Hae Anna.fi-sivustolta

osaisiko joku auttaa

Viestiketju osiossa 'Musiikki' , käynnistäjänä aloittaja, 15.01.2012.

1. aloittaja Vierailija

joskus 60-70-luvun vaihteessa kuulin sellaisen kappaleen jossa laulettiin jotain "miksi niin sinuun mä luotin olet pettänyt uskoni mun......" luulen että Tapani Kansa olisi sen laulanut. Siinä lauletaan myrskystä ja mustista pilvistä. jos joku tietää kappaleen ja sanat löytyisi niin olisin kiitollinen. olen etsinyt ja etsinyt vaan en löydä mistään. monta kertaa googlettanut vaan ei apua löytynyt. tai jos joku osaisi ohjata jonnekin mistä asiaa voisi kysyä.

2. "Pilvet nuo taivaan peittää, ne ukkosen tullessaan tuo, myrsky heittää tieltään kaiken lentävän, nyt maailma itseään luo..."

Hiukan aikaa piti muistella, mutta kappale lienee "Myrskypilvet". Sanoja ei välttämättä löydy helpolla netistä. Katsotaan löydänkö illalla arkistoistani.

3. aloittaja Vierailija

voi kun löytäisit niin ikuisesti olisin sinulle kiitollinen. tämä on vähän nostalgista nuoruuden muistelua. tämä kappale soi Mäntsälän tanssilavalla aina orkesterin tauon aikana. Siihen liittyy myös niin paljon hyviä muistoja.

4. Pilvet nuo taivaan peittää
    ne ukkosen tullessaan tuo
    myrsky heittää tieltään kaiken lentävän
    nyt maailma itseään luo.

Kaikki myrskyn alla muuttuu
    ja musta yö yllä maailman on
    jos etsit suojaa voin sulle sen antaa
    myrsky ulvoo raivokkain
    ei ole maata ei vettä ei rantaa
    yksi ainut pauhu vain.

Miksi niin sinuun mä luotin
    olet pettänyt uskoni mun
    ehkä tuotin huvin hetken kiitävän
    nyt raivostun kun unohdun.

Kaikki myrskyn tullen muuttuu
    ja musta yö yllä maailman on
    en tahdo suojaa nyt sulle mä antaa
    minkä myrskyn tielle voi
    on suru liiankin raskas mun kantaa
    myrsky vieköön sinut pois.

En tahdo suojaa nyt sulle mä antaa
    minkä myrskyn tielle voi
    on suru liiankin raskas mun kantaa
    myrsky vieköön sinut pois.

Tapani Kansa levytti kappaleen 1969 ja sanoituksesta vastasi kuuluisa Sauvo Puhtila ( Saukki ). Säveltäjästä ei minulla ole tietoa, lienee monessa mukana ollut "trad.".
    Komeasti Tapani laulaa kappaleen, en muiden levyttämänä tiedä. Aiheena on tuo laulujen loppumaton aihe rakkaus ja siinä pettyminen.
    Komea kappale, harvoin kuultu. Terveisiä nimimerkki "aloittajalle" ja mukavaa talvenjatkoa, toivottavasti olin avuksi.

5. aloittaja Vierailija

Voi kiitos sinulle ihana ihminen joka sanat kaivoit jostakin.Olen sinulle ikuisesti kiitollinen. Voi kumpa maailmassa olisi enemmänkin kaltaisiasi avuliaita ihmisiä.
    Hyvää talven jatkoa sinulle.
    Nyt voin rauhassa vietellä nostalgisia hetkiä ja kaivata kadotettua nuoruutta ja rakkautta joka hävisi.

6. raimona Vierailija

Hei, löytyyköhän keltään sointuja kappaleeseen myrskypilvet?

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri