Ootteko te rikkaita vai vaan tyhmiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

allu

Vieras
Oon varmaan teidän mielestä jotenkin outo tai jotain, kun ostan lapselleni pikkasen reilun puvun joka sitten menee pitempään...
tuli vaan tuosta edellisestä ketjusta mieleen, jossqa 68 cm lapselle ostetaan 68 cm puku ja sitä käytetään sit n.2kk.

Itse ostin 1 vuotiaalleni (pituus 75 cm) Reimatecin puvun kokoa 86. Ainakin meillä on ihan hyvä, ulos kengät jalkaan ja muksu kävelee niin muutama sentti liikaa lahkeessa ei haittaa ja menee ensi syksynäkin.

Kysymys siis on, että onko täällä suurin osa rikkaita vai tyhmiä?
Koska mulla ei ainakaan ois vara ostaa muutaman kuukauden takia 100 euroa maksavaa pukua...ja ekologisempaakin on käyttää vähän kaeummin.

En ole rikas mutten myöskään tyhmä. En maksaisi ikinä reimatecin puvusta 100 euroa enkä ole maksanutkaan. Mutta lapsen ei tarvitse kulkea liian pienissä eikä liian suurissa vaatteissa vaan sopivissa ja uskon, että kuulun siihen enemmistöön joka ymmärtää että lapset kasvaa vauhdilla ja sitä vaatevarastoa on vaan uusittava.

No en ostais muutaman kuukauden takia mitään hirveen kallista pukua, mutta toki en niin isoakaan että liikkuminen hankaloituis ihan vaan sen takia ettei ole varaa ostaa hetipian uutta :) Ekologisuuttaa on myös puvun eteenpäin myyminen esim. huutiksessa tai sen lahjoittaminen sukulaislapselle.

Alkuperäinen kirjoittaja allu:
Oon varmaan teidän mielestä jotenkin outo tai jotain, kun ostan lapselleni pikkasen reilun puvun joka sitten menee pitempään...
tuli vaan tuosta edellisestä ketjusta mieleen, jossqa 68 cm lapselle ostetaan 68 cm puku ja sitä käytetään sit n.2kk.

Itse ostin 1 vuotiaalleni (pituus 75 cm) Reimatecin puvun kokoa 86. Ainakin meillä on ihan hyvä, ulos kengät jalkaan ja muksu kävelee niin muutama sentti liikaa lahkeessa ei haittaa ja menee ensi syksynäkin.

Kysymys siis on, että onko täällä suurin osa rikkaita vai tyhmiä?
Koska mulla ei ainakaan ois vara ostaa muutaman kuukauden takia 100 euroa maksavaa pukua...ja ekologisempaakin on käyttää vähän kaeummin.

Jaa päätä ihan ite: Minä ostan oikean kokoisen puvun, mutta ostan sen aleista seuraavaa vuotta varten, en liian isoja.

Sama tapa kuin sinulla. Ostan yleensä vähän reilumman ulkovaatteen (ja joskus sisävaatteitakin), jotta ei alvariinsa tartte ostaa uusia. Ja ei olla köyhiä eikä rikkaita. Sen verran on rahaa, että toimeen tullaan, vaikka olen lapsen kanssa kotona. Joskus ostan kirppiksiltäkin.

Itse olen maksanut reimasta sen 100 euroa ja se myös on kestänyt sen satasen edestä. Kaverini osti halvemman puvun jossa oli materiaalit huonompia ja ostipa sitten samana talvena kaksi toppapukua joihin meni yhteensä saman verran, kun mulla siihen yhteen. Joten jos ostaa kerralla hyvää niin ei tarttee ostaa jatkuvasti uutta.

Ja ei, en ole mikään Reiman ylin kannattaja, mutta itse aattelen silleen, että köyhän ei kannata ostaa halpaa...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Sama tapa kuin sinulla. Ostan yleensä vähän reilumman ulkovaatteen (ja joskus sisävaatteitakin), jotta ei alvariinsa tartte ostaa uusia. Ja ei olla köyhiä eikä rikkaita. Sen verran on rahaa, että toimeen tullaan, vaikka olen lapsen kanssa kotona. Joskus ostan kirppiksiltäkin.

Jee :)! Joku on sentäs munkin kanssa samoilla linjoilla :)!

Ilmeisesti rahaa tulee korvista ulos. Mä vielä osta 2-3 pukua :D

Mutta lapset eivät kasva 10 senttiä yleensä alle vuodessa. ja 74 senttiselle lapselle menee 80cm reimatec, ja mahtuu vielä vielä 85 senttisenä.

