osa-aika työn oikeudet

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
olen osa-aikatyössä ja tehnyt töitä n. 30-35h viikossa viimeiset 10kk. Nyt kuitenkin työnantajani suuttui minulle kun jouduin olemaan jonkin verran sairaslomalla viime kuussa ja ei laittanutkaan yhtään työtunteja viime listaan eikä tähän uuteenkaan, eli en ole kohta 3 viikkoon ollut töissä enkä ole ainakaan seuraavaankaan 3 viikkoon. Onkohan minulla oikeutta johonkin työttömyysrahaan tai johonkin? minimituntimäärää minulla ei kuitenkaan ole...

[QUOTE="vieras";22263705]Onkohan minulla oikeutta johonkin työttömyysrahaan tai johonkin? minimituntimäärää minulla ei kuitenkaan ole...[/QUOTE]

Liitosta saa joissain tapauksissa soviteltua päivärahaa, kaipa kelallakin voi olla joku sama..? Kysy luottarilta, liitosta tai kelalta.

Ehdottomasti yhteys liittooon, vaikkei minimiä ole määritelty niin se minimi katsotaan keskimääräisistä työtunneista tällasissa tapauksissa eli saat palkan vähintään keskimäärätuntien mukaan vaikkei töitä olisi tuntiakaan.

[QUOTE="vieras";22264082]Ehdottomasti yhteys liittooon, vaikkei minimiä ole määritelty niin se minimi katsotaan keskimääräisistä työtunneista tällasissa tapauksissa eli saat palkan vähintään keskimäärätuntien mukaan vaikkei töitä olisi tuntiakaan.[/QUOTE]

Just. Olisihan helppoa tuloa. Palkka tulee, vaikka ei ole töitä ja ei käy töissä. Mistä näitä urpoja aina tulee. Jos on ns. nollatuntisopimuksella, niin mikään pakko ei ole maksaa palkkaa, jos ei ole töitä.

Yhteistyössä