Osaisko joku neuvoa miten saa tehtyä lintujen uima-altaan tms raparperinlehteä muottina käyttäen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja JuiceFani
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

JuiceFani

Aktiivinen jäsen
01.01.2005
3 909
3
38
Siinäpä se kysymyskin on otsikossa. Mun jakeluun ei mee miten sen saa tehtyä. Sen verran oon nyt päätelly että se raparperin lehti vissiin painetaan siihen sementtiin. Mut mihin se sementti ekaks laitetaan??? Joku mulle koetti selittää että pitää olla kasa hiekkaa ekaks ja sit siitä altaasta tulee niin syvä kun se hiekkakasa on korkee. No mä en tajuu... Jos joku vois vääntää mulle rautalangasta niin olisin kiitollinen. Sen tiiän että on olemassa valmista seosta johon lisätään vaan vesi ja tulee hyvää sementtiä. Että tällasta tällä kertaa.

tee kumpu hiekasta, laita lehti sen päälle siististi,se alapuoli eli karheampi ylöspäin, ja sitten laitat tasaisen kerroksen sementtiä päälle, odotat että kuivuu- ja tadaah, valmis.

no mie varmaan tekisin niin että ottasin laakean vadin (ihan siis pesuvadin) ja kaatasin siihen sitä hiekkaa ja muovaisin märästä hiekasta semmosen halutunlaisen keon, siihen päälle se lehti ja sitte sitä sementtiä....

Alkuperäinen kirjoittaja kk:
tee kumpu hiekasta, laita lehti sen päälle siististi,se alapuoli eli karheampi ylöspäin, ja sitten laitat tasaisen kerroksen sementtiä päälle, odotat että kuivuu- ja tadaah, valmis.

no ni, justiinsa samanlainen ajatus oli miullaki :D

Alkuperäinen kirjoittaja kk:

Ahaa eli noin päin siis. Kiitos!!!!! Pitääki kokeilla. Onkohan se sementtisekotus kallista?

Varmaan niitä laattoja voi sitten tehä ihan tasamaalla.

Laatat tehdään samoin, hiekkaan asetetaan lehti
-taas alapuoli ylöspäin, tylee selvemmät ne lehden ruoteet siihen sementtiin-
ja sitten päälle levitetään 3-5cm kerros sementtiä ja annetaan kuivua. Lehti kyllä irtoaa sementistä kun laatta tai juoma-allas on valmis.
Sen lintujen altaanhan ei tarvitse olla kovin syvä, joten kummun ei tartte olla kauhean korkea.

Yhteistyössä