Osaako teidän 1-2lk lapset laittaa itse luistimet jalkaansa....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja essi2008
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

essi2008

Jäsen
14.04.2007
678
0
16
Siis tarkotan kunnolla ja niin, että luistimet ovat kireellä(miten niiden pitääkin olla)
Koulu "vaatii" että 1 ja 2 luokkalaisten pitää selviytyä TÄYSIN ITSE luistimien laitosta.
Ei onnistu ainakaan meidän lapselta, eikä aina äidiltäkään:stick:
Luokassa vähän oppilaita joten mistään super isosta luokasta ei edes kysymys. Ymmärrän että opettaja ei voi kaikille laittaa, mutta toivon että opettaja/koulunkäyntiavustaja edes auttaisivat sitomisessa. Tuolla koulussa kun huomaa, että se pienikin liikunnan kipinä yritetään tällä tappaa.
Tiedän ja olen nähnyt itse viimeksi eilen, että luokalla muitakin jotka odottavat itkukurkussa liikunnantunteja kun kuri on opettajalla niin kova...ja antaa sen myös kuulua.

Viimeksi muokattu:
Noh meillä ei eskarilainen osaa. Liikuntatunnilla joko avustaja isommat lapset auttavat niden sitomisessa. Kuulin että kaikki ekaluokkalaiset ei osaa kiristää niitä nauhoja joten aina joku auttamassa kyllä. meillä oikein mukava liikuntaopettaja ja eskari ja ykkös ja kakkosluokkalaiset samassa liikunnassa. Hyivn on kuulema sujunut ja kaikki auttelevat tarpeen mukaan.

Meidän koulussa on kummiluokka -käytäntö. Eli vitosluokkalaisille annetaan ykkösluokka kummiluokaksi. Kummit auttavat sitten näitä pieniä koululaisia mm. liikuntatuntien alussa luistinten kiristämisessä. Muutenkin ovat kummiluokkalaistensa tukena koulun alussa. Leikkivät välitunnilla heidän kanssaan yms. Ja kummius jatkuu sitten vielä kutosellakin. Eli ykköset ja kakkoset saavat apua kummeiltaan.

Yhteistyössä