ootteko te tienneet tällasesta päivähoidon paluuoikeudesta mitään ?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja endie
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

endie

Aktiivinen jäsen
07.05.2007
14 918
6
36
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Oulu+antaa+takuun+paluuoikeudesta+p%C3%A4iv%C3%A4hoitoon/1135249258778

:o musta on tosi hieno juttu ja sais tulla meillekin Lahteen voimaan niinku Kristillisdemokraatit ehdottaakin.

Alkuperäinen kirjoittaja Jenis:
Oon, kun oon oululainen :D Mutta siis täälläkin toi tuli vasta nyt. On kyllä tosi hyvä juttu, kerrankin uudistus jossa on jotain järkeä!

Miksi pitäisi olla oikeus samaan hoitopaikkaan?
Onkin reilua niitä kohtaan jotka sitä siinä välissä (esim jonkun äitiysloma) tarvitsevat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oon, kun oon oululainen :D Mutta siis täälläkin toi tuli vasta nyt. On kyllä tosi hyvä juttu, kerrankin uudistus jossa on jotain järkeä!

Miksi pitäisi olla oikeus samaan hoitopaikkaan?
Onkin reilua niitä kohtaan jotka sitä siinä välissä (esim jonkun äitiysloma) tarvitsevat.

No ei kai sitä paikkaa tyhjänä pidetä siinä välissä :D Ryhmäkoot saattaa suurentua, mutta välillä myös pienentyä.

mutta mitäs jos paluu tapahtuu esim. kesän jälkeen jolloin on ollut siirtyminen isoon ryhmään jolloin vaihtuu hoitajat ja kaverit? ( ainakin meillä kävi noin et kesän jälkeen vaihtu ryhmä ja hoitajat, mut toki osa kavereista siirty mukana )

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:
mutta mitäs jos paluu tapahtuu esim. kesän jälkeen jolloin on ollut siirtyminen isoon ryhmään jolloin vaihtuu hoitajat ja kaverit? ( ainakin meillä kävi noin et kesän jälkeen vaihtu ryhmä ja hoitajat, mut toki osa kavereista siirty mukana )

Jos ryhmä vaihtuu joka tapauksessa, niin sittenhän se vaihtuu - siis sehän ois vaihtunut vaikka lapsi ois ollut hoidossa koko ajankin? Vai tajusinko nyt väärin?

Alkuperäinen kirjoittaja 4n äiti:
ajatus on kaunis, mutta epäilen suuresti sen toteutumista. asun ko. kaupungissa.

Mä luulen että nää Oulun päivähoitoruuhkat on saaneet viimeinkin päättäjät havahtumaan. Toteutus varmaan on aika hankalaa, mutta pääasia että edes yrittävät jotain ;)

Alkuperäinen kirjoittaja chrissy:

Jos ryhmä vaihtuu joka tapauksessa, niin sittenhän se vaihtuu - siis sehän ois vaihtunut vaikka lapsi ois ollut hoidossa koko ajankin? Vai tajusinko nyt väärin?

juu juu mut eiks tässä oo kyse nyt siitä et laps saa palata tauon jälkeen tuttuun ympäristöön tuttujen hoitajien jne... seuraan..

eli tauon jälkeen palaa uuteen ryhmään eri hoitajien kanssa.

mut joo:D

Yhteistyössä