Hae Anna.fi-sivustolta

operaatio talvi

Viestiketju osiossa 'Lapsettomuus' , käynnistäjänä Iidaleena, 25.10.2006.

1. R Vierailija

Päivittelinpä vähän tietojani Idolsseja ootellessa...
    Täällä ei oikein mitään uutta... Tänään meinannu vähän flunssa iskeä, päätä jomotti vietävästi jo aamusta ja kurkku ollut vähän käheä. Mitään lääkettä en oo ottanut. Kävin kyllä hakemassa Panadolia apteekista, jos yltyy pahemmaksi.

Viikonloppuja, Rosa ja Piiperöinen pp8

2. betty. Vierailija

Voi DELLA :( mä en ollu eilen koneella ja heti ku sain koneen auki niin jännityksellä tulin sun uutisia kuulemaan ja surulliseksi veti minutkin.Tää on kyl jännä et miten sitä toivoo ja jännää ihmisten puolesta,joita i ole koskaan ees tavannut...(((halaa)))

DELLA JA JOANNA:Annettiinko teille tayssiin tarkka punktio aika? ku mulle läkäri oli kirjottanut ajan 10vaille ja nyt mä mietin että onko se 00 vai 50 se klo loppu osa ku niin epäselvä käsiala. en muuten olis ihmetelly mut sitten kun luin tayssin papereita niin niissä lukee että ulkopaikkakuntalaiset saapukoon olikohan ma ja ke klo 8 alkaen ja ti klo 9 alkaen.siis annetaanko kaikille oma aika vai pitääkö mennä aamul venailee?anteeksi maalaisuuteni ;)

3. Joanna* Vierailija

Betty: Kyllä mulle annettiin ihan tarkka aika, joka oli just jotain tyyliin kymmentä yli kymmenen tms. Mutta kannattaa varautua siihen, että joutuu odottelemaan, silloin kun me oltiin siellä oli kauhee rumba päällä, kun miehet kulki purkkien kans pitkin poikin ja naiset odotteli kärsimättömänä... Koskas sulla on punktio? Paljon onnea matkaan!

4. della Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Betty: Meillekin Porissa annettiin vielä tarkka saapumisaika eli ei tarvitse sen mukaan Taysiin mennä, mitä niissä Taysin lapuissa sanotaan. Tosin Porissa hoitaja sanoi, ettei se heidän antama aikansakaan sitten niin minuutilleen ole, että jos vaikka sattuisi myöhästymäänkin vähän, niin ei haittaa. Meillä oli kyllä niin mahdottoman hyvä tuuri, kun olimme päivän ensimmäiset punktiossa. Osa tosiaankin näytti joutuvan aika pitkäänkin odottelemaan siinä lepohuoneessa vuoroaan. Minusta sellainen vuoron odottelu on ihan hirveää silloin, kun kovasti jännittää ja pelkää. Paljon mukavampaa, kun pääsee sitten samantien toimenpiteeseen eikä jännitys pitkity. Onnea myös minulta tulevaan punktioon! Toivottavasti tulee hyvä saalis ja mahdollisimman monesta solusta saataisiin hyviä alkioita! Ja paljon plussatuulia!:)

Minulla on ihmeen hyvä mieli ollut tänään. Eilisen olin alakuloinen ja oli todella paha mieli. Mutta kaipa sitä vain vuosien mittaan on jo niin tottunut pettymyksiin, että enää ei kauaa jaksa surra ja masennella. Pikkuhiljaa on alkanut tuntumaan, että selviämme siitäkin, jos koskaan ei lapsia saada. Kai elämään sitten muutakin sisältöä löytyy. En minä mitään muuta niin kovin tahtoisi kuin oman lapsen, mutta aina ei voi kaikkea saada. Silti elämä jatkuu...

5. betty. Vierailija

kiitos vastauksista joanna ja della.
    Outilla vaan on niin epäselvä käsiala että aloin epäillä.
    JOANNA: tiistaina aamusella on punktio.
    Noin 12 munista näkyi ultrassa pe ja tänään laitan vimpan gonalin ja huomen irrotuspiikki.

