Opastakaapa viisaammat soijarouheen käytössä alkuun!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja soijaneitsyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

soijaneitsyt

Vieras
Ostin nyt ensimmäisen kerran soijarouhetta ja huomenna ajattelin laittaa sitä lasagneen. Yleensä laitan 400g jauhelihaa, laitanko samanverran soijarouhetta? Pitääkö sitä keittää tai jotain...?

Turpoaa tosi paljon joten älä kuiva painon mukaan ainakaan laita =)

Paketissa on ohjeet siihen turvotukseen. laita reilusti mausteita, soijarouhe itsessään ei maistu juuri millekään ja siten niitä mausteita saa olla ainakin tuplaten - triplaten sen mitä jauhelihan maustamiseen laittaisit. (mun mielestä ainaki :xmas: ) rasvaa myös lisään makua antamaan. Soijarouheessa sitä ei ole niin ruuan rasvapitoisuus jää joka tapauksessa pienenmäksi kuin jauhelihaa käyttämällä.

Itse heitän rouheet esim. maustetun tomaattikastikkeen sekaan turpoamaan ja tulee mielestäni hyvää.

Heh, onneksi en heittänyyt koko pussillista vuokaan =D Paketin ohje: 2 osaa vettä yhtä osaa rouhetta kohti. Määristä ei puhuta mitään. Mitkäs mausteet tuohon rouheeseen/lasagneen sopii?

Mä laitan makaronilaatikkoon yleensä 2 dl soijarouhetta, jonka siis ensin liotan 3,5 - 4 desissä liha- tai kasvislientä. Isoon vuokaan siis. Pienempään riittäis varmaan se yksi desi soijarouhetta.

Yhteistyössä