Orgalutranin pistäminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sini 78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Sini 78

Jäsen
13.09.2006
228
0
16
Pistin eilen ekan kerran Orgalutranin, ja vaikka olen aikaisemmin pistellyt Puregonia ja Pregnyliä niin tämä oli tosi hankalaa :( Ensin neula ei meinannut mennä nahkasta läpi ja sitten mäntä oli niin tiukka että en meinannut saada sitä lääkettä ulos ruiskusta. Onko muilla ollut vastaavia ongelmia vai onko mulla vaan väärä tekniikka? Hoitaja sanoi, että se pistetään samalla lailla kuin Puregonkin, paitsi että ruiskussa oleva ilmakupla kuuluu olla siellä eli sitä ei tarvitse eikä saakaan naputella pois. Kun lopulta sain ruiskun tyhjäksi ja vedin neulan ulos niin tuli vähän verta ja pistoskohta oli tosi kipeä :( Pelottaa jo valmiiksi tämä ilta kun pitäis taas pistää, pistoskohta on vieläkin arka, ei kylläkään punota enää.

Jep. samalla lailla pistetään. Neula on tosiaan vähän napakampi saada nahan läpi ja ruisku on tiukempi. Mulle lääkäri sanoi että painaisin ja hieroisin pistoskohtaa kevyesti piston jälkeen. Ja muista vaihtaa puolta. Itselläni oli loppuaikana alavatsa kuin neulatyyny ja lääkäri sanoi että sen voi pistää myös vyötärön yläpuolelle, mistä vain saa sopivasti poimun kiinni. Pienet veren purkaumat ja mustelmat ei ole vaarallisia. Ota toki isommat ilmakuplat pois ja itse painoin aina nesteen neulaan asti ennen pistoa.Tsemppiä.

Kiitos Tiger! Eilen meni jo paljon paremmin. Toi helpotti kun painoin mäntää vähän jo valmiiksi ennenkuin pistin, se lähti paremmin liikkumaan. Pistoskohta kyllä oli taas aika kipeä pistoksen jälkeen ja punoitti, mutta se meni ohi.

Mua hoitaja varoitteli etukäteen, että piikki on tylsempi kuin muuissa piikeissä. Hän kertoi, että palautteesta huolimatta lääketehdas ei ole vaihtanut neulaa terävämpään. Pitää aika voimalla tuikata. Ekalla kerralla meni ok, mutta seuraavana päivän tuli rimakauhu ja kädet vaan hikosivat. Piti pyytää mies apuun. Muina päivinä sitten olinkin taas rohkeampi ja hoidin homman itse. On se vaan kumma, kun eivät saa siihen terävämpää neulaa vaihdettua.

Hei

Minä olen kyllä puhaltanut ensin kaiken ilman pois ruiskusta. Samalla tuo mäntäkin irtoaa jo vähän alkuun. On aika tiukka. Viimeksi pistäessäni oli pakko irrottaa mahamakkarasta ote ja tarttua ruiskuun kaksin käsin, kun oli tosiaan aika tiukka. Ihon läpi ei meinaa mennä helposti, mutta onneksi tuo pistos ei minua ainakaan ole kauheasti sattunut (kiitos mahamakkaran) :) .

Yhteistyössä