6. Hansu78 Vierailija

Piinaa, piinaa... Vielä viikko verikokeeseen. Miten voikin viikko tuntua näin pitkältä! Rosan kanssa taidetaan mennä aika samoissa aikatauluissa, mulla tänään pp8. Nyt on ollu pari päivää, et masussa ei mitään tuntemuksia!!? Niitä "menkkakipuja" tuntui sillon PAS:in jälkeisinä päivinä... Toivon, rukoilen, mutten uskalla uskoa, että ne on ollu niitä kiinnittymiskipuja. Olishan se edistystä, jos tulis plussaa. Kyllä nämä asiat pyörii päässä aamuin, päivin, öin...nukuin tai söin...

7. R Vierailija

Juu Hansu78, aika samoissa mennään. Mulla tänään pp10 ja siis testipäivä olis la 24.2 (en mene ollenkaan verikokeeseen, pissasta vaan testi). Olin viime yönä kyllä tosi kipeä. Heräsin neljän maissa tosi koviin menkkakipuihin. Kesti varmaan jonku puoli tuntia ja ravasin siinä vessassa ja eka ylös nousun aikaan olin aivan varma, että sieltä se Piiperöinen nyt valuu ulos ja että makaan hirveässä verilammikossa:( Mitään ei ole kuitenkaan tullut, ei edes tuhrua. Onko normaalia, että tässä vaiheessa on noita menkkakipuja??? Mulla on ollu aiemminkin muutaman kerran, mutta tosi äkkiä ohi meneviä. Nyt ei mennyt! Onko mitään mahiksia, että pikkuinen olisi kyytissä vai onko peli jo menetetty täysin??? Kertokaa viisammat...

Rosa ja Piiperöinen pp10

8. Roosa2 Vierailija

Voi Rosa toivotaan ,että kaikki on hyvin , mutta minulla on semmoinen kuva, että keskenmeno voi alkaa vuotamaan vasta jonkun päivän jälkeen, niinkuin olen omallakin kohalla huomannut, että ilmeisesti kesken meni aikaisemmin ja myöhemmin alkoi vuoto ja menkkakipujen kaltainen särky ja ne klöntsit jotka tulivat vasta monta päivää myöhemmin oletin olevan ne kaksi istutettua alkiota.
    Mutta me jokainen olemme yksilöitä eikä todellakaan ole sanottua, että sinulla on mitään hätää niin kauan kun ei ole vuotoa voit olla huoleta eikä se vuotokaan ole paha jos sitä ei ole paljoa. Luin että silloin kun veri on vielä kirkasta on toivoa, mutta kun veri muuttuu tumman punaiseksi ja runsaaksi niin silloin on peli pelattu.

9. R Vierailija

Mulla on ollut tänään taas vähän kipuja ja tuhrua!!! Onko peli nyt sitten jo menetetty? Soitin jo kauhusta kankeana klinikalle, mutta lugeja käskettiin itsepintaisesti jatkamaan, niinkö oikeastaan tiesinkin... Tuhru on sellaísta rusehtavaa ja sitä tulee vähän, jää pikkuhousunsuojaan selvästi, mutta pyyhittäessä ei jää paperiin.

Taidan lähteä käymään vähän ulkona, ennenkö tulen aivan hulluksi tämän kanssa...

Rosa pp11

10. betty. Vierailija

ROSA: toi on kyllä ärsyttävä ja hermoja raastavaa toi tuhruilu.tilanne on varmaan aika fifty fifty.Koitahan jaksaa

11. Iidaleena Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Rosa mulla kans se tuhru oli rusehtavaa. Mutta ilmeisesti johtui kiinnittymisestä. Mulle hoitaja sanoi, että rusehtava väri viittaa vanhaan vereen. Huolestuttavaa on, jos vuoto muuttuu kirkkaaksi tai runsaaksi. Luget vielä on sellaista töhnää, että pienikin veri määrä värjää sen ja näyttää näin isommalta määrältä. Kohdunsuulla on paljon pieniä verisuonia ja raskauden yhteydessä ne pehmenevät. Minkä vuoksi jokin verran verta voi tulla Lugejen mukana ulos.

