Miehille ainakin tulee "koneviestejä", ilmeisesti ainut tarkoitus että tulisi maksettua sinne? Tai sitten Suomessa on todella paljon melko "rohkeita" naisia kun aina pukkaavat myös alastonkuvnkin tulemaan.[/QUOTE]

Kyllä ja ottavat aina yhteyttä heti samana päivänä kun profiili on luotu. Imartelevaa. :)

Yhteistyössä