Osaisko sitä joskus ajatella ennen ku avaa suunsa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Harmaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"Harmaa"

Vieras
Eilen törmäsin vanhaan tuttuun jonka kanssa vaihdettiin kuulumisia.. Kerroin itse tehneeni vaan lapsia viimeiset vuodet eli olen ollu vaan kotona niiden kanssa..

Joo myöhemmin kuulin niiden olevan lapsettomuushoidoissa :headwall:

Yleensä muistan olla hienotunteinen, eikä tossakaan heitossa normaalisti olis mitään pahaa. Mutta nyt tuntu taas niin tyhmälle.. Mä vaan teen lapsia vuosi toisensa jälkeen :headwall:

Ei mun mielestä tässä ole oikeastaan mitään pahaa jos et edes tienyt lapsettomuushoidoista...ja jos olisit tienyt niin olisithan sä silti voinut sanoa että olet lasten kanssa ollut vain kotona :)

OT- varoitus.
Eilen tajusin tällä palstalla levinneen todella vääristynyt ajatustapa lapsettomuuteen/raskaaksi tuloon.
Parikymppinen nainen valitti masennusta ja valtavaa pettymystä koska ei tullut raskaaksi ensimmäisestä yrityksestä. Seuraava kirjoittaja koki sympatiaa ja kertoi ymmärtävänsä tunteen koska heidänkin yrityksensä oli kestänyt jo 4 kiertoa.

Missä helkkarin sääntökirjassa se lukee että oikea raskautumistapa on hetinyt ja jos se ei onnistu kuuluu pettyä?
Missä sääntökirjassa lukee ettei lapsettomuudesta kärsivää saa pyytää kummiksi tai kertoa hänelle ihanista lapsistaan?

Ethän sie mitään väärää tehnyt, kyllä lapsista saa kertoa, et tiennyt ystäväsi lapsettomuushoidoista.
Toki joillekin voi olla lapsettomuus ja hoidot vaikea pala, mutta toiset taas voivat pettymyksistä huolimatta puhua lapsista ja lapsiperheen elämästä.

no on normaalia kertoa elämästään ja siihen kuuluvista asioista puolin ja toisin, jos kertaa keskustelu menee siihen suuntaan. Voihan sitä jaaritella säästäkin, mutta aika köyhää olis sellainen keskustelu lopulta.

Eihän sitä oikeastaan voi tietää mikä ketäkin loukkaa ja satuttaa, mutta silti ihan tavallistenkin asioiden peittely ei ole oikein. Vakavia sairauksia, kuten syöpää, sairastavat kuulemma vääntää keskenään tosi rajua huumoria sairaudestaan. Sanovat sen tuntuvan suorastaan terapeuttiselta. Paljon vaikeampaa on olla sellaisten ihmisten kanssa, jotka koettaa olla niin kovin hienotunteisia. Koko yhdessäolo muuttuu suorastaan piinalliseksi.

Kiitti =)

Nyt kun oon pyöritellyt tuota pari päivää päässäni niin ihan kerskailultahan tuo kuulostaa kun hurtilla huumorilla heittää tehneensä vaan lapsia viime aikoina. Meillä siis kolme lasta pienillä ikäeroilla, että kyllähän tietysti tyhmempiki tajuaa että maha pystyssä se rouva on viime vuodet ollu.. Mutta ehkä väärä paikka huumorille :/

Yhteistyössä