N
"NIILI"
Vieras
Tilanne siis se, että olen puol vuotta nyt opiskellut ja vielä tuo 2 vuotta olisi jäljellä.
Tajusin kyllä kun aloitin opiskelut, että pienellä rahalla saan toimeen yrittää tulla. Mutta jotenkin se sitten kuitenkin yllätti ja pahasti.
Tai ainakin se, että vielä se 2 vuotta pitäisi pystyä elämään tällä rahalla.
Saan siis opiskeluun kelan työttömyyspäivärahaa korotettuna ja ylläpitokorvauksen eli
karvan alle 800/kk käteen.
Siihen lapsilisät kahdesta lapsesta ja elatusmaksut, minimi sellaiset.
Asuntolainaa maksan ja yhtiövastiketta yhteensä n. 500/kk.
Muut pakolliset eli sähkö, vakuutukset ja auto vievät n. 200/kk.
Ja sitten on ihan oma tekemiä lainoja Elloksen kanssa ja sänkyänikin vielä maksan pois, joten on siis tuommosi turhakkeita, joita maksan n. 110/kk.
Ja ongelma siis se etten pysty millään edes nyt elämään tuosta jäävällä rahalla, saati sitten nuo tulevat 2 vuotta.
Nythän on pitkälti menty vanhoilla vaatteilla ym...
Olenko siis todellinen idiootti kun katson parhaakseni lähteä työelämään takaisin, jotta pystyn edes aavistuksen parempaan elintasoon.
Palaisin siis hyvin matalapalkkaiselle alalle.
Stressaan asiasta ihan kauheasti ja yöunet ovat menneet asian takia.
Koen itseni todella tyhmäksi kun en ollut ajatellut asiaa tarkemmin ja toisaalta koen, että mun pitäisi pystyä jotenkin edes elämään tuloillani.
Mutta koko ajan raahaa maksut perässä ja tili miinuksilla.
En ole tottunut tälläiseen elämään, joskaan en siis koskaan missään rahoissa kierinyt.
HUH HUH.
Kylläpä helpotti kun sain purkaa tänne mieltäni!
Ja todellakin olen siis YH ja lasten isä ei osallistu mitenkään lasten elämään, joten osa-aikatyö on mahdotonta, joskin myös opiskelun vaativuuden takiakin koen asian näin olevan.
Ja muuta tukiverkkoakaan ei ole.
Tajusin kyllä kun aloitin opiskelut, että pienellä rahalla saan toimeen yrittää tulla. Mutta jotenkin se sitten kuitenkin yllätti ja pahasti.
Tai ainakin se, että vielä se 2 vuotta pitäisi pystyä elämään tällä rahalla.
Saan siis opiskeluun kelan työttömyyspäivärahaa korotettuna ja ylläpitokorvauksen eli
karvan alle 800/kk käteen.
Siihen lapsilisät kahdesta lapsesta ja elatusmaksut, minimi sellaiset.
Asuntolainaa maksan ja yhtiövastiketta yhteensä n. 500/kk.
Muut pakolliset eli sähkö, vakuutukset ja auto vievät n. 200/kk.
Ja sitten on ihan oma tekemiä lainoja Elloksen kanssa ja sänkyänikin vielä maksan pois, joten on siis tuommosi turhakkeita, joita maksan n. 110/kk.
Ja ongelma siis se etten pysty millään edes nyt elämään tuosta jäävällä rahalla, saati sitten nuo tulevat 2 vuotta.
Nythän on pitkälti menty vanhoilla vaatteilla ym...
Olenko siis todellinen idiootti kun katson parhaakseni lähteä työelämään takaisin, jotta pystyn edes aavistuksen parempaan elintasoon.
Palaisin siis hyvin matalapalkkaiselle alalle.
Stressaan asiasta ihan kauheasti ja yöunet ovat menneet asian takia.
Koen itseni todella tyhmäksi kun en ollut ajatellut asiaa tarkemmin ja toisaalta koen, että mun pitäisi pystyä jotenkin edes elämään tuloillani.
Mutta koko ajan raahaa maksut perässä ja tili miinuksilla.
En ole tottunut tälläiseen elämään, joskaan en siis koskaan missään rahoissa kierinyt.
HUH HUH.
Kylläpä helpotti kun sain purkaa tänne mieltäni!
Ja todellakin olen siis YH ja lasten isä ei osallistu mitenkään lasten elämään, joten osa-aikatyö on mahdotonta, joskin myös opiskelun vaativuuden takiakin koen asian näin olevan.
Ja muuta tukiverkkoakaan ei ole.