osaako teidän miehet sanoa ex:lle EI.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lopen kyllästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lopen kyllästynyt

Vieras
Uusperhekuviot kyseessä, miehellä yksi lapsi. Sovitut lapsenhoidot (vko-vko) tuppaa äidin puolelta olemaan aina vähän sitä sun tätä, AINA löytyy jotain kissanristiäisiä ja pyyntöä tyyliin voisko hakea aikasemmin...voisko olla yhden yön pidempään kun on taas sitä sun tätä (=miesystävänsä kanssa hengaavat millon missäkin).

No, tämä on tälläinen JOO-JOO mies...vaikka mitä olis sovittu oman perheen kanssa tehtävän niin kun soitto tulee ni johan mennään. Mulla ja mun lapsilla ei mitään väliä vaikka sovitut asiat menis mönkään :(

Onko tää ihan ok, kattelisitteko itse kyseistä menoa...? Tuntuu että ei tahdo napanuora tuohon ex:ään katkea ei sitten niin millään :(

Ketuttaa olla ikuinen "kakkonen" :(

Luepa uusimmasta Evita-lehdestä artikkeli "Taasko se exäsi soittaa?"
Kyllähän sun miehes pitäis lopettaa sen exän "pillin mukaan tanssiminen", ja pitää sun kanssa sovituista asioista kiinni.
Toisaalta taas eronneet (isät ja äidit) kantavat varmasti syyllisyyttä lapsilleen aiheuttamastaan tuskasta, ja sitten tulee näitä tilanteita...

Minusta sinun tulisi myös pistää miehesi lapset ykkösiksi. Lapset eivät ole syylliset eroon.
Miksi muuten jaottelet "sun ja mun perhe". Ne lapset on kuule nyt sunkin lapsiasi. Vähän laajempaa sydäntä kiitos.
En muuten liketä tuota ex-vaimon käytöstä, on varmasti stressaavaa. Mutta lapsia täytyy ajatella myös ja sitä sun miehesi tekee.

niin no. lapsi on sekä isän että äidin lapsi. äiti ilmeisesti tässä tapauksessa 24/7 lapsen huoltaja. ei liene liikaa pyydetty, että isä hakee aiemmin ja on myös lapsen kanssa enemmänkin.

No ei ainakaan mun exän suostu kaikkeen mitä kysyn. Voin kysyä, että voisko pitää likan koko viikonlopun, mutta ei se aina onnistu. Kun onhan heilläkin menoja.

En mä ainakaan ajattele, että exän pitää suostua kaikkeen, mutta totta kai mä kysyn ensin likan omalta isältä kuin rupian kattelemaan hoitopaikkaa. Mun työvuorojen takia on pitänyt tapaamisia vaihdella, mutta onneksi exä suostuu tähän. Nytkin on tulossa mun työharjoottelu ja senkin takia pitää sopia järjestelyjä eri tavalla.

Jos alkaa suhteeseen sellaisen kanssa, jolla on lapsia toisen kanssa, pitäisi musta hyväksyä että siitä exästä tuskin pääsee ikinä kokonaan eroon ja lastenkin takia heidän pitää sopia ja järjestää yhdessä asioita. Ei varmaan ole helppoa miehellekään koittaa olla mahdollisimman tasapuolinen sulle, sun lapsille ja omille lapsilleen. Sääliksi käy lapsia.

niin no. lapsi on sekä isän että äidin lapsi. äiti ilmeisesti tässä tapauksessa 24/7 lapsen huoltaja. ei liene liikaa pyydetty, että isä hakee aiemmin ja on myös lapsen kanssa enemmänkin.

juuei tod ole lapsen kanssa 24/7, kuten jo ap viestissä kirjotin niin vko-vko systeemillä..todellisuudessa niin että äiti viettää lapsen kanssa 1/4 siitä ajasta mitä me ja lapsen mummo :(

Alkuperäinen kirjoittaja lopen kyllästynyt;22971451:
juuei tod ole lapsen kanssa 24/7, kuten jo ap viestissä kirjotin niin vko-vko systeemillä..todellisuudessa niin että äiti viettää lapsen kanssa 1/4 siitä ajasta mitä me ja lapsen mummo :(

anteeksi, en huomannut tuota viikko/viikkosysteemiä.

mitäpä, jos ehdottaisitte, että lapsi onkin teillä aina ja käy äidillä joka 2. vkonloppu. näinhän on monilla tuo tapaamissysteemi.

Hyvä että exällä ja lapsen isällä on ok välit ja pystyvät sopimaan ja tarpeen tullen joustamaan. Heidänhän se lapsi on ja heidän lapsen hoidosta /menoista kuuluukin sopia. Yritä sinä vaan sopeutua kuvioihin mukaan. Lapsen etua vanhemmat varmasti ajattelevat.

Alkuperäinen kirjoittaja lopen kyllästynyt;22971451:

Mitäs sitten? Kai jokainen mielellään viettäisi enemmän aikaa oman lapsensa kanssa, kuin papereissa sanotaan? Paitsi jos on mustasukkainen ja lopen kyllästynyt nyxä...

Ja jos ero tulee ja yhteisiä lapsia on niin eihän lapsien äidit ja isät vaihdu minnekkään vaan vanhemmien kuuluu ensijaisesti ajatella omia lapsiaan eron jälkeenkin. Exänkanssahan se lapsi on haluttu ja tehty. Niin varmaan haluavat jatkossakin sopia asiat keskenään.

Exää ei ole joten ei ehkä pitäisi vastata, mutta vastaan kuitenkin :xmas: Onko se aina äiti joka on päävastuussa lapsista. Oikein ei varmasti ole pompottaa kumminkaan päin ex puolisoa, mutta eikö tärkeintä ole kuitenkin se että lapsi tulee hoidettua ja ainakin jommalla kummalla on hänestä vastuu.

Mä kans tulin ehdottamaan, että josko se lapsi muuttais pysyvästi teille asumaan ja vierailis sitten siellä äidillään, kun sillä on aikaa lapselle. Tuossa tulee lapsellekin sellainen olo, että se on vain taakka, josta kumpikaan vanhemmista ei haluaisi huolehtia. Ihan kamalaa :( Lapsen vika ei ole se, että se on syntynyt miehellesi ja exälleen, eikä lapsen tulisi kärsiä erosta ja uusperhekuvioista.

Yhteistyössä