Osaisiko joku auttaa ovulaatiotestin tulkinnassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apteekin oma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apteekin oma

Vieras
Aloitin ovulaatiotestin tekemisen kiertopäivänä 9. joka oli lauantai. Silloin apteekin omaan testiin ilmestyi MELKEIN yhtä tumma viiva kuin testiviiva. Tein testin iltapäivällä uudelleen ja viiva oli yhtä tumma. Olen tehnyt testin sen jälkeen sunnuntaina ja tänään. Viivta olleet lauantaista haaleampia. Eikös positiivinen ole vasta kun viivat ovat yhtä tummia tai koeviiva tummempi? Vai pitäisikö nyt tulkita niin, että ovis meni jo eilen? Olen vähän tottumaton lukemaan näitä ovulaatiotestejä. Olisi mukava kuulla totttuneempien kokemuksia.

Nyt vähä huono sanoa ku sulla ei oo aiempaa testiä ku lauantai. Tee aina samaan aikaan päivästä testi. Ja ainakin liuskatestit voi säilyttää niin on helpompi vertailla ed päivään.

Mut jos sulla ois ovulaatio 9 päivä niin kierron pituus olis vaan 23 päivää. Aika lyhyt. Jos sulla on säännöllinen kierto noin 28 päivää niin en usko että ovulaatio vielä oli.

Kierto on se 28-29 vrk. Siksi ihmettelenkin, että voisiko ovulaatio jo olla. Samoihin aikoihin oon ottanut nyt kuin se lauantain ensimmäinen testi. Onko apteekin omassa ollut tyypillistä, että vaihtelee ennen plussaa se väriasteikko?

Kävin ostamassa kaupasta halpis rfsun testin, ja vaikka apteekin oma antoi himmeän viivan eli selkeän negan, niin tää halpistesti antoikin nyt positiivisen tuloksen. Eli halpistestin mukaan lh on koholla. kumpaakohan tässä nyt pitää sitten uskoa?

Et voi vaihdella testin merkkiä kesken kierron, eri merkit antaa eri vahvusia viivoja. Eli ei oo silleen vertailukelpoisia. Pitää verrata edellisen päivän tulokseen ja sen testin viivan vahvuuteen. Kyllä mulla aina oli ihan selkeä se plussa, mutta saattoi kyllä vaihdella kierron alussa sen nega viivan vahvuus hieman. Ovulaatiotestit on vähän kinkkisiä. Jonkun käyttämäni testin mukana oli ohje, että aina mittaus päivän toisela vessakäynnillä. Lh määrä korkein silloin, ei aamupissasta kuten raskaustestit. Tolleen mitataten sain ainakin itse hyvin toimimaan, ja se plussa ainakin itsellä oli ihan selvä.

Lh nousee aika nopeasti eli jotkut on sanonu, että jos mittaa vain kerran päivässä niin saattaa lh-piikki mennä ohi. Itse kyl aina mittasin kerran päivässä ja hyvin onnistu.

Ja kuten sanoin jo aiemmin, Ei sulla kp 9 voi olla ovulaatio, jos kierto on 28 päivää. Tai sitten sulla ei normaalikiertoa olekaan. Ja jos kierto on säännöllinen, niin sun ovulaation pitäs olla siinä kp14 paikkeilla.

Mutta tässä halpistestissä se viiva oli yhtä tumma kuin testiviiva. Tai jopa tummempi. Eikö se tarkoita sen testin mukaan positiivista tulosta. Laskin muuten väärin myös näköjään sen lauantain. Tänään onkin jo kierron 12. päivä ja lauantaina olllut 10.

Pelkään ettei kukaan osaa nyt antaa selkeää vastausta koska vaihtelet testauksen ajankohtaa ja merkkejä.
Kuulostaa tietty oudolta että sait halpiksella selkeän plussan.

Nyt jatka testausta ainakin muutaman päivän,
kunnes tulee selkeä nega/ei viivaa.
Ja nyt myös alat harrastaa seksiä!
(Jos et ole sitä vielä tehnyt)

Jos tästä kierrosta ei tärppää,
niin aloita seuraavassa testaus jo hyvissä ajoin ennen ovulaatiota.
Esim. 7.pvä. (huom!Laske päivät oikein.)
Ja käytä vain yhtä merkkiä ja vain yhtä kellonaikaa.

Tsemppiä yritykseen!

Yhteistyössä