Oppisopimuksella lähihoitajaksi??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vasta mietin vaihtoehtoja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vasta mietin vaihtoehtoja

Vieras
Mistä oppisopimus työpaikka? Mieluusti haluaisin työskennellä lasten parissa mutta täällä ei oteta oppisopimuksella esim päiväkoteihin ollenkaan. :/
Onko siis ainoa vaihtoehto vanhainkoti? Olen vasta muuttanutkin uudelle paikkakunnalle niin en oikein näitä paikkoja tunne. En ehkä ensisijaisesti haluaisi sellaiseen paikkaan missä on hirveän huono kuntoista porukkaa.

Vasta mietin vaihtoehtoja tässä ja pohdin onko lähihoitajakoulutus ylipäätänsä mua varten... Sen varmaksi tiedän että haluan lasten parissa olla..

Mulla oli opintoja ja työkokemusta takana jo aikas paljon, joten helposti sain paikan. Yleensä ne on ne vanhustekodit mihin tarvitaan väkeä. Mä laitoin MOL.fi sivuston kaikkiiin (mihin halusin) missä haettiin lähihoitajia hakemuksen, että ottaako oppariin.

En kyllä suosittele sitä väylää.. Kannattaa mennä kouluun ja tehdä jotain iltatöitä/keikkahommia. Paljon mukavempaa ja helpompaa niin.

Vaikka sä pääsisit NYT jonnekin op.sopimukseen, ei sun koulu alkaisi. Sun pitää sen jälkeen vielä hakea kouluun myös opiskelemaa ja mennä sen tahtiin. Mä olin esim. huhti-lokakuun ihan vain töissä hoitokodissa ja sitten alkoi koulu. Ne oli tottunut muhun pelkkänä työntekijänä joten en meinannut päästä kouluun (siellä pitää käydä kahtena päivänä viikossa ja mä en saanut siitä palkkaa). Eli sama se meetkö op. sopimukseen vai kouluun, yhtä nopeasti etenet. Koulussa jopa nopeammin kun on aikataulut. Sun pitää vielä itse hakea sieltä työpaikastasi muihin paikkoihin (sairaalaan, hoitokoteihin ym..) harjoitteluihin jotka kestää maximissaan 7vkoa josta et saa palkkaa!

Vaikka sä pääsisit NYT jonnekin op.sopimukseen, ei sun koulu alkaisi. Sun pitää sen jälkeen vielä hakea kouluun myös opiskelemaa ja mennä sen tahtiin. Mä olin esim. huhti-lokakuun ihan vain töissä hoitokodissa ja sitten alkoi koulu. Ne oli tottunut muhun pelkkänä työntekijänä joten en meinannut päästä kouluun (siellä pitää käydä kahtena päivänä viikossa ja mä en saanut siitä palkkaa). Eli sama se meetkö op. sopimukseen vai kouluun, yhtä nopeasti etenet. Koulussa jopa nopeammin kun on aikataulut. Sun pitää vielä itse hakea sieltä työpaikastasi muihin paikkoihin (sairaalaan, hoitokoteihin ym..) harjoitteluihin jotka kestää maximissaan 7vkoa josta et saa palkkaa!

Plus että pänttää kirja tolkulla tietoa ja tekee sormet mustelmilla tehtäviä, joihin muut saa "kuittauksen" pelkästään istumalla pari tuntia koulunpenkillä.

Plus että pänttää kirja tolkulla tietoa ja tekee sormet mustelmilla tehtäviä, joihin muut saa "kuittauksen" pelkästään istumalla pari tuntia koulunpenkillä.

No älä. + koulun kokeneena ja sen oppisopimuksen kokeneena - sä saat paljon enemmän tietoa ja taitoa koulussa kuin pesemässä mummojen pyllyjä mitä kaikki muutkin siivoojista ja lukiolaisiin saa tehdä.

Lisään vielä, että siellä koulussa ei oikein opeteta mitään vaan kaikki oppi tulee sieltä työpaikalta käytännön oppimisena.
Ja se sun oppiminen on sitten kiinni siitä kuinka paljon se työpaikka viitsii panostaa sun opettamiseen, osa yrityksistä jättävät opiskelijat oman onnensa nojaan kun ei ole halua ja resursseja aitoon opettamiseen.

Mun mielestä oppisopimusopiskelu on erittäin heikko ja omituinen tapa kouluttautua, itse en luota oppisopimusopiskelijan osaamiseen samalla tapaa kuin ihan perinteisellä koulutyylillä kouluttautuneen.

Sopii varmasti hyvin sellaiselle jolla on vuosien työkokemus alalta ja osaamista, vain se kirjallinen todistus osaamisesta puuttuu.

[QUOTE="vieras";28811912]Eikös syksyn haku ala ensi kuussa. Paikkoja tosin rajoitetusti. Käy katsomassa työkkärin sivut alkaako työvoimakoulutuksena.[/QUOTE]

Työvoimakoulutuksena alkaa vain naapurikaupungissa. Sinne on liian pitkä matka, 100km meno-paluu. Laskin että mulla menis 440euroa/kk bensaan jos kulkisin sinne joka arkipäivä.