Osaiskohan joku kertoa mikä 2? kolikko mulla on?

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Siinä on takapuolella kaksi sellaista teatterinaamion tapaista. Sitten on numeroita, 110 ja 1906 yhdellä reunalla. Toisella reunalla on 20FI06.

Mä koitan kattella onko huutonetissä myytävänä tuollaista, mutta kun ei tiedä mikä tuon rahan nimi on...

Sitten toinen raha on sellainen, että siinä on joku vene pitkien airojen kanssa ja sitten vuosiluku 1917. Joku itsenäisyyden kunniaksi painettu varmaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:
Siinä on takapuolella kaksi sellaista teatterinaamion tapaista. Sitten on numeroita, 110 ja 1906 yhdellä reunalla. Toisella reunalla on 20FI06.

Mä koitan kattella onko huutonetissä myytävänä tuollaista, mutta kun ei tiedä mikä tuon rahan nimi on...

Sitten toinen raha on sellainen, että siinä on joku vene pitkien airojen kanssa ja sitten vuosiluku 1917. Joku itsenäisyyden kunniaksi painettu varmaan.

Ei ole arvokas,huutiksessa myydään naamarahoja vähän reilu 2e kpl.Olisko ihmisoikeuksien julistus tms.Katso numismaatikkojen sivuilta.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
teatterinaamio on: Yhteinen ääinoikeus 100v
ja toinen Suomen itsenäisyyden 90v. juhlaraha

Kato joo siellä on pisteet välissä eli on päivämäärä. Niin huonosti erottuu ne pisteet siitä röpöliäisestä pohjasta.

Tulis nyt joskus vastaan joku enemmän harvinaisempi raha. :D

Keräilijät on ne jo keränny liikenteestä.Yritän myydä niitä uusia sydämmiä siskoni kautta Belgiassa. Voisi saada paremmat rahat kuin Suomessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
mä jemmaan kaikki erikoisrahat jota löydän. tuskin ne arvokkaita koskaan kuitenkaan on.

Mäkin kyllä säilytän nuo kaksi. Ja jos lisää tulee esim. töissä vastaan, niin vaihdan sitten, että saan sen erikoisen ittelle.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:
mä jemmaan kaikki erikoisrahat jota löydän. tuskin ne arvokkaita koskaan kuitenkaan on.

Mäkin kyllä säilytän nuo kaksi. Ja jos lisää tulee esim. töissä vastaan, niin vaihdan sitten, että saan sen erikoisen ittelle.

voihan niitä ainakin esitellä siten muille. mulla on vasta 4 erikois 2?. se naamio, sydän, hillanlehdet ja itsenäisyys.

Mulla on vasta 4 erilaista 2e:n erikoisrahaa..tästä on hyvä jatkaa..

-2008,suomi : sydän
-2007, euroalueen maat : kirja auki (rooman sopimuksen 50v..)
-2006, suomi : naamio (äänioikeus 100v..)
-2005, suomi : (lintu/palapeli (60v YK:n perustamisesta, ym..)

Yhteistyössä