Osaisiko joku kertoa minulle pitkäkestoisista supistuksista ?? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suppis"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suppis"

Vieras
Mulla on nyt rv 37+3 menossa ja kärsin varsinkin öisin pitkäkestoisista kivuliaista supistuksista.

Maha on kovana yhteen mittaan jopa 15 minuuttia ja todella kovat menkkamaiset kivut.

Näitä nyt oli pari yötä sitten 3 tuntia ja viimeyönä 1 tunnin.

Olen lotrannut nämä ajat kuumassa suihkussa, auttaa pikkaisen kipuun.

Onko nämä nyt harjoitus supistuksia vai voiko jo enteillä, että vauva voi syntyä pian.

En ole varma mutta kun yritin etsiä tietoa, niin jotkut supistukset kai avaavat jo paikkoja.

Tämä on varmaan jo kulunut aihe täällä, mut jos joku kanssa sisar osaisi jotain kertoa?

:)

En oikeen osaa kertoa kuin oman kokemukseni.
Viikkoja oli 41+0, kun yöllä alkoivat kipeät supistukset. Supistuksia tuli 10-20 min välein, aika harvakseltaan, mutta sen verran kuitenkin, että valvotti koko yön. Yöt vietin suihkunlattialla oloani helpottamassa.
Supistukset alkoivat klo 23 ja loppuivat aamulla klo 10 kuin seinään. Synnärille soitin, ja sanoi että kun väli on noin pitkä ja pystyin olla kuitenkin kotona, niin ei mitään kiirettä. No ei ollu tosiaan.. Tämä toistui 4 yötä putkeen.

Sen jälkeen aloin olla väsynyt, kun öisin saanu nukutuksi. 41+4 illalla soitin sairaalalle, että jos tulevanakin yönä alkaa supistelemaan samallalailla, tulen paikanpäälle. Näin sitten kävikin ja synnärille mennessä olin vain 3cm auki. Olin ihan varma, että enemmän olisi tapahtunut, sillä sen verran supistukset tuntui. Sen verran oli kuitenkin auki, että kalvot saatiin puhkaistua ja vauva alkoikin syntyä.
Ja kun vertaa noita aiempia supistuksia synnytyssupistuksiin, ei niissä hirveää eroa ollut. Ainoastaan supistuksen "huippu" oli hieman kivuliaampi synnytyssupistuksessa.

Jos ovat kivuliaita niin vastaus on kyllä, avaavat paikkoja. Vähän niitä on tietysti ilkeä kestää monta päivääkin joskus (itselläni tuli 5 päivää ennen synnytystä, välillä tasaisesti 10min välein mutta sitten aina loppui) mutta palkinto odottaa kun menet sitten synnyttämään, todennäköisesti paikat on jo kivasti sitten auki. Eli hyödyllistä työtä tekevät!

Silloin kun oli kestänyt 3 tuntia supistukset olin jo herättämässä miestä, että nyt lähdetään, mutta sitten ne loppui. Viime yö oli tuskaisempi, mutta sain silti nukahdettua. Päivisin on supistuksia, mutta ei näin kipeitä. Kai ne sitten vaan tahtovat levossa alkaa :)

Minulla on muutenkin todella kova kipukynnys, kun olin esikoisen kanssa supistus käyrässä niin silloin en aina tuntenut supistuksia ja kätilö ihmetteli sitä :D

Mutta tämä raskaus on jotenkin niin erilainen ja esikoisen kanssa ei ollut supistuksia lähes yhtään, kun vasta sitten kun synnytys käynnistettiin.. Siksi olen vähän pihalla nyt kun näitä on. Kai sitä on herkempi sitten toisen odotuksen aikana.. :)

Yhteistyössä