Hae Anna.fi-sivustolta

Operaatio syksy, osa 3

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Päivitystä, 09.09.2006.

1. iidaleena Vierailija

Miten sitä voikin näin malttamattomana odottaa, että pääsisi itseään pistelemään... :)
    Kävin tänään tilaamassa lähiapteekkiin lääkkeitä. Heillä kun on aikas pienet varastot. Clomifeenit olin jo hakenut aikasemmin ja ne pitäs aloittaa huomenna. Saa nähä millaisia sivuvaikutuksia niistä tulee, monella tuntuvat aiheuttavan kuumia aaltoja. Varsinaisesti pistelemään pääsen vasta maanantaina.

Tuo Kaisan ehdottama 'operaatia talvi' kuulostaa hyvältä. Saataisiin listoja päivitettyä siinä ja ehkä muutama uusikin uskaltautuisi joukkoon. Mitäs mieltä muut? Onko vielä uuden ketjun aika?

2. Mm Vierailija

Operaatio talvi on ihan ok, tää roikkuu viel mukana jonnin aikaa, testipäivä ylihuomenna. Mä jännitän niin paljon et heräsin viime yönä aivan kauheeseen vatsanvääntöön...alitajusesti vaikka yrittää olla lungisti ja näin mutta....

3. Johanna Vierailija

Moikka!

Juu talvi operaatio kuulostaa ihan hyvältä...

Mm: mitkäs sun tuntemukset on, nippaileeko tms.?

Mulla mieliala heittelee laidasta laitaan....jotenkin pelottaa, et tais taas kerran epäonnistua. Ihanaa silti kuulla toisten kertomuksia ja toivattavasti sun plussa vahvistuu vielä entisestään, itse saan ainankin tuommoisten tariroiden jälkeen voimia!

4. myy Vierailija

Kiitos kaikille! Ja onnea matkaan!

Mie jo urheasti varasin uuden ajan lekuriin, et "saan" taas alottaa sit jossain vaiheessa piikittään itseäni. Täällä jo mieli vähän parempi, ku saanut mietittyä asioita. Täytyy muistaa olla onnellinen niistä ihanista asioista joita elämässä on! Onneks on niin ihana puoliso joka jaksaa tukea, vaiks sitä asia koskee yhtä paljon.

Oon vaan tässä käyny nyt "painia" itteni kanssa, et jokos ois ihan järkevää kertoa lähimmille ihmisillekkin, et missä mennään. Tiedän vaan ihmisten reagtion. Ku tästä meidän lapsettomuudesta tietää muutama pariskunta. Toiset ei tiedä miten suhtautuis asiaan, ku taas toiset sit hössöttää ja kertoo kaikkien lapsettomuustarinat, jotka vaan tietää... Haluisin vaan edelleen olla se sama ihminen kaikille, ku oon ollu tähänki asti ilman, et mun otsassa lukee LAPSETON! Tiedätte kyl varmaan mistä puhun...
    No, Nyt on taas ollut niin omaa napaa että....
    Tsempit kaikille! Operaatio talvi kuulostaa hyvältä, mukana ollaan!

5. iidaleena Vierailija

Myy: meillä on just menossa miehen kanssa sama keskustelu, kertoako vai ei. Ja kenelle. Toisaalta tähän asti tuntunu hyvältä ettei kukaan tiedä. Meillä on sikäli mukava suku ja lähipiiri, ettei meiltä ole kyselty lapsista tai muuten painostettu.
    Sitä mietitty, että onko nyt helpompi kertoa kuin joskus myöhemmin jos esim kaikki hoidot epäonnistuu. Toisaalta en haluis kenenkään tietävän missä hoidon vaiheessa milloinkin mennään. Sais rauhassa piinailla ja itkeä epäonnistumiset.Eikä myöskään lapsettomuuden syy mielestäni kuulu muille.
    Mutta millä sanoilla pitäisi asiasta sitten kertoa? Olis niin helppo jos joku suoraan kysys... Vähän on vitsailtu, että pitäskö jouluna kertoa 'perhe'juhlan kunnniaks ;) olis lähipiirikin sopivasti kerralla koolla....
    Joidenkin lähipiirin reaktio pelottaa. Varsinkin äitini osaa loukata tahattomasti (ja tahallisesti) lausahduksillaan. Ei aina ajattele ennenkuin puhuu (olipa nätisti sanottu omasta äidistä...)

