Osa 2: kaikille joilla on veli

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Urseele
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Urseele

Vieras
Täällä oli aiemmin ketju jossa kyseltiin veljistä. Nyt olisi toisen kysymyksen vuoro.

Sinä, jolla on veli ja olet itse siis nainen:

kumpi teistä on empaattisempi vai oletteko molemmat tai te kaikki (jos veljiä enemmän) yhtä empaattisia?

Kumpi teistä on herkempi? (herkkyydellä tarkoitetaan tässä sitä että kokee tunteet voimakkaasti, liikuttuu, aistii toisen mielipahan, huomaa pienet asiat)

Miten herkkyys ilmenee? Entä empaattisuus?

Yhdessä blogissa muuan äiti kirjoitti että kaikki miehet ovat empaattisempia. Hänellä oli kokemusta asiasta.

Molemmat ovat herkkiä, mutta mun veli näyttää sen. Eli tunteellisuutta on molemmilla, mutta mun käytös on varmasti muiden silmissä kovemman ja jämerämmän oloista.

Joo, kyllä mäkin voin allekirjoittaa tuon blogistin mielipiteen. Isoveljeni ei kestä sitä jos itken vaikka puhelimessa, tai joudun pulaan, vaan alkaa toimia heti ja keksiä "ratkaisua" kun minä taas jään rypemään siihen tilanteeseen (jos siis jotain sattunut). Hän on myös ihanan lapsirakas ja kun saan omia lapsia niin hän pääsee kummiksi<3

[QUOTE="vieras";28700557]Joo, kyllä mäkin voin allekirjoittaa tuon blogistin mielipiteen. Isoveljeni ei kestä sitä jos itken vaikka puhelimessa, tai joudun pulaan, vaan alkaa toimia heti ja keksiä "ratkaisua" kun minä taas jään rypemään siihen tilanteeseen (jos siis jotain sattunut). Hän on myös ihanan lapsirakas ja kun saan omia lapsia niin hän pääsee kummiksi<3[/QUOTE]

Niin. Koska miehellä on vähäinen empatiakyky, hän on ratkaisukeskeinen, eikä ymmärrä että nainen haluaisi useimmiten vain purkaa tuntojaan.

Täällä oli aiemmin ketju jossa kyseltiin veljistä. Nyt olisi toisen kysymyksen vuoro.

Sinä, jolla on veli ja olet itse siis nainen:

kumpi teistä on empaattisempi vai oletteko molemmat tai te kaikki (jos veljiä enemmän) yhtä empaattisia?

Kumpi teistä on herkempi? (herkkyydellä tarkoitetaan tässä sitä että kokee tunteet voimakkaasti, liikuttuu, aistii toisen mielipahan, huomaa pienet asiat)

Miten herkkyys ilmenee? Entä empaattisuus?

Yhdessä blogissa muuan äiti kirjoitti että kaikki miehet ovat empaattisempia. Hänellä oli kokemusta asiasta.

no ei tasan ole!! minä näen asian niin että naisilla on pääosin enempi kykyä eläytyä tosien tunteisiin.

mitä tulee siihen kun verrataan mua ja sisaruksiani.
minä:olen vähemmän herkkä,raivoan kyllä liian herkästi kun tunteet kuohahtaa,olen myös erittäin empaattinen
sisko :itkee aina kun turhautuu,ahdistuu,tai mitä hyvänsä. ei ole kovin empatiakykyinen

veljet,yksi ei ajattele/eikä tajua tosien tunteista mitään,eikä häntä kiinnsota ku oma napa,yksi ymmärtää kyllä,mutta on laiska joten tekee vain itsensä eteen asioita(yleensä), yksi taas on empatiakykyinen, muita ajatteleva ja epäitsekäs(hänelle soitan jos elämä potkii päähän tai tartten apua,koska voin luottaa saavani apua)

no ei tasan ole!! minä näen asian niin että naisilla on pääosin enempi kykyä eläytyä tosien tunteisiin.

mitä tulee siihen kun verrataan mua ja sisaruksiani.
minä:olen vähemmän herkkä,raivoan kyllä liian herkästi kun tunteet kuohahtaa,olen myös erittäin empaattinen
sisko :itkee aina kun turhautuu,ahdistuu,tai mitä hyvänsä. ei ole kovin empatiakykyinen

veljet,yksi ei ajattele/eikä tajua tosien tunteista mitään,eikä häntä kiinnsota ku oma napa,yksi ymmärtää kyllä,mutta on laiska joten tekee vain itsensä eteen asioita(yleensä), yksi taas on empatiakykyinen, muita ajatteleva ja epäitsekäs(hänelle soitan jos elämä potkii päähän tai tartten apua,koska voin luottaa saavani apua)

Useissa tutkimuksissa on todettu naisten kykenevän olevan täysin tunteettomia.
Esim Israelissa jonkun sodan aikaan siellä oli pelkästään naisista koottuja yksiköitä jotka piti hajoittaa koska olivat käsittämättömän julmia.

Yhteistyössä