Opinnäytetyö: Lapsettomuuden vaikutus seksuaalisuuteen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -bandii-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

-bandii-

Uusi jäsen
23.03.2011
3
0
1
Oulu
Hyvä lukija,

Kiinnostaisiko sinua, tahattomasti lapseton mies tai nainen, osallistua tutkimukseen lapsettomuuden merkityksestä omaan seksuaalisuuteen ja seksielämään?

Olen kolmannen vuoden kätilöopiskelija Oulun seudun ammattikorkeakoulusta ja teen opinnäytetyönäni tutkimuksen lapsettomuuden merkityksestä lapsettomien parien seksuaalisuudelle ja seksielämälle sekä heidän keinoistaan ylläpitää ja hoitaa näitä osa-alueita. Tutkimuksen tavoitteena on lisätä sekä hoitotyön ammattilaisten että lapsettomuuden kanssa kamppailevien parien tietoisuutta asiasta. Tarkoituksena on verrata miesten ja naisten kokemuksia, joten toivon saavani vastauksia molemmilta sukupuolilta.

Mikäli kiinnostuit tutkimuksesta, pyydän sinua kirjoittamaan nimettömänä seuraavista kysymyksistä:

1. Kuinka kauan olet ollut parisuhteessa?
2. Kuinka kauan olet kumppanisi kanssa yrittänyt saada lasta?
3. Oletko käynyt kumppanisi kanssa lapsettomuushoidoissa? Jos olette, niin kuinka kauan?
4. Mikä merkitys lapsettomuudella on/on ollut seksuaalisuudellesi ja seksielämällesi?
5. Millaisia keinoja sinulla ja kumppanillasi on/on ollut ylläpitää ja hoitaa seksuaalisuutta ja seksielämäänne?

Mainitsethan myös sukupuolesi vastauksessasi.

Tutkimukseen lähetetyt vastaukset ovat ainoastaan minun käytössäni eli vain minä luen ja analysoin vastaukset. Säilytän aineiston lukitussa paikassa ja tutkimuksen teon jälkeen tuhoan aineiston luotettavasti. Opinnäytetyön loppuraportista ei voida tunnistaa ketään yksittäistä vastaajaa.

Pyydän lähettämään vastaukset nimettömänä minulle joko tällä keskustelupalstalla yksityisviestinä tai sähköpostilla osoitteeseen: lapsettomuudesta@gmail.com.

Kysy rohkeasti lisää, jos mieleen nousee kysymyksiä tutkimukseen liittyen, vastaan niihin mielelläni. Kaikki vastaukset ovat minulle tärkeitä, joten kiitän niistä jo etukäteen.

Terveisin

Noora-Maria Niilekselä
kätilöopiskelija
Oulun seudun ammattikorkeakoulu

Heipä hei,

Vielä kaipailen lisää vastauksia, joten pyydän vastaamaan rohkeasti, jos aihe koskettaa itseä. Lyhyetkin vastaukset ovat minulle hyvin tärkeitä.

Lisäksi kiitän jo nyt kovasti niitä, jotka ovat vastanneet minulle! =)

Terveisin
Noora-Maria Niilekselä

Hei!

Vielä on toukokuun loppuun vastausaikaa, joten eikun rohkeasti vastaamaan, jos aihe koskettaa itseä, kaikki vastaukset ovat minulle tärkeitä.

Lisäksi kiitän jo saamistani vastauksistani kovasti!

Terveisin
Noora-Maria Niilekselä

Yhteistyössä