6. Mm Vierailija

Johanna: Ei kyllä nippaile, onko nippailu sellanen merkki vai, jaa täytyy ruveta kuuntelee vattaa????? Mä en tiedä, välillä kyllä niinkun vääntää tai tuntuu muka joltain kummalliselta....en tiiä onko kuvitelmaa.

myy: Ei olla kerrottu kellekkää tästä eikä varmaa kerrotakkaan, helpompaa olla näin, ei tarvii kertoilla kuulumisii tai muuta. Mut jokainen varmasti tekee niin kun ittelle parasta.

Ja arvatkaas...mulla on taas yks testi tääl himas...torstaita varten siis. Mut ehkä jos tänään viel illalla......

7. Minttis Vierailija

Kävin sitten ostamassa digitaalisen testin kun arvelin että se on luotettava ja ei tarvii miettiä näkyykö sitä viivaa vai ei. Siinä kävi sitten niin että se ilmoitti tulokseksi negan, MUTTA kun otin testitikun pois niin siinähän näkyy myös se perinteinen ruutu ja siinä oli joku haamuviiva tosi haamu mutta mieskin huomasi sen heti? Mitä hittoa tämä nyt on? Onko kellään kokemuksia näistä uusista värkeistä? Ei voi nyt sitten vielä edes alkaa nieleksimään sitä negaa kun se haamu oli siinä ja katoin ainakin sata kertaa sitä uudelleen ja siinä se vaan oli. En tajua enkä jaksa! Sen testin pitäs olla tosi herkkä, clearblue on merkki. anteeksi kiukunpurkaus, mutta nyt ei jaksais enää leikkiä mitään kuurupiiloa noiden plussien ja miinusten kanssa

8. Mm Vierailija

Minttis: Mä en oo koskaan varmaan nähnykkää sellasii digitestejä joten mä en osaa kyllä sanoo mittää tohon, mutta mehän tietysti emme menetä toivoamme koska siellä oli se haamu :))))) peukkuja peukkuja, uutta kehiin, millon oli sulla testipvä "oikeesti" eiks se jossain lähipäivinä?

Noh, testailin sitten eilen taas uudestaan kun mies pyysi kun ei ollut ensimmäisen testin aikaan paikalla....Clearblue mullakin ja se näytti TAAS PLUSSAA!!! Voihan pentele! Mentii yhessä kattomaan tulosta ja mies sano et toi on kyl niin selvä plussa kun olla voi...huoh...
    Mutta oli mies sen verran realistinen et sanoi et odotellaan sinne torstaihin nyt kuitenki ennen ku ruvetaa juhlimaan ja testataa sillon ja jos plussa niin varmistetaa viel lekurissa...kun voihan se toisaalta olla mitä tahansa....

9. Mymmeli Vierailija

Myyllä ja iidaleenalla samankaltaisia pohdintoja kuin meilläkin miehen kansssa. Mutta me ollaan jo edetty pikkusen siinä mielessä, että nyt miehen vanhemmat tietävät ongelmistamme, mutta minun ei vielä. Sisarukset eivät myöskään, siis kummankaan, vielä tiedä - siinä onkin kertominen, kun meillä kummallakin on yhteensä 8 sisarusta, niin miten sen hoitaisi, kaikille yhtäaikaa (järjestetäänkö kutsut, heh) vai jokaiselle henkilökohtaisesti. Mä kammoan noita tilanteita jo etukäteen. Olen saanut itselleni sen verran hyvän olotilan tässä asiassa, ettei enää niin hirveästi itketä kaikki mahdolliset asiat. Mutta tuollainen tilanne voi saada niissä sukulaisissa aikaan kauhean tunneryöpyn, josta ei sitten itsekään pääse pakoon... Kuitenkin tässä on ehditty jo hoidoissakin käymään jo jonkun aikaa, joten tuntuisi viisaalta jo edes vanhempia infota tästä aiheesta. Meilläkin on se hyvä tilanne, ettei omat perheet ole painostaneet, jotkut muut sukulaiset tosin on saattaneet kysellä jälkeläisten perään. Nää ei todellakaan ole helppoja juttuja.

