Opettajan, epäpätevän, palkka?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja a p .
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niinpä, koska minä kirjoitin sen :)
Mutta mua ihmetyttää ihminen, joka on alalla, jossa pitää jatkuvasti hakea tietoa ja opettaa sen tiedon hakua, mutta joka ei ole kiinnostunut omasta palkkauksestaan sen vertaa, että olisi huomannut C-palkkaluokkien poistuneen. Ja ei, nimellä ei ole merkitystä, mutta kun kyseisiä luokkia ei enää ole, on vaan peruspalkka, joka määräytyy koulutuksen ja työtehtävän mukaan.

Hei, mä oon saanut viimeksi n. 10 vuotta sitten skuntapuolen palkkaa epäpätevänä. Silloin vielä laskettiin palkkaluokkia. En itse asiassa muistanut, että tietenkin tuo epäpätevyysluokituskin on muuttunut.

Mutta koska tämä keskustelunhaara on täysin irrelevantti aloituksen kannalta, päätän sen omalta osaltani tähän. Sinä voit toki jatkaa ja osoittaa siten "fiksuutesi".

[QUOTE="vieras";24683868]Mutat jos ei pätevää ole, epäpätevä voidaan ottaa toistaiseksi ja jatkaa pätevän hakua. Jos vaikka vuodenvaihteessa pätevä löytyisi.[/QUOTE]

Käsittääkseni yleensä tehdään määräaikainen soppari, jatkuvaa ei kai edes saa tehdä epäkelpoisen kanssa. "Toistaiseksihan" on jatkuva ja se on purettava lainmukaisesti irtisanomisaikoineen jne.

Korjatkaa, jos olen hakoteillä.

Käsittääkseni yleensä tehdään määräaikainen soppari, jatkuvaa ei kai edes saa tehdä epäkelpoisen kanssa. "Toistaiseksihan" on jatkuva ja se on purettava lainmukaisesti irtisanomisaikoineen jne.

Korjatkaa, jos olen hakoteillä.

Oikeassa olet.

Määräaikaiseen työsuhteeseen voidaan ottaa epäpätevä, ellei muodollisesti päteviä ole saatavilla, mutta toistaiseksi (=pysyvään) voimassa olevaan ei.

Oikeassa olet.

Määräaikaiseen työsuhteeseen voidaan ottaa epäpätevä, ellei muodollisesti päteviä ole saatavilla, mutta toistaiseksi (=pysyvään) voimassa olevaan ei.

Sori. Tarkoitin juuri tätä, ettei vuodeksi voida palkata. Lyhyemmissä pätkissä ilmeisesti. Ja jos päteviä ei ole, ei ole pakko palkata ketään vaan voi yrittää pärjätä jonkun aikaa koulun omalla väellä.

[QUOTE="vieras";24683919]Sori. Tarkoitin juuri tätä, ettei vuodeksi voida palkata. Lyhyemmissä pätkissä ilmeisesti. Ja jos päteviä ei ole, ei ole pakko palkata ketään vaan voi yrittää pärjätä jonkun aikaa koulun omalla väellä.[/QUOTE]

Vuodeksi voi palkata. Se on määräaikainen.

[QUOTE="vieras";24683919]Sori. Tarkoitin juuri tätä, ettei vuodeksi voida palkata. Lyhyemmissä pätkissä ilmeisesti. Ja jos päteviä ei ole, ei ole pakko palkata ketään vaan voi yrittää pärjätä jonkun aikaa koulun omalla väellä.[/QUOTE]

Kyllä vuodeksi voi palkata epäpätevänkin, mutta ei pidemmäksi aikaa.

Mun ystävä opetti lukiossa erästä ainetta muutaman kuukauden, hänellä ei ollut mitään koulutusta kun oli itsekin vasta hiljattain päässyt lukiosta. Sai palkkaa 3000e/kk :)

Yhteistyössä