O
oppisopimus?
Vieras
Hei. Olen kesällä 17 vuotta täyttävä reipas, raitis nuori nainen. Käyn nyt lukion ensimmäistä "luokkaa" ja aion jatkaa opiskeluja ammattilukiona, mutta minua kiinnostaisi oppisopimuskoulutus lähihoitajaksi (lisäksi lukio-opintoja iltaisin tai verkossa). Perheellämme on pienet tulot ja opiskelu toisella paikkakunnalla olisi vaikeaa ilman taloudellista tukea. Opin tekemällä ja katsomalla. Koulunkäyntini on ollut vaikeaa koulun sisäilmaongelmien takia ja pelottaa, jos toisessakin oppilaitoksessa (hain yhteishaussa ammattikouluun) olisi näitä kyseisiä ongelmia.
Eniten minua kiinnostaisi erikoistua lasten -ja nuorten parissa työskentelyyn.
Mistä minun kannattaisi ruveta kyselemään työpaikkoja? Päiväkodit tulevat ensimmäisenä mieleen. Onko kellään kokemusta päiväkodissa työnskentelystä oppisopimuskoulutuksella? Löysin kaupungin sivuilta listan päiväkodeista. Kannattaisiko minun laittaa vaikkapa sähköpostia ja kysellä, onko heillä mahdollista ottaa minut, vaikka ne eivät olleet avoimet työpaikat -kohdassa? Olen myös yhteydessä oppisopimuskeskukseen.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.
Eniten minua kiinnostaisi erikoistua lasten -ja nuorten parissa työskentelyyn.
Mistä minun kannattaisi ruveta kyselemään työpaikkoja? Päiväkodit tulevat ensimmäisenä mieleen. Onko kellään kokemusta päiväkodissa työnskentelystä oppisopimuskoulutuksella? Löysin kaupungin sivuilta listan päiväkodeista. Kannattaisiko minun laittaa vaikkapa sähköpostia ja kysellä, onko heillä mahdollista ottaa minut, vaikka ne eivät olleet avoimet työpaikat -kohdassa? Olen myös yhteydessä oppisopimuskeskukseen.
Kiitos vastauksista jo etukäteen.