Toivotaan, että tuhruilu loppuu. Ja stemppiä, tiedän miten hermoja repivää tuhruilu on :(

12. Roosa2 Vierailija

Rosa en halua kyllä pelotella ,mutta minulla keskenmeno alkoi juuri tuolla ruskeella tuhrulla kp 10 ja kolmen päivän päästä alkoi sitten verinen vuoto mutta niukkana ja siitä pikkuhiljaa lisääntyi, lugeja minäkin sitkeästi jatkoin mutta niinkuin luin jostain että luget saattavat vain pitkittää tyhjennystä, mullakin tuli vuotoa kaksi viikkoa joillakin sekin tapahtuu nopeemmin.
    Mutta kuten sanottua niin kauan kun ei ole vuotoa ei hätää, tiedän kyllä tunteen kuinka koko ajan pelkää tuleeko vuoto vai ei.
    Voimia sinulle koko sydämmestäni.

13. TKK Vierailija

Rosa: Ruskea tuhru ei ole vielä paha asia, kuten Iidaleena mainitsi, vaan huolestua voi sitten, kun vuoto muuttuu kirkkaan veriseksi. Monilla raskaana olleilla on palstailukokemuksen mukaan ollut ruskeaa tuhruilua raskauden alkuvaiheessa ja silti raskaus on jatkunut normaalisti. Älä hyvä ihminen vielä toivoa menetä!!

14. R Vierailija

15. TKK Vierailija

Olen pahoillani Rosa : / Lohtuhalit sulle!

16. della Uusi jäsen

Saadut tykkäykset:
    0
    Minulla on vain huonoja kokemuksia ruskeasta tuhruvuodosta.:( Keskenmenoni vuonna -05 alkoi ihan pienen pienellä ruskehtavalla tuhrulla, siitä sitten päivittäin vain yltyi ja pikkuhiljaa kirkastui. Yleensä kuukautisetkin alkaa ruskealla tuhrulla. Minä nykyään pessimistisesti ajattelen, että alkaa sitten ruskeaa tai kirkasta tuhrua näkymään, niin peli on minun osaltani menetetty.:(

17. R Vierailija

IDALEENA 25v (m 33v) syy siittiövasta-aineet ja lievä PCO 1.ICSI ->PAS-raskaus alkoi, km rv6. 2.ICSI Hyperi riskin vuoksi ei tuorealkion siirtoa. PAS helmikuussa kahdella alkiolla, raskaus alkoi.

OILI: 31v ja mies 33v. Itselläni endo, jota leikattu kaksi kertaa, viimeksi elokuussa-05. Munatorvet ym auki, miehen siittiöt ok. Yritystä 12/04 lähtien, yksi spontaani raskaus helmikuussa-06, joka päättyi keskenmenoon rv6 ja kaavintaan. IVF Pitkällä kaavalla, sumuttelut(Synarela) alko syyskuussa. Punktio vko 42, 1 alkio siirretty 19.10, 5 alkiota pakkaseen. PAS-yritys lääkkeeliseen kiertoon tammikuussa-07.

MINTTIS: molemmat 27v. Varsinaista yritystä takana vasta reilu vuosi. "Salaa toivottu" jo kauan. Miehellä hyvin vähän siittiöitä lapsena liian myöhään todetun ja hoidetun laskeutumattoman kiveksen vuoksi. Kuitenkin A simppojakin löytyy ja ensimmäinen ICSI tehty julkisella lokakuussa 2006. Yksi alkio tuoresiirrossa ja loput neljä pakkaseen.

Mm: Itse 25v mies 37, selittämättömiä, yritystä jo muutama vuosi....Yksityisellä 1 inssi 02/06 ja nyt IVF samassa paikassa. Testi 10/06 +.