Sen verran olen omaa olotilaani helpottanut, että yhdelle parhaalle ystävälle olen kertonut, ja myös hänen miehensä tietää. He ovatkin sitten olleet kivasti hengessä mukana, mutta eivät kuitenkaan tunkeile. Tietävät yleensä melko tarkkaan, missä vaiheessa hoitoprosessia ollaan. Mulle se on ollut tärkeätä, että on kuitenkin edes joku toinen oman miehen lisäksi, kenen kanssa voi jaaritella näistä, kun muuten piirit kävis aika ahdistavan pieniksi. Muu ystävä- ja kaveripiiri on autuaan tietämätöntä, luulevat varmaan ettei me edes haluta lapsia...

10. Johanna Vierailija

Mm: kait ne tuntemukset on kaikilla niin erilaisia, monesti vaan puhutaan nippailusta. Tuntemukset tosiaan on niin menkkojen kaltaiset tai joku ei tunne mitään ja silti plussannut tää on niin piinaavaa. Mulla välillä vihlovia tuntemuksia vatsassa ja silti selässä jomottaa. Todellinen itkun purkaus tuli eilen illalla ja nyt silmät turvoksissa, kiva. En tiiä miten jaksan enää näitä hoitoja, on nää niin rankkoja!

Minttis: mäkään en ole noin "hienoja" ja uusia edes tiennyt olevan vaan ihan tavan tikkumeinigillä menny. Toivotaan kuitenkin sen haamun merkitykseen ja pidetään peukkuja.

myy: kiva kuulla, että sulla jo pikkasen parempi mieli.

11. Oili Vierailija

Myös mulle passaa operaatio talvi, kunhan saan ensin piinailtua tän "syksyisen" läpi :)

Mm: sulla kuulostaa todella hyvältä! Alkaisin kyllä jo uskomaan vahvasti plussaan, hienoa!
    Ja Minttis: myöskään mulla ei oo kokemusta tommosista digitaalisista testeistä, mutta kyllä haamu aina joltain kuulostaa, jospa muuttuisi siitä ihan konkreettiseksi plussaksi!?

Me ei olla kerrottu näistä hoidoista oikeestaan kenellekään... Tuntuu vaan ettei ympärillä olevat ihmiset ymmärtäisi enkä jaksais selitellä enkä kuunnella mitään kauhisteluja. Mun äiti tietää sekä yksi meidän läheisin tuttava pariskunta.

Mä valvoin lähes koko yön... Pohdin kaikkea tulevaa ja yritin valmistella itseäni mahdolliseen pettymykseen, vaikka siihen on vielä reilu viikko aikaa. Yritin mitettiä mitä sanon mm. puhelimessa, kun soittavat klinikalta tuloksesta ja ilmoittavat mahdollisesti sen olevan nega. Ja miten ilmoitan sen miehelle, joka on just sillon ulkomailla työreissussa... Kuten ehkä huomaatte, mä olen edelleen aika pessimistisellä asenteella, kai yritän kuitenkin suojautua pahimmalta pettymykseltä. Mahaa juilii, nippailee ja koskeekin välillä. Lisäksi mua närästää edelleen ja kuvottaa tasaisen jatkuvasti. Johtunee lugeista, myös tuo alakerta alkaa olla niistä aika huonona...

Että näin, taidan aina vaan valitella kun täällä kirjottelen, pahoittelut siitä ;) Ja vasta pp6 meneillään...

Plussatuulia ja voimia kaikille tasapuolisesti!

12. Iidaleena Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    päätin sitten tehdä rohkean tempun ja pistää uuden ketjun pystyyn :)

13. Johanna Vierailija

Oili: toi on aivan luvallista ja musta täällä ssakin ilman anteeksi pyyntöjä purnata omaa oloaan. Musta kun kuulostaa nuo sun oireet ihan muilta kuin negaa enteilevältä?! Mä oon tänään itkenyt koko aamu päivän töissä ja alan olla aika väsynyt, monikaan ei oikein ymmärrä kun olen viime viikon ollut sairauslomalla ja kuulemma saanut oikein kunnolla levätä. Hohhoijaa....niinhän sitä varmaan sitten olis pitänyt ja pitäisi ollakkin. Mulla ei nyt oo vatsassa ollut tuntemuksia, mutta edelleen selkää sätenöi, mikä tietää...no, sitä negaa. tää on varmaan hyvin pitkälti sitä itsensä suojelemista. Mu täytyy kyllä sanoa, että plussan jälkeen en osannut tuntemuksia silloinkaan lukea. Rinnat olivat pinkeemmät ja arat. Vastailetko Oili tuonne talvi operaation puolelle.

Halauksia ja plussa tuulia meille kaikille!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri