Ootteko te rikkaita vai vaan tyhmiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja allu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No joo, meillä on käytetty Reiman sijasta Ticketin pukuja (alesta ostettuja). Kolme (9v, 6v ja 2v) samaa sukupuolta olevaa lasta, joten ainakin osa puvuista kiertää useamman kuin yhden käyttäjän. Ja sopivaa kokoa ostan, meillä nuo kokoarvuuttelut vuoden eteenpäin ovat tähän mennessä menneet nappiin. Oman kokemukseni mukaan puvussa on tosi vaikea leikkiä/hiihtää ja touhuta, jos se on niin iso, että lapsi kädet ylös nostaessaan näyttää liito-oravalle ja jää puvusta joka paikkaan kiinni. Meillä kun tuo parivuotiaskin jo hiihtää.

Ja ei, en ole rikas enkä tyhmä, ainoastaan käytännöllinen.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Eikun siitähän tää olikin kiinni, että ylipäänsä ostin REIMAN puvun. Perusmamma ostaa just sopivan Lassien tai Cirafin puvun cittarista hintaa 25 euroa ja lapsella on aina peppu märkänä, kun kangas päästää vettä läpi. Minähän unohdin, että REIMA on täällä liian tulehtunu puheenaihe, koska ei sitä voi ostaa, kun se on muitten mielestä kallista.
En mä rupee teidän kanssa täällä tappelee tästä, kun kaikki on eri mieltä. Mun 1 vee liikkuu ulkona vielä jokatapauksessa kävellen vähän, aika paljon istuu rattaissa, keinuu yms. ja sitten ensi syksynä on sen 1,5 vee ja kävelee enemmän ja puku on just sopiva. Täytyy poistua takavasemmalle ettei tartte enempää riidellä :P

Oletko sä tosissasi? :D
Anteeksi kovasti, mutta mulle on oikeasti ihan sama mitä muut pukee lapselleen, mutta toki mä mielipiteeni kerron jos sitä kysytään. Ja se sinun 100 euron reima ei takuulla ole yhtään sen parempi kuin meidänkään 49 euron tai 35 euron reimatec :D

Ei olekkaan koska reima on laadukas aina ei sen väliä onko se alesta vai ei. Itse ostan alesta jos vaan löydän. Mä sanoinkin ettei esim. musta ne Ciraf-merkkiset puvut ole laadukkaan oloisia!

Mutta mitä ihmettä se cirafin puku liittyy tähän keskusteluun? Kuten joku jo mainitsi, et sinä suinkaan ole ainoa reiman käyttäjä vaikka se siellä perähikiällä(?) voi siltä tuntuakin.
Oletko sinä tyhmä vai rikas kun maksat 100 euroa puvusta?

Kun musta se Ciraf on järkyttävän huonolaatuisen oloinen merkki. Kangaskin sellasta ihme liprua.

:laugh:
Mutta mitä se liittyy TÄHÄN KESKUSTELUUN kun ei ole kukaan maininnut pitävänsä cirafin pukua. Sä kysyt ensin että ollaanko me muut tyhmiä ja samalla kerrot maksavasi satasen reimatecin puvusta, johon muut kertoo ostavansa alesta jolloin sä alat höpistä jostain cirafin puvusta. En tajua sun logiikkaa sitten ollenkaan.

Ostan vaatteet aina vähän isompina kuin on tarve mutta kiinnitän huomiota siihen että puku istuu kuitenkin hyvin eikä häiritse liikkumista, en siis osta niin isoa että lapsi siihen hukkuu mutta niin ison että ei heti jää pieneksi...

muoks. Niin sisä- kuin ulkovaatteissakin.

Meillä on useampi puku lapsilla samaa kokoa. Ihan tickettejä ja ver de terreä + muuta kivoja merkkejä. Kai se on se rahan priorisointi. Mihin sitä haluaa laittaa. Meillä sitä ei mene ainakaan viinaan ja tupakkaan tai muuhun ylensyömiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Ilmeisesti rahaa tulee korvista ulos. Mä vielä osta 2-3 pukua :D

Mutta lapset eivät kasva 10 senttiä yleensä alle vuodessa. ja 74 senttiselle lapselle menee 80cm reimatec, ja mahtuu vielä vielä 85 senttisenä.

Joten sä ostat sille lapselle turhan ison vaatteen - se menisi vielä ensi talvenkin, no hyvällä onnella ensi keväänkin. Mutta lapsella on suurimman osan aikaa liian iso puku.

Olen tehnyt kerran sen virheen - toista kertaa en tee. Meni kaksi vuotta sitten ja ekan vuoden ihan liian iso. Tyhmempäänkin ihmiset rahaa pistää, kuin lasten ulkovaatteisiin. Vaikkapa mielummin menen bussilla ja ostan vaatteita kuin pistän rahat autoon. Ihan turhaa.

Minä sain kans tosi hvyät neuvot viime keväänä vk-puvun ostoon: osta 92 niin menee vielä syksylläkin.
No ostin kaksi pukua (hoito ja koti) ja sitten molemmat oli liian isoja keväällä ja ne pirut oli liian isoja vielä syksylläkin. Ihan ennen toppapukuun siirtymistä sai viikon verran olla käärimättä hihoja. Keljutti kaksi uutena ostettua liian isoa pukua, ei ikinä enää.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Sama tapa kuin sinulla. Ostan yleensä vähän reilumman ulkovaatteen (ja joskus sisävaatteitakin), jotta ei alvariinsa tartte ostaa uusia. Ja ei olla köyhiä eikä rikkaita. Sen verran on rahaa, että toimeen tullaan, vaikka olen lapsen kanssa kotona. Joskus ostan kirppiksiltäkin.

Jee :)! Joku on sentäs munkin kanssa samoilla linjoilla :)!

:wave: Minä myös. Juuri ostin, heh heh, käytettynä pojalle 86 cm vk-puvun, poika 76 cm pitkä)

Jaa tää on muuttunut merkkikeskusteluksi :D Siitä en tiedä mitään, 2v lapsi käyttää edelleen äitiyspakkauksen toppahaalaria ja välikausihaalari ei ole minkään tunnetun merkin, pyrin myös ensin katsastamaan käytetyt vaatteet ennen kuin ryntään kauppaan ostamaan uutta.

Meillä ostetaan yli satasen pukuja, muttei todellakaan mitään Reimateciä. Ja ostamme aina sopivia, ei mitään 15 sentin kasvuvaraa, sillä mieluiten pidän lapsillani oikean kokoisia vaatteita. Itsekin olen muuten päiväkodeissa työskennellyt ja on se vaan hanurista, jos jollain on "kasvuvaraa" niin että muksu hukkuu pukuunsa. Siinä tietää kyllä, että penniä venytetään eli pihit tai köyhät vanhemmat. Eikä köyhydessä sinänsä mitään pahaa sitten =)

Kiitos arvon leidit tästä viihdyttävästä keskustelusta. Me lähdetään nyt ulkoilemaan siinä 86 cm kokoisessa Reiman puvussa ja aijotaan viihtyä tuolla kauniissa talvisäässä ainakin pari tuntia :)!

Siis sinä ostit talvipuvun, nyt minä vasta ymmärsin. Mä ajattelin että vk-puvun.

Joo, 86cm puvun minäkin ostaisin seuraavaksi vuodeksi sinun tilanteessa ja niin teinkin. Mutta yhä pätee se, että ei se kiva olisi käyttää jo nyt - varapukuna menisi ok. Mutta jos lapsi ei mitään tee ja liiku vielä tässä vaiheessa, niin ...

Mutta ei ole mitään järkeä ostaa ensi 86cm toppapukua nyt, jos kuvittelee sen menevän jouluun asti. Mikä ero siinä on, että joudut ostamaan kuitenkin kaksi pukua (tämä ja ensi vuosi) ja vielä tämän talven käyttäisin ihan väärän kokoista pukua

Alkuperäinen kirjoittaja ahs:
No joo, meillä on käytetty Reiman sijasta Ticketin pukuja (alesta ostettuja). Kolme (9v, 6v ja 2v) samaa sukupuolta olevaa lasta, joten ainakin osa puvuista kiertää useamman kuin yhden käyttäjän. Ja sopivaa kokoa ostan, meillä nuo kokoarvuuttelut vuoden eteenpäin ovat tähän mennessä menneet nappiin. Oman kokemukseni mukaan puvussa on tosi vaikea leikkiä/hiihtää ja touhuta, jos se on niin iso, että lapsi kädet ylös nostaessaan näyttää liito-oravalle ja jää puvusta joka paikkaan kiinni. Meillä kun tuo parivuotiaskin jo hiihtää.

Ja ei, en ole rikas enkä tyhmä, ainoastaan käytännöllinen.

Peesaan tätä. Asia toki eri, jos lapsi vaan nököttää rattaissa/vaunuissa/pulkassa, eikä liiku/kävele vielä.

Mutta lapset eivät kasva 10 senttiä yleensä alle vuodessa. ja 74 senttiselle lapselle menee 80cm reimatec, ja mahtuu vielä vielä 85 senttisenä.

Joten sä ostat sille lapselle turhan ison vaatteen - se menisi vielä ensi talvenkin, no hyvällä onnella ensi keväänkin. Mutta lapsella on suurimman osan aikaa liian iso puku.

Olen tehnyt kerran sen virheen - toista kertaa en tee. Meni kaksi vuotta sitten ja ekan vuoden ihan liian iso. Tyhmempäänkin ihmiset rahaa pistää, kuin lasten ulkovaatteisiin. Vaikkapa mielummin menen bussilla ja ostan vaatteita kuin pistän rahat autoon. Ihan turhaa.

Mä muuten epäilen, että toi mun ostama puku menee korkeintaan ensi jouluun (joka siis oli tarkoituskin) koska kahden myyjän kanssa sitä katottiin ja he kumpikin myyneet lastenvaatteita monta vuotta ja olivat sitä mieltä ettei se seuraavaa kevättä kyllä enää mene. Joten en usko, että puku niin järkyn iso on...villapukukin on meillä alla :)!
Kokeiltiin sitä 80 cm pukua ja hihoista oli melkis liian lyhyt jo nyt!

