Oppisopimuksella ammatti?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mummo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mummo

Vieras
Olen kohta 23 v nainen ja haluaisin opiskella oppisopimuksella itselleni koulunkäyntiavustajan pätevyyden..Maksaako se todella melkein 400 euroa mistä noilla koulutus sivuilla puhutaan?!

Mulla ei ainakaan oppisopimuskoulutus maksanut mitään. Päinvastoin, koulutuspäivistä maksettiin mulle. Ei kun olisko ollut niin että jostain joutui 50? maksamaan, olisko ollut lopputentistä....en mä muista. Mutta ei missään nimessä tuollaisia summia laisinkaan.

Mulla ei ainakaan oppisopimuskoulutus maksanut mitään. Päinvastoin, koulutuspäivistä maksettiin mulle. Ei kun olisko ollut niin että jostain joutui 50? maksamaan, olisko ollut lopputentistä....en mä muista. Mutta ei missään nimessä tuollaisia summia laisinkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja mummo:
Alkuperäinen kirjoittaja Sanna80:
Häh? Millä sivuilla? Ei oppisopimus opiskelijalle mitään maksa.

No jotkut ihmeen näyttöjutut...laitan linkin kohta...

Niin joo, siis näytöt maksaa.

Mutta jos sä menet oppisopimuksella johonkin, niin se firmahan maksaa sulle siitä ajalta palkan ja oppisopimustoimisto taas maksaa sille firmalle tukea sun palkkaamiseen. Näytöt voi joo olla maksullisia. Ja lähiopetuspäiviltä saat päivärahan.

Mä olen suorittanu oppisopimuksella yrittäjän ammattitutkinnon, meille näytöt oli ilmaisia.

No tuossahan tuo on:

http://www.jko.fi/fi/hakeminen/oppisopimuskoulutus/?id=137

"Oppisopimuskoulutuksen kustannukset

Oppisopimuskoulutus on opiskelijalle maksuton. Oppisopimusopiskelijalla on oltava työpaikka opintojen alkaessa. Opiskelija saa palkkaa työnopetusaikana sekä taloudellista tukea tietopuolisen opetuksen aikana. Työnantaja saa koulutuskorvausta. Oppisopimusajan palkka ja etäviikkojen tuki neuvotellaan oppisopimustoimiston kanssa.

Tutkintomaksu myös oppisopimuskoulutuksessa on 50,50 e. "

Se oli muuten tuo tutkintomaksu jota mä muistelin. Mä opiskelin merkonomiksi oppisopimuksella. Siinä oli 8 näyttöä ja näytöt oli ilmaisia. Ainoa maksu oli tuo tutkintomaksu, jonka maksoin. Palkan sain täytenä ja niiltä päiviltä kun olin koulussa, maksoi oppisopimustoimisto mulle 30 ?/päivä.

No ei varmasti maksa tuollasia summia jos normaalisti opiskelet ja kaveri opiskeli koulunkäyntiavustajaksi niin ei sillä näytöt maksanut mitään mutta voithan sä kysyä sieltä missä sitten aloitat =)

Alkuperäinen kirjoittaja Miä:
No ei varmasti maksa tuollasia summia jos normaalisti opiskelet ja kaveri opiskeli koulunkäyntiavustajaksi niin ei sillä näytöt maksanut mitään mutta voithan sä kysyä sieltä missä sitten aloitat =)

Niin ja hei, jos saa tonnin kuussa palkkaa koko opiskeluajalta, niin onko sillä pirunkaan väliä vaikka se opiskelu maksais sen 400 euroa? Käteen jää silti ihan HUIKEESTI enemmän kun tavis-opintotuesta ja opiskelu on paljon käytännönläheisempää.

Yhteistyössä