Orpo luo polkua SoTen yksityistämiselle

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Orpo luo polkua SoTen yksityistämiselle

Orpo väittää ettei tiennyt SoTen rahoitusvajeesta. Tuli mukamas yllätyksenä.

Kyllä Orpo tiesi, edellinen hallitus kertoi vajeen olevan 500-700 miljoonaa ja oli valmis sen takaamaan SoTealueille.
Vaalit tulivat väliin.
Orpo ei selvästikään ole valmis rahoitukseen vaan ajattelee tässä olevan paikka romuttaa SoTe ja yksityistää se.
Tästä Orpon "sotekorjaussarjasta" kyllä varoitettiin äänestäjiä ennen vaaleja, mutta kuuroille korville taisi mennä.

Orpon valehtelu sai nolon kohtalon, PS ja KD edustajien mukaan asia oli tiedossa. Kuten totesin Orpo yrittää vain ja ainoastaan saada perusteita leikkauksille.

Kuusi miljardia katoaa Orpon systeemillä Mehiläisten ym Pörriäisten kautta veroparatiiseihin, Suomeen ei jää mitään.
Sekö on Orpon viisasta taloudenhoitoa?

Kuusi miljardia katoaa Orpon systeemillä Mehiläisten ym Pörriäisten kautta veroparatiiseihin, Suomeen ei jää mitään.
Sekö on Orpon viisasta taloudenhoitoa?
Kokoomus haluaa myydä koko Suomen se on sitä "sosialismin purkua" kun kaikki kansallinen ja julkinen myydään lue luovutetaan pilkkahintaan globaaleille kaverikapitalisteille. Heikko valtio yhtäkuin suojaton kansa yhtäkuin vahva eliitin rahavalta yhtäkuin ihmisriisto.

Orpon valehtelu sai nolon kohtalon, PS ja KD edustajien mukaan asia oli tiedossa. Kuten totesin Orpo yrittää vain ja ainoastaan saada perusteita leikkauksille.
"Orpo: Sotesta puuttuu yli miljardi euroa vuositasolla, Essayahin mukaan ongelmat eivät tulleet yllätyksenä" HS 11.5.2023

Orpo siis valehtelee, hän ei vääristele totuutta, hän valehtelee. Meille on siis tulossa pääministeri joka valehtelee joka käänteessä.

Kuten aiemmin sanoin Orpo valmistelee yksityisten terveysjättien tuloa soten osalliseksi, sitähän on osattu odottaakin. Verorahat valuvat ulkomaisille sijoittajille, mikä sitten eteen??

Näillä pashapuheilla Petteri pohjustaa leikkauksia köyhiltä. Kaikki ovat tienneet, että sote-rahoitus on alusta pitäen, jo edellisen hallituksen ajoilta arvioitu väärin, alakanttiin.

Ja jos Orpo ottaa "pörriäiset" mukaan, niin silloin vasta vaikeuksia tulee, sehän todettiin jo edellisellä kaudella. On tainnut jotain siihen tyyliin luvata niille??

Mitään ei olla vielä leikattu, supistettu karsittu tai vähennetty. Hallitus ei ole kasassa. Mitäs jos nyt ensin odotettaisiin niitä todellisia tekoja ja päätöksiä. Arvostellaan ja valitetaan vasta sitten.
Ymmärrän, että on rankkaa ja varsinkin se ennakkoon spekuloiminen.

Kuten aiemmin sanoin Orpo valmistelee yksityisten terveysjättien tuloa soten osalliseksi, sitähän on osattu odottaakin. Verorahat valuvat ulkomaisille sijoittajille, mikä sitten eteen??

juuri noin, Orpo on hyvä arvostelemaan. mutta todellinen tietämys on kevyttä, syyttelyn ja mollaamisen sijaan olisi voinut selvittää tosiasioita, niin ei olisi tullut yllätystä.
Voipi olla , että "petaa" tietä yksityisille terveysjäteille noilla puheillaan.
Torstain A-Talkissa oli kipakkaa keskustelua sotesta. Olen aina käynyt ykstyisessä hammashoidossa. Kannatan tiettyjen palveluiden Kela-korvauksen nostoa.
Yksityiselle pääsen aina nopeasti ja saan hyvän palvelun. Olen pienituloinen.

Torstain A-Talkissa oli kipakkaa keskustelua sotesta. Olen aina käynyt ykstyisessä hammashoidossa. Kannatan tiettyjen palveluiden Kela-korvauksen nostoa.
Yksityiselle pääsen aina nopeasti ja saan hyvän palvelun. Olen pienituloinen.
Jos yksityistä sektoria ei olisi niin julkinen puoli toimisi paremmin koska sieltä vapautuisi valtavasti lääkäreitä ja hoitajia. On sumutusta kun sanotaan että yksityistä tarvitaan hoitojonojen purkamiseen, yksityiset on nimenomaan se juurisyy miksi julkinen puoli kärsii henkilökuntavajeesta koska se on paisunut niin valtavaksi suomessa. Niillä on korkeiden asiakasmaksujen takia paremmat edellytykset tarjota parempaa liksaa ja työaikoja..

terveyspalveluthan on jakautuneet niin, että työssäkäyvät käyttää työterveyspalveluita joita tuottaa yksityset firmat ja palvelu on erinomamsta koska yksityinen

eläkeläiset, lapset ja muut luuserit on sitten julkisella puolella nauttien piiiiiitkistä jonoista ja surkeasta palvelusta

terveyspalveluthan on jakautuneet niin, että työssäkäyvät käyttää työterveyspalveluita joita tuottaa yksityset firmat ja palvelu on erinomamsta koska yksityinen

eläkeläiset, lapset ja muut luuserit on sitten julkisella puolella nauttien piiiiiitkistä jonoista ja surkeasta palvelusta

Aha, olen siis yksinyrittäjänä "luuseri". Otin kerran itselleni työterveyspalvelun ja teetin tarpeellisia kokeita ja muuta, mutta en halua maksaa sellaisesta paketista joka vuosi, vaikka ainakin osa kuluista on vähennyskelpoisia. Olen tarpeen mukaan käynyt julkisella ja yksityisellä (mm. hammaslääkäri).