Mia73: Asuu ulkomailla 33v (M38). Endometrioosia taustalla, leikattu reilu 6 vuotta sitten. Lapsettomuutta takana reilu 6 vuotta. Ensimmainen IVF tehtiin syyskuussa ja plussasin 31 lokakuuta:)

MYMMELI: 33 (m34). Yritystä 10/2004 asti. Miehellä azoospermia. Takana 3 x ICSI - ei tulosta, ei raskauksia. 4. ICSI: punktio vko45, piina päättyi vuotoon pp12 ja testit näytti myös negaa. Seuraava hoito ajoittunee vuoden 2007 puolella - jos siihen meinataan edes enää lähteä.

JOANNA: 28v (m 30v). Yritystä kolme vuotta, hoidoissa pari vuotta. 4 x IUI, julkisella. Eka IVF joulukuussa, yksi siirrettiin, viisi pakkaseen, negaa. Eka Pas helmikuussa Selittämättömiä.

TKK: 29v (m 31v). Yritystä 1/03 lähtien. Myoman poisto 12/04. Miehestä johtuva lapsettomuus. Hoitoihin 8/06. Hyperin takia ei tuorealkion siirtoa. Kaikki 6 alkiota pakkaseen. Eka PAS tammikuussa -07, josta + 6.2.2007. Endometriooma löydetty hoitojen aikana -> lähete laparoskopiaan joulukuussa -06.

Saija: 30v (m30 v). Yritystä takana n. 3 vuotta. Hoitoihin keväällä 2005. Aluksi prolaktiinin ylituotanto ja myöhemmin todettu korkea FSH. Pari tuloksetonta inssiä. Eka IVF näillä näkymin huhtikuussa 2007 (punktio suunnitteilla vko 16).

Myy:27v (m 31v). Yritystä takana n. 2-3 vuotta. syynä lievä PCO ja munajohtimet tukossa.1 IVF takana, Punktio ja tuoresiirto 06/06, PAS 10/06.Pakkaseen ei jäänyt alkioita, joten hoidot alkavat alusta, toivottavasti mahd. pian.

Peppiina 78: 28v mies 30 v. Ilman ehkäisyä 7 v, 02 alkututkimukset= epäsäännölliset menkat= clomit, ei lähdetty muihin hoitoihin. 08/05 uudestaan ja miehen norm,muotoisten siittiöiden vähäisyys 4xIUI. Ikinä en ole plussannut. Nyt 1. IVF/ICSI= nega, PAS luomukiertoon helmikuussa.

BETTY: 29v(m30v) yritystä takana n.3vuotta. yksityiselle hoitoihin kevällä 2005. 3xIUI kaikki negaa. IVFplussa,mutta vko 12 Todettiin km. 1.PAS nega 2.PAS plussa,josta km vko 6 Tammikuussa julkiselle ivf?

DELLA: 32 v (m. 33 v). Yritystä takana lähes 5 vuotta. Yksi raskaus kolmen vuoden yrityksen jälkeen, meni kesken rv 12+5 vuonna -05. Hoitoihin julkiselle -06 alussa. Selittämättömiä. 4xIUI Clomeilla sekä Puregon-pistoksilla ilman tulosta. Ensimmäinen IVF nyt tehty. Yksi alkio siirretty, 9 on pakkasessa. Nega. PAS maalis-huhtikuussa.

Rosa: Kohta 26v (m. 28v). Yritys aloitettu 5/2005. Lääkäriin vuoden yrittämisen jälkeen. Miehellä azoospermia. Miehelle tehty kolme toimenpidettä. Siittiötilanne ei ole muuttunut. Yksityiselle lapsettomuusklinikalle 11/2006. Ensimmäinen IVF/ICSI-hoito 1/2007. Punktio ja siirto (1 alkio, 6 pakkaseen) 2/2007. Nega. PAS huhti-toukokuussa... kai...???

