Osaako joku auttaa? Ei raskaana, ei kuukautisia.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja harmastus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

harmastus

Vieras
Hei. Toivon että joku osaisi auttaa minua.

En ole raskaana, eikä minulla ole ollut kuukautisia yli neljään kuukauteen vaikka ennen ovat olleet säännölliset. Pari kuukautta sitten olin "varma" että olen raskaana, kaikki oireet oli ja tein yhden positiivisen raskaustestin, mutta heti sen jälkeen testit negaa ja tk:n pissatesti ja verikoe negatiiviset. Terveydenhoitajat olivat tosi vähätteleviä ja kun sanoin että olen tehnyt kotona yhden positiivisen testin, sanoivat että joskus testit valehtelevat mutta koita nyt jo uskoa että et ole raskaana, kun meidän tk-testit näyttää negaa ja ne tietävät sen ainoan oikean totuuden.

Oireet sitten loppuivatkin ja nyt olen odotellut kuukautisia jo melko kauan, tk:ssa ovat niin v-mäisiä kaikki työntekijät ja eivät ota mitään tosissaan, joten enpä edes sinne viitsi näiden ongelmieni kanssa mennä.

Osaako joku siis auttaa, mikähän minua mahdollisesti vaivaa? :(

Onko ollut stressiä tai suuria muutoksia? Vaikka paradoksaalistakin hieman, tokihan tuo tilannekin varmasti stressaa ja saattaa näin jo itsessään siirtää kuukautisia.

Mulla oli eron ja muuton yhteydessä kerran melkein 4kk menkat poissa kokonaan. Tein kanssa testejä ja ravasin terkkarissa jne, mutta ei siihen mitään syytä löytynyt. Silloin tk:ssa lääkäri sanoi, että stressi saattaa tosiaan vaikuttaa siihen, että kuukautiset jää tulematta. Tosin tuohon yhteen positiiviseen testiin en osaa sanoa mitään..

Mitä jos menisit yksityiselle? Jos siellä saisit oikeasti apua ja tilanteen tutkittua.

Minulla on nyt tullut kuukautiset n. 2-3kk välein ja kävin yksityisellä, jossa munasarjat ultrattiin. Diagnoosina PCO. Se voisi selittää, mutta muuten ei tule mieleen kun juurikin raju painonpudotus tai stressi.

No mullakin tuli ekana mielleen PCO. Jos olet ylipainoinen tai kärsit iho-ongelmista, silloin ainakin aika selvä syy. Tai tietysti stressi, nopea laihduttaminen, liiallinen liikunta. Ei tuo nyt mitenkään harvinaista ole, älä panikoi vaan hakeudu lääkäriin. Kyllähän ne tk:ssa lääkäriajan antaa, tai mene yksityiselle gynekologille joka tekee alta satasen perusteellisen tutkimuksen.

Yhteistyössä