Joten sä ostat sille lapselle turhan ison vaatteen - se menisi vielä ensi talvenkin, no hyvällä onnella ensi keväänkin. Mutta lapsella on suurimman osan aikaa liian iso puku.

Olen tehnyt kerran sen virheen - toista kertaa en tee. Meni kaksi vuotta sitten ja ekan vuoden ihan liian iso. Tyhmempäänkin ihmiset rahaa pistää, kuin lasten ulkovaatteisiin. Vaikkapa mielummin menen bussilla ja ostan vaatteita kuin pistän rahat autoon. Ihan turhaa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Itse olen maksanut reimasta sen 100 euroa ja se myös on kestänyt sen satasen edestä. Kaverini osti halvemman puvun jossa oli materiaalit huonompia ja ostipa sitten samana talvena kaksi toppapukua joihin meni yhteensä saman verran, kun mulla siihen yhteen. Joten jos ostaa kerralla hyvää niin ei tarttee ostaa jatkuvasti uutta.

Ja ei, en ole mikään Reiman ylin kannattaja, mutta itse aattelen silleen, että köyhän ei kannata ostaa halpaa...

Sitten SINÄ et ainakaan ole köyhä tai fiksu :D
Mä en ole vielä koskaan maksanut reimatecista satasta enkä maksa. Viime vuoden uudesta puvusta maksoin 49 euroa, nyt tulevan kevään vk-puvusta 35 euroa että kukas tässä tyhmä olikaan :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Molleri:
No en ostais muutaman kuukauden takia mitään hirveen kallista pukua, mutta toki en niin isoakaan että liikkuminen hankaloituis ihan vaan sen takia ettei ole varaa ostaa hetipian uutta :) Ekologisuuttaa on myös puvun eteenpäin myyminen esim. huutiksessa tai sen lahjoittaminen sukulaislapselle.

Ei tietenkään mitään megaisoa, mutta itse ainakin ostin siis 1 vuotiaalle sen 86 cm puvun ja kengät jalassahan tuo on mennä töpöttänyt eteenpäin lumihangessa eikä liikkuminen ole näyttänyt mitenkään sen vaikeammalta kuin sisälläkään. Eli tarkoitan pikkasen reilua (joitakin senttejä) en suinkaan sellasta kaksi kertaa liian isoa säkkiä...a

Kun kokemus on osoittanut ettei se etukäteen ostaminen kannata. Kun sen 68 senttinen ei mennytkään koko talvea, niin ostin keväällä 80 senttisen kevätpuvun että menee syksylläkin. Samalla puvulla mennään vielä keväälläkin kun vielä marraskuussakin oli niin reilu. Kaveri juuri tuskaili kun oli mennyt keväällä ostamaan alennuksesta 92 senttisen puvun lapselleen ja edelleen haalari on niin suuri, ettei lapsi pysty siinä liikkumaan. En nyt rikkaana itseäni pitäisi, mutta tyhmempää minusta on ostaakäteen väärän kokoisia vaatteita jotka eole sopivia ivät koskaan oikeana sesonkina.

Ei tietenkään mitään megaisoa, mutta itse ainakin ostin siis 1 vuotiaalle sen 86 cm puvun ja kengät jalassahan tuo on mennä töpöttänyt eteenpäin lumihangessa eikä liikkuminen ole näyttänyt mitenkään sen vaikeammalta kuin sisälläkään. Eli tarkoitan pikkasen reilua (joitakin senttejä) en suinkaan sellasta kaksi kertaa liian isoa säkkiä...a

86 cm reimatecin puku 75 cm lapselle on ISO. Reimatec on tosi reilua kokoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sitten SINÄ et ainakaan ole köyhä tai fiksu :D
Mä en ole vielä koskaan maksanut reimatecista satasta enkä maksa. Viime vuoden uudesta puvusta maksoin 49 euroa, nyt tulevan kevään vk-puvusta 35 euroa että kukas tässä tyhmä olikaan :whistle:

Ostin myös puvun -30 % alesta mutta jäi sille silti hintaa 80 euroa + hatut ja muut päälle. Ja kyllä ymmärrän käyttää alemyyntejä mutta satun vaan asumaan niin pienellä paikkakunnalla ettei täällä ole niitä alepukuja joka koossa saatavilla, koska tänne ei tilata niitä reiman pukuja kauhena isoja määriä. Lassien pukuja sitten oiskin ja muita jaossa vaikka pilvin pimein...

