Osaisiko joku kertoa (synnytyksen jälkeiset kuukautiset)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tuore äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tuore äiti

Vieras
Kaipaisin kokeimuksia synnytyksen jälkeisistä kuukautisista.

Tyttömme on nyt 7vkoa vanha ja imetys oli alusta asti osittaisimetystä ja n. parin viikon jälkeen jäi imetys kokonaan pois (syitä oli monia ja siihen en kaipaa moraalisaarnaa).

Nyt mietin kun kuukautisia ei näy eikä kuulu vieläkään että koskakohan niiden pitäisi alkaa kun tosiaan ei tuo imetyskään ole esteenä...

Tyttöhän täyttää kohta 2kk....Olisiko pitänyt jo alkaa vai voiko rauhassa vielä odotella?

Raskauden mahdollisuus kyllä periaatteessa olisi mutta en jotenkin usko että olisin voinut heti uudelleen raskaaksi tulla!? Vai voiko??

Jälkivuoto kesti n.3viikkoa yhteensä ja oli toooodella niukkaa...

Toivoisin asiallisia kommentteja :) Kiitos jo etukäteen!

Mulla alkoi 3kk päästä imetyksen loppumisesta, toisella kerralla alkoi heti jälkivuodon jälkeen vaikka täysimetin. Voit odotella ihan rauhassa vielä.

Uudestaan raskaaksi voi tulla, jos ei käytä ehkäisyä.

Meillä poika 4kk ja parit verituhrut tullut synnytyksen jälkeen,en imetä. Mietin ihan samaa että vieläkö voi odotella...esikosta en muista koska alkoivat,melko pian kai..

minulle sanoi lääkäri jälkitarkastuksessa että 3kk mennessä pitäisi alkaa. minulle tehtiin sektio, että en tiedä vaikuttaako se tuohon kuukautis asiaan. ja imetin vain muutaman ensimmäisen viikon/osittaisimetys.

Itse täysin rintamaidolla ruokin esikoista 8kk ja kaks viikkoa jälkivuodon jälkeen (4-5vko:a) alkoi ihan normi menkat. Olin toooooooosi pettynyt kun luulin saavani olla ilman vatsaa/vuotoa edes vähän aikaa!

Yhteistyössä