Millä lailla se sitten on järkevämpää ostaa puku joka on sopiva korkeintaan ensi jouluun? Siis kun yleensä niitä toppapukuja tarvii vasta marras-joulukuusta, niin nyt sen käyttöiästä suurimman osan säilytät kaapissa. Ostaisin nyt jonkin sopivan vaikka käytettynä ja vasta syksyllä kun oikeasti on koko tiedossa, sen kunnon haalarin.

Joo, jos 80cm tuntuu hukkuvan 86cm reimateciin, mua Säälittää se 68cm pitkä lapsi jonka siihen tunkee :(

Joo, jos 80cm tuntuu hukkuvan 86cm reimateciin, mua Säälittää se 68cm pitkä lapsi jonka siihen tunkee :(

Kiitos arvon leidit tästä viihdyttävästä keskustelusta. Me lähdetään nyt ulkoilemaan siinä 86 cm kokoisessa Reiman puvussa ja aijotaan viihtyä tuolla kauniissa talvisäässä ainakin pari tuntia :)!

Siis sinä ostit talvipuvun, nyt minä vasta ymmärsin. Mä ajattelin että vk-puvun.

Joo, 86cm puvun minäkin ostaisin seuraavaksi vuodeksi sinun tilanteessa ja niin teinkin. Mutta yhä pätee se, että ei se kiva olisi käyttää jo nyt - varapukuna menisi ok. Mutta jos lapsi ei mitään tee ja liiku vielä tässä vaiheessa, niin ...

Kyllä! Talvipuvun jonka alla on vieläpä villapuku. Ja ei lapseni (1v) vielä hiihdä eikä muutakaan vaan kävellä töpöttää pieniä matkoja ja sitten rattaissa tai keinumassa yms. Mut nyt sinne ulos mars mars :)!

Alkuperäinen kirjoittaja tt:

Mä muuten epäilen, että toi mun ostama puku menee korkeintaan ensi jouluun (joka siis oli tarkoituskin) koska kahden myyjän kanssa sitä katottiin ja he kumpikin myyneet lastenvaatteita monta vuotta ja olivat sitä mieltä ettei se seuraavaa kevättä kyllä enää mene. Joten en usko, että puku niin järkyn iso on...villapukukin on meillä alla :)!

Millä lailla se sitten on järkevämpää ostaa puku joka on sopiva korkeintaan ensi jouluun? Siis kun yleensä niitä toppapukuja tarvii vasta marras-joulukuusta, niin nyt sen käyttöiästä suurimman osan säilytät kaapissa. Ostaisin nyt jonkin sopivan vaikka käytettynä ja vasta syksyllä kun oikeasti on koko tiedossa, sen kunnon haalarin.

Meillä on täällä ainakin pakkasta silleen, että talvipuku pitää ottaa käyttöön syyskuun lopulla viimestään.

Alkuperäinen kirjoittaja tt:

Meillä on täällä ainakin pakkasta silleen, että talvipuku pitää ottaa käyttöön syyskuun lopulla viimestään.

Niin, eli tän vuoden sä käytät ihan liian isoa pukua ja ensi vuodeksi ostat sitten kuitenkin toisenkin puvun. Mikä olikaan se säästö?

Siis, ihan oikeesti joku pitää itseään fiksuna pukiessaan 75cm pitkän lapsen reilumitoituksiseen 86cm haalariin! Haloo, se lapsihan ei pysty liikkumaan ollenkaan. Reilun voi laittaa, mut lapsen hukuttaminen haalariin on järjen köyhyyttä.

Ihan älytön keskustelu. Ap pitä itseään fiksuna ostettuaan omasta mielestään hyvän puvun. Ja muut ovat sitten taas ap:n mielestä tyhmiä kun toimivat erilailla.

Ja heittäytyy sitten marttyyriksi kun ei ollakkaan samaa mieltä.

Ap nauttikaa pikkuisesi kanssa ulkoilusta. Toivottavasti puku on hyvä päällä. Olkaa tyytyväisiä.

Sillä millaisia pukuja muut käyttävät lapsillaan on tuskin minkäänlaista väliä niin pitkään kuin puku on asiallien ja lapsella hyvä olla. Oli se puku sitten ilmaiseksi saatu tai maksanut 200?

Meillä 5v ja reilu 3v käyttävät lassiensubrafilliä, aina ovat kuivina ja lämpöisiä sisälle tulleet vaikka useampi tunti olisi ulkona oltu. Ja kymmenen kuinen käyttää äippäpakkauksen pukua. Lämpimänä ja tyytyväisenä ollut pikkuneitikin.

Ja muistakaa että noissa haalareiden ja muidenkin vaatteiden mitoitukseen vaikuttaa myös paino, ei pelkästään pituus. Jos lapsi on kovin hoikka menee monesti pituuden puolesta vähän pienempi vaate, painavammalle lapselle saattaa taas tarvita suuremman.

Yhteistyössä