Hansu78: 28v, mies 31v. Ehkäisy jätetty pois 2/2004. Tutkimuksiin yksityiselle 12/2004, syy: miehen vähäinen siittiöiden määrä, mulla kaikki ok. 2x IUI vuonna 2005: negaa. 4/2006 siirryttiin kunnalliselle puolelle: 12/2006 punktio + ICSI ja siirto--->nega. 4 alkiota jäi pakkaseen.

Ansku82:hoidot lopetettu toistaiseksi.

18. Roosa2 Vierailija

Voi Rosa ,olen pahoillani mutta yritetään silti jatkaa, sulla pas huhti- toukokuussa mulla vika ivf alkaa toukokuussa voimia tämä vaatii mutta yritetään!!!!!

19. Hansu78 Vierailija

Voi Rosa, olen todella pahoillani... Itse alan myös epäillä vahvasti, että en ole raskaana. Mulla on ollu pari päivää tosi vaiketta noin mielialallisesti, v.....aa ihan suunnattomasti eli siis menkkojen alkamisen enteitä. Menikin tässä jo monta päivää, että ei ollut mitään menkkakiputuntemuksia, mutta tänään sitten olikin jo ihan urakalla. Katsotaan...

20. betty. Vierailija

21. Hansu78 Vierailija

22. R Vierailija

Voi Hansu, oon niin pahoillani puolestanne... :¨( Voimaa ja rutistuksia sinne jaksaa eteenpäin...

Rosa

23. Joanna* Vierailija

Täältä myös iso voimahalaus Hansulle! Voimia eteenpäin!!!

24. Joanna* Vierailija

Olin tänään vähä hätähousu, vasta pp 11, ja tein testin ja sain kuin sainkin siihen elämäni ensimmäiset kaksi viivaa!!!

IDALEENA 25v (m 33v) syy siittiövasta-aineet ja lievä PCO 1.ICSI ->PAS-raskaus alkoi, km rv6. 2.ICSI Hyperi riskin vuoksi ei tuorealkion siirtoa. PAS helmikuussa kahdella alkiolla, raskaus alkoi.

OILI: 31v ja mies 33v. Itselläni endo, jota leikattu kaksi kertaa, viimeksi elokuussa-05. Munatorvet ym auki, miehen siittiöt ok. Yritystä 12/04 lähtien, yksi spontaani raskaus helmikuussa-06, joka päättyi keskenmenoon rv6 ja kaavintaan. IVF Pitkällä kaavalla, sumuttelut(Synarela) alko syyskuussa. Punktio vko 42, 1 alkio siirretty 19.10, 5 alkiota pakkaseen. PAS-yritys lääkkeeliseen kiertoon tammikuussa-07.

MINTTIS: molemmat 27v. Varsinaista yritystä takana vasta reilu vuosi. "Salaa toivottu" jo kauan. Miehellä hyvin vähän siittiöitä lapsena liian myöhään todetun ja hoidetun laskeutumattoman kiveksen vuoksi. Kuitenkin A simppojakin löytyy ja ensimmäinen ICSI tehty julkisella lokakuussa 2006. Yksi alkio tuoresiirrossa ja loput neljä pakkaseen.

Mm: Itse 25v mies 37, selittämättömiä, yritystä jo muutama vuosi....Yksityisellä 1 inssi 02/06 ja nyt IVF samassa paikassa. Testi 10/06 +.

Mia73: Asuu ulkomailla 33v (M38). Endometrioosia taustalla, leikattu reilu 6 vuotta sitten. Lapsettomuutta takana reilu 6 vuotta. Ensimmainen IVF tehtiin syyskuussa ja plussasin 31 lokakuuta:)

MYMMELI: 33 (m34). Yritystä 10/2004 asti. Miehellä azoospermia. Takana 3 x ICSI - ei tulosta, ei raskauksia. 4. ICSI: punktio vko45, piina päättyi vuotoon pp12 ja testit näytti myös negaa. Seuraava hoito ajoittunee vuoden 2007 puolella - jos siihen meinataan edes enää lähteä.

JOANNA: 28v (m 30v). Yritystä kolme vuotta, hoidoissa pari vuotta. Selittämättömiä. 4 x IUI, julkisella. Eka IVF joulukuussa, yksi siirrettiin, viisi pakkaseen, negaa. Eka Pas helmikuussa, kaksi siirrettiin, plussaa 24.2.!!!

TKK: 29v (m 31v). Yritystä 1/03 lähtien. Myoman poisto 12/04. Miehestä johtuva lapsettomuus. Hoitoihin 8/06. Hyperin takia ei tuorealkion siirtoa. Kaikki 6 alkiota pakkaseen. Eka PAS tammikuussa -07, josta + 6.2.2007. Endometriooma löydetty hoitojen aikana -> lähete laparoskopiaan joulukuussa -06.

Saija: 30v (m30 v). Yritystä takana n. 3 vuotta. Hoitoihin keväällä 2005. Aluksi prolaktiinin ylituotanto ja myöhemmin todettu korkea FSH. Pari tuloksetonta inssiä. Eka IVF näillä näkymin huhtikuussa 2007 (punktio suunnitteilla vko 16).

Myy:27v (m 31v). Yritystä takana n. 2-3 vuotta. syynä lievä PCO ja munajohtimet tukossa.1 IVF takana, Punktio ja tuoresiirto 06/06, PAS 10/06.Pakkaseen ei jäänyt alkioita, joten hoidot alkavat alusta, toivottavasti mahd. pian.

Peppiina 78: 28v mies 30 v. Ilman ehkäisyä 7 v, 02 alkututkimukset= epäsäännölliset menkat= clomit, ei lähdetty muihin hoitoihin. 08/05 uudestaan ja miehen norm,muotoisten siittiöiden vähäisyys 4xIUI. Ikinä en ole plussannut. Nyt 1. IVF/ICSI= nega, PAS luomukiertoon helmikuussa.

BETTY: 29v(m30v) yritystä takana n.3vuotta. yksityiselle hoitoihin kevällä 2005. 3xIUI kaikki negaa. IVFplussa,mutta vko 12 Todettiin km. 1.PAS nega 2.PAS plussa,josta km rv6 Hemikuussakuussa julkisella ivf

DELLA: 32 v (m. 33 v). Yritystä takana lähes 5 vuotta. Yksi raskaus kolmen vuoden yrityksen jälkeen, meni kesken rv 12+5 vuonna -05. Hoitoihin julkiselle -06 alussa. Selittämättömiä. 4xIUI Clomeilla sekä Puregon-pistoksilla ilman tulosta. Ensimmäinen IVF nyt tehty. Yksi alkio siirretty, 9 on pakkasessa. Nega. PAS maalis-huhtikuussa.

Rosa: Kohta 26v (m. 28v). Yritys aloitettu 5/2005. Lääkäriin vuoden yrittämisen jälkeen. Miehellä azoospermia. Miehelle tehty kolme toimenpidettä. Siittiötilanne ei ole muuttunut. Yksityiselle lapsettomuusklinikalle 11/2006. Ensimmäinen IVF/ICSI-hoito 1/2007. Punktio ja siirto (1 alkio, 6 pakkaseen) 2/2007. Nega. PAS huhti-toukokuussa... kai...???

Hansu78: 28v, mies 31v. Ehkäisy jätetty pois 2/2004. Tutkimuksiin yksityiselle 12/2004, syy: miehen vähäinen siittiöiden määrä, mulla kaikki ok. 2x IUI vuonna 2005: negaa. 4/2006 siirryttiin kunnalliselle puolelle: 12/2006 punktio + ICSI ja siirto--->nega. 4 alkiota jäi pakkaseen. PAS 2/07 : siirrettiin 2 alkiota, 2 ei selvinnyt sulatuksesta---> nega. ICSI nro II 4/07 ?

Ansku82:hoidot lopetettu toistaiseksi.

25. TKK Vierailija

Hansulle lohdutushalaus! Olen todella pahoillani : /

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy