Osa-aikaisesti Etä-äiti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Jassu82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

Jassu82

Vieras
Erosimme miehemme kanssa n. puolivuotta sitten,
teimme osa-aikaisen sopimuksen lastenvalvojan kanssa että olen alkuun etä äiti, että saan rakennettua elämäni kasaan sitä varten että saan pojat tuotua valmiiseen kotiin ja ettei kaikki muutokset tule kerralla.. eli muutto toiselle paikkakunnalle jne.
Nyt on työ, tasokas asunto, yms.
Pojat on nyt ollut mulla 3 viikonloppua kuukaudessa.

Nyt lähestyy lastenvalvojan aika jossa tehdään pidempi, vuosien sopimus ja aluksi oli puhetta että pojat muuttaa mun luo, ja heidän isä jatkaa etä iskänä.

Mutta ex on alkanut sanomaan ettei suostu enää siihen että pojat tulee mulle, hän taistelee viimeiseen saakka että saa pojat pidettyä itellä ja mut etä-äitinä.

Apua ystävät rakkaat, eihän tuo voi mennä noin ?:/

Ja jos menee oikeudelliseksi riidaksi niin miten tuomari katsoo tuon kun alunperin aloin osa-äidiksi.. mielestäni vain väliaikaisesti.

Mulle sanoi aikanaan tuttava, joka oli toiminut lastensuojelutehtävissä, että se on vahvoilla, jonka luokse lapset jää eron jälkeen. Antoi vielä erikseen neuvon, että älä jätä lasta isälle, jos haluat hänet vielä kanssasi asumaan.

Yritä kuitenkin rauhallisesti selittää tilanne ja kertoa, että olette näin alunperin sopineet. Ehkä teille ehdotetaan viikko-viikko -systeemiä?

Aika vaikea tilanne, luulen että isä ja lapset ovat saaneet oman arjen hyvin pyörimään eikä enää haluakaan luopua siitä. Iso muutos tuo olisi vieläkin lapsille, uusi koti ja paikkakunta jne.. ja riippuu tietysti minkäikäisiä ovat, onko jo kaveripiiriä jne. Ei ole lasten etu sopia asioista tappelemalla tai eestaas riepottaen, itse ottaisin selvää haluaako lapset asua isällä vai muuttaa jos heiltä voi kysyä. Vaikka se sitten sattuisikin, mieluummin itseen kuin lapseen.

Minkä ikäisistä lapsista on kyse, ovatko sen verran isoja, että pystyvät itse miettimään, kumman luona haluavat asua? Yritä kysyä itseltäsi rehellisesti, miksi lasten pitäisi muuttaa luoksesi. Liittyykö isän luona asumiseen jotain ongelmia LASTEN kannalta? Se, että SINÄ haluat lähivanhemmaksi, ei oikein ole riittävä peruste, jos arki isän kanssa sujuu kuitenkin hyvin. Niin se vaan on. :/