Osaako joku auttaa?kokemuksia? (keskenmeno)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dada
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

dada

Aktiivinen jäsen
23.06.2008
1 848
0
36
Helsinki
Kuinka nopeasti vuodon lakattua voi alkaa yrittämään uudestaan, kun

-keskenmeno tapahtui rv.6+3
-vuoti itsestään kokonaisuudessaan ulos(tarkistettu)
-lääkäri ei asiasta maininnut
-raskausoireet ovat kadonneet tyystin
-hinku olisi kova kun vain vuoto loppuu.....

kiitän neuvoistanne,
saa laittaa myös omia kokemuksia,
niitä kaivataan tueksi ja lohduksi :heart:

itse sain myös km:n viime kesäkuussa rv 8:'( keskenmeno oli täysi yllätys nimittäin sikiö oli kuollut kohtuun ja ei tullut itestään pois. Sairaalassa lääkkeillä " raskausmateriaali ulos ja vielä jouduin kumminkin kaavintaan. Minulle neuvottiin odottamaan yhdet kuukautiset, mutta mitä olen näiltä palstoilta lukenut niin se riippuu aivan lääkäristä....eli todella monelle on annettu lupa yrittää vauvaa heti ja yleisimmin tommosissa tapauksissa kun sinulla eli on itse vuotanut pois. Sinuna antaisin mennä vaan =) Kyllä luonto hoitaa tommoset asiat, ei uusi raskaus ala jos kohtusi ei ole siihen vielä valmis. Tiedän miltä sinusta tuntuu ja tuohon ei ole lohduksi sanoja mutta tiedän että aika siihen auttaa ja ennenkaikkea uusi vauva! Toivottavasti saatte uuden pian alulle. Teidän pienenne istuu nyt enkelinä pilven päällä, ja on silti elämässänne mukana joka päivä. Onneksi meillä on jälleen näkemisen toivo.
Voimia teille koko perheelle :hug: :hug:

T. mimmu ja tyttö 2,5kk

Pahoittelut kokemastasi!

Meille sanottiin, että olisi hyvä odottaa seuraavat normaalit kuukautiset. Ja jälkivuodon aikana ei saa hommailla kun on suuri tulehdusriski. Noita kuukautisia odotellaan sen takia, että kohtu olisi varmasti palautunut edellisestä. Hyvin varhaisissa keskenmenoissa ei kuulemma tarvitse odotella yhtään, mutta vähänkin pidemmille edenneissä se olisi suotavaa.

Meillä meni niin, että mulle ei varmaan tullut edes ovulaatiota kolmeen kuukauteen keskenmenon jälkeen kun kierrot huiteli yli 40 päiväisinä. Mutta sitten kun tuli, raskauduin uudelleen heti ekasta kerrasta kun yritettiin. Eli toivoa on!

Kovasti voimia sinulle Dada, tiedän että kuulostaa todella kliseiseltä, mutta omasta kokemuksestani kerron, että aika auttaa suruun! Kyllä sitä edelleen miettii, että kuinka pitkällä sitä olisi jos olisi mennyt kaikki hyvin, mutta mitä pidempi aika tapahtuneesta kuluu, sitä helpompi olo on. Anna itsellesi lupa surra kunnolla, mutta älä jää yksin masentumaan! Pääset vielä varmasti tästä yli, voimia siihen!! :heart:

vielä piti sanomani....jos sinua kummisikin mietityttää niin soita sille lääkärillesi ja kysy mitä mieltä hän olisi...mutta siis edelleen olen sitä mieltä että uusi raskaus ei ala jos kroppa ei olisi siihen valmis. Sanotaan myös että nainen on hedelmäisimmillään km:n jälkeen kun on vielä raskaushormonia jälellä...joten uudelleen raskautumisen mahdollisuus on korkeampi =) Minä paukahdin heti km:n jälkeen. Hyvin meni kaikki. Terve tyttö tuli :heart:

Dada: Mulle lääkäri sanoi, että ehkäisyä ei tarvitse käyttää, ainakaan, jos itsestään tulee pois. Mullahan siis todettiin tuulimuna. Lääkäri vielä sanoi, että kaikkihan ei edes tiedä olleensa raskaana, kun kohtu tyhjenee itsestään. Onnea uuteen yritykseen!

Yhteistyössä