Niin siinä on 15 senttiä kasvuvaraa. Noin 1.5vuoden kasvu...

ei kaikki löydä alesta just oikeeta kokoa,oisin mäki ostanu alesta ens talveks haalarin mut kaikki koot menny ja kävin tosi mones eri liikkees...tytöille oli vaa jäljel

No jaa, meillä ei ole rahasta kiinni, oikean kokoisia ostetaan, esim. satanen nyt ei ole kovin paljoa. Joskus saatetaan ostaa vähän reilumpia, riippuen vaatteesta ja sen käyttötarkoituksesta.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ilmeisesti rahaa tulee korvista ulos. Mä vielä osta 2-3 pukua :D

Mutta lapset eivät kasva 10 senttiä yleensä alle vuodessa. ja 74 senttiselle lapselle menee 80cm reimatec, ja mahtuu vielä vielä 85 senttisenä.

Joten sä ostat sille lapselle turhan ison vaatteen - se menisi vielä ensi talvenkin, no hyvällä onnella ensi keväänkin. Mutta lapsella on suurimman osan aikaa liian iso puku.

Olen tehnyt kerran sen virheen - toista kertaa en tee. Meni kaksi vuotta sitten ja ekan vuoden ihan liian iso. Tyhmempäänkin ihmiset rahaa pistää, kuin lasten ulkovaatteisiin. Vaikkapa mielummin menen bussilla ja ostan vaatteita kuin pistän rahat autoon. Ihan turhaa.

Mä muuten epäilen, että toi mun ostama puku menee korkeintaan ensi jouluun (joka siis oli tarkoituskin) koska kahden myyjän kanssa sitä katottiin ja he kumpikin myyneet lastenvaatteita monta vuotta ja olivat sitä mieltä ettei se seuraavaa kevättä kyllä enää mene. Joten en usko, että puku niin järkyn iso on...villapukukin on meillä alla :)!
Kokeiltiin sitä 80 cm pukua ja hihoista oli melkis liian lyhyt jo nyt!

Tottakai se on reilu, mutta ei ole iso! Ja luotan edelleen kahteen myyjään, joiden kanssa keskustelin koosta. Heidän suosituksestaan on koko valittu.

Musta ois karmivaa rajoittaa pienen lapsen liikkumista 15 cm liian isoilla vaatteilla.

Sitä en tiedä täytyykö olla tyhmä vaiko rikas jos ostaa kerralla niin kalliin puvun ettei ole varaa ostaa sopivaa, vaan pitää ostaa kasvunvarat samaan rahaan?

Alkuperäinen kirjoittaja bb:
Kun kokemus on osoittanut ettei se etukäteen ostaminen kannata. Kun sen 68 senttinen ei mennytkään koko talvea, niin ostin keväällä 80 senttisen kevätpuvun että menee syksylläkin. Samalla puvulla mennään vielä keväälläkin kun vielä marraskuussakin oli niin reilu. Kaveri juuri tuskaili kun oli mennyt keväällä ostamaan alennuksesta 92 senttisen puvun lapselleen ja edelleen haalari on niin suuri, ettei lapsi pysty siinä liikkumaan. En nyt rikkaana itseäni pitäisi, mutta tyhmempää minusta on ostaakäteen väärän kokoisia vaatteita jotka eole sopivia ivät koskaan oikeana sesonkina.

Juu ei kannata olla tyhmä ja ostaa liian isoja vaatteita, niissä on kokosuositukset ja tietää kyllä onko oma lapsi iso, pieni vai ihan normaalikokonen ja sitten kattoo koon ihan sen mukaan, ei meillä ainakan ole ikinä tullut väärää kokoa vaikka on ostettu keväällä puoleen hintaan.

Mä oon ostellu reilunkokoisia tuolle vielä kävelemättömälle lapselle, mutta kyllähän se niin on että sitten kun kasvaa, ei voi ostaa niin isolla kasvuvaralla, kun hukkuu pukuunsa. Mielstäni järjetöntä ostaa ihan pienelle ulkopukuja just jetsulleen sopivina...kun kääntää voi aina hihoja ja tosiaan ei haittaa mitään pötkötellessä vaunuissa tai kaukalossa vaik on isompikin...

Alkuperäinen kirjoittaja aap:

Tottakai se on reilu, mutta ei ole iso! Ja luotan edelleen kahteen myyjään, joiden kanssa keskustelin koosta. Heidän suosituksestaan on koko valittu.

Meillä on tuon kokosella 74 cm reimatec ja sen oikea koko.

No mä en henkilökohtaisesti tykkää käyttää lapsilla liian isoja vaatteita, joten olen sitten kai tyhmä (ja rikas?). Mutta suurimman osan lastenvaatteista ostan käytettynä, joten en nyt mielestäni niin epäekologinenkaan ole.

Yhteistyössä