Meitä yksinyrittäjiä, "luusereita", on maassa paljon ja maksamme kaikki osaltamme veroja ihan "kivoja" summia.

Ihan vain tiedoksi.

Ne työterveyspalvelut eivät tosiaan ole ilmaisia yrityksille, joten olkaa tyytyväisiä te, jotka niitä työpaikan puolesta saatte.

Aha, olen siis yksinyrittäjänä "luuseri". Otin kerran itselleni työterveyspalvelun ja teetin tarpeellisia kokeita ja muuta, mutta en halua maksaa sellaisesta paketista joka vuosi, vaikka ainakin osa kuluista on vähennyskelpoisia. Olen tarpeen mukaan käynyt julkisella ja yksityisellä (mm. hammaslääkäri).

Meitä yksinyrittäjiä, "luusereita", on maassa paljon ja maksamme kaikki osaltamme veroja ihan "kivoja" summia.

Ihan vain tiedoksi.

Ne työterveyspalvelut eivät tosiaan ole ilmaisia yrityksille, joten olkaa tyytyväisiä te, jotka niitä työpaikan puolesta saatte.
no paljon maksat esim. valtion tuloveroa?

no paljon maksat esim. valtion tuloveroa?

Kiitos kysymyksestä, mutta en näe, että minulla olisi mitään syytä kertoa tuloistani ja veroistani julkisella keskustelupalstalla enkä oikein tiedä, mitä sillä tiedolla teet. Mutta ihan riittävästi sanotaan näin ja riippuu tietenkin verotettavan tulon määrästä, joka voi vaihdella ihan kuukausittainkin, kuten tänäkin vuonna.

Kiitos kysymyksestä, mutta en näe, että minulla olisi mitään syytä kertoa tuloistani ja veroistani julkisella keskustelupalstalla enkä oikein tiedä, mitä sillä tiedolla teet. Mutta ihan riittävästi sanotaan näin ja riippuu tietenkin verotettavan tulon määrästä, joka voi vaihdella ihan kuukausittainkin, kuten tänäkin vuonna.
eli sun yrittäjätulo ei yllä sellaisiin sfääreihin, että muodostuisi velvollisuus maksaa valtion tuloveroa

eli sun yrittäjätulo ei yllä sellaisiin sfääreihin, että muodostuisi velvollisuus maksaa valtion tuloveroa

Mikä ihmeen tarve sinulla on moista kirjoittaa? Onko netiketti tai ihan vain käytöstavat sinulle tuttua asia? Mitä saat moisesta kirjoittelusta? Et suinkaan ole ainoa, sinun kaltaisiasi ovat keskustelupalstat ja kommenttiosiot pullollaan. Osaatko kertoa omalta osaltasi, mistä moinen tapa kirjoitella johtuu?

Ihan voit olla huoletta, yli 20 vuotta olen veroni maksanut yrittäjänä ja sitä ennen palkkatyöstä ja kyllä, nauttinut myös opintotuesta ja -lainasta.

Mites itse?

Mikä ihmeen tarve sinulla on moista kirjoittaa? Onko netiketti tai ihan vain käytöstavat sinulle tuttua asia? Mitä saat moisesta kirjoittelusta? Et suinkaan ole ainoa, sinun kaltaisiasi ovat keskustelupalstat ja kommenttiosiot pullollaan. Osaatko kertoa omalta osaltasi, mistä moinen tapa kirjoitella johtuu?

Ihan voit olla huoletta, yli 20 vuotta olen veroni maksanut yrittäjänä ja sitä ennen palkkatyöstä ja kyllä, nauttinut myös opintotuesta ja -lainasta.

Mites itse?
tuliko sulle kyselyikä?

Jos yksityistä sektoria ei olisi niin julkinen puoli toimisi paremmin koska sieltä vapautuisi valtavasti lääkäreitä ja hoitajia. On sumutusta kun sanotaan että yksityistä tarvitaan hoitojonojen purkamiseen, yksityiset on nimenomaan se juurisyy miksi julkinen puoli kärsii henkilökuntavajeesta koska se on paisunut niin valtavaksi suomessa. Niillä on korkeiden asiakasmaksujen takia paremmat edellytykset tarjota parempaa liksaa ja työaikoja..

Miksei lakkautettaisi byrokraattista sote-hallintoa ja anneta perusterveydenhuolto yksityisten lääkäreiden ja hoitajien käsiin? Korvaukset maksetaan suoraan terveydenhuollon yrittäjille, eikä rahaa enää uppoa pöhöttyneeseen hallintoon. Jokainen saa itse valita itselleen ns. perhelääkärin. Tämä malli on käytössä useissa Euroopan maissa. Vain sairaalat jätetään, mutta terveyskeskukset pois.

• Tykkää
Reactions: ruuttis
jos yhdessä viestissä on puolentusinaa kysymystä niin kyllä se minun mielestäni täyttää kyselyiän kriteeristön

Jos yhdessä viestissä (puhumattakaan useammista) on suoranaista v..lua ja näsäviisastelua ja kyky ja halu keskustella asiallisesti uupuu, täyttää se mulkeron kriteeristön. Toki tiesit tämän ja varmaan on sulle kerrottu useamman kerran.

• Haha
Reactions: ruuttis

